جراحی های زیبایی زنان با متخصص جراحی زنان

جراحی های زیبایی زنان با متخصص جراحی زنان

اگرچه لب‌های ناحیه تناسلی در خانم ها از دو بخش تشکیل شده است. لب‌های داخلی و لب‌های خارجی، اما اصطلاح لابیاپلاستی اغلب مترادف با عمل کوچک کردن لب داخلی (لابیا مینور پلاستی) استفاده می‌شود. عمل کوچک کردن لب‌های بیرونی را لابیا ماژوراپلاستی می‌نامند. در واقع، اگرچه لابیاپلاستی هر دو زیبایی لب داخلی و خارجی را پوشش می‌دهد، اما بیشتر برای زیبایی لب داخلی استفاده می‌شود. ما در این مقاله سعی داریم به بررسی لابیاپلاستی با لیزر توسط بهترین متخصص زنان و زیبایی بپردازیم. تا آخر این مقاله همراه ما بمانید.

لابیاپلاستی چیست؟

لابیاپلاستی (Labiaplasty) یک نوع جراحی زیبایی است که برای تغییر شکل یا اندازه لب‌های آلت تناسلی زنانه (لب‌های بزرگ و کوچک) انجام می‌شود. این جراحی برای بهبود شکل ظاهری یا راحتی زنان انجام می‌شود و ممکن است به دلایل زیبایی یا پزشکی اجرا شود. لبهای آلت تناسلی زنانه متشکل از لب‌های بیرونی (لب‌های بزرگ) و لبهای داخلی (لب‌های کوچک) هستند. در برخی از موارد، زنان ممکن است از شکل یا اندازه لب‌های بزرگ خود راضی نباشند یا ممکن است مشکلاتی مانند اختلالات فیزیکی (مثل تداخل با لباس) یا عدم راحتی در زمان رابطه جنسی داشته باشند.

چه کسانی می‌توانند لابیاپلاستی انجام دهند؟

لابیاپلاستی به دلایل مختلفی انجام می‌شود. افرادی که شرایط زیر را تجربه می‌کنند، می‌توانند از لابیاپلاستی استفاده کنند.

  • کسانی که لب‌های داخلی بزرگ‌تر، چروکیده، افتاده و بزرگ‌تر از حد معمول دارند.
  • افرادی که یک لب بزرگتر از دیگری دارند (عدم تقارن).
  • زنانی که بیش از حد، لب‌های داخلی آن‌ها تیره شده است.

همچنین عمل لابیاپلاستی را می‌توان به دلیل تغییر شکل‌هایی که به دلایلی مانند تولد، برداشتن غده بارتولین، سقط، دوچرخه یا تصادف ایجاد می‌شود، انجام داد. گاهی اوقات، اگرچه مشکل جسمی عمده‌ای وجود ندارد، ممکن است به دلیل اثرات روانی روی فرد، لابیاپلاستی درخواست شود.

هدف از عمل لابیاپلاستی کاهش سایز لب‌ها است. اگرچه لب‌های بزرگ، بلند یا نامتقارن معمولاً به طور ژنتیکی از دوران کودکی به ارث می‌رسند، اما می‌تواند در برخی از زنان به مرور زمان به دلیل تحریک ایجاد شود. از آنجایی که هدف کاهش اندازه لب‌ها است، لازم است لب‌ها را با جراحی برش داده و آن‌ها را کوچک‌تر کرد.

لابیاپلاستی با لیزر

دستگاه‌های لیزر بر اساس اصل ارسال یک پرتو نور بسیار متمرکز به بافت کار می‌کنند. به همین دلیل می‌توان از لیزر در بسیاری از زمینه‌های پزشکی استفاده کرد. به همین دلیل می‌توان جراحی‌های لابیاپلاستی با لیزر را به عنوان یک روش جایگزین انجام داد. در طی لابیاپلاستی با لیزر، بافت‌های اضافی به جای تیغ و قیچی با لیزر بریده می‌شوند. سپس بافت‌ها را طوری بخیه می‌زنند که گویی با قیچی بریده شده‌اند. هر روشی نسبت به یکدیگر مزایا و معایبی دارد. نکته مهم این است که جراح تصمیم بگیرد که کدام روش برای کدام بیمار مناسب است.

ادامه مطلب  ترفند هایی برای جوگیری از خط افتادن کانسیلر در زیر چشم

مزایای لابیاپلاستی با لیزر چیست؟ آیا ضرری دارد؟

لابیاپلاستی (Labiaplasty) به کمک لیزر نیز انجام می‌شود و مزایای مختلفی دارد. در ادامه، برخی از مزایا و مهم‌ترین نکات مربوط به لابیاپلاستی با استفاده از لیزر را بررسی کرده‌ایم. مزایای لابیاپلاستی با لیزر توسط بهترین جراح زنان و زیبایی عبارت‌اند از:

  • کاهش نفوذ بیماری‌ها
  • کمترین خونریزی
  • حفظ ترکیب بافت طبیعی
  • دقت بیشتر

در ادامه به بررسی این موارد پرداخته‌ایم.

کاهش نفوذ بیماری‌ها

لیزر می‌تواند به خوبی بافت‌های لب‌های آلت تناسلی را برش دهد و همچنین از نفوذ باکتری‌ها به بافت‌های زیرین جلوگیری کند. این امر می‌تواند ریسک عفونت‌های پس از جراحی را کاهش دهد.

کمترین خونریزی

لیزر به طور دقیق بافت‌ها را برش می‌دهد و همچنین می‌تواند عروق خونی را کورتاژ کند، که منجر به کمترین خونریزی در طی جراحی می‌شود.

حفظ ترکیب بافت طبیعی

با استفاده از لیزر، احتمال تغییر شکل غیرمطلوب و از بین بردن ترکیب بافت طبیعی به حداقل می‌رسد. این امر به بیماران اطمینان می‌دهد که نتیجه نهایی جراحی طبیعی به نظر خواهد رسید.

دقت بیشتر

لیزر امکان کنترل دقیق‌تری را به جراح می‌دهد تا بافت‌ها را برش دهد و شکل دقیق مورد نظر بیمار را به انجام برساند.

لازم است به این نکته توجه داشته باشید که لابیاپلاستی یک جراحی زیبایی است و باید با دقت و با توجه به نیازهای و تصمیمات شخصی بیمار انجام شود. همچنین، قبل از انجام هر نوع جراحی، بهتر است با یک جراح متخصص و مجرب مشورت کنید و تمام جوانب و جزئیات را با وی مطالبه نمایید. عمل‌های لابیاپلاستی و جراحی تنگ کردن واژن جزو جراحی‌هایی هستند که تعداد بسیار کمی از پزشکان مجرب در این زمینه فعالیت می‌کنند. دانش و تجربه پزشک در موفقیت جراحی بسیار مهم است. در غیر این صورت، عواقب بسیار منفی ممکن است رخ دهد.

ادامه مطلب  قرارداد پرکیس پزشکان چیست و چگونه تنظیم می شود؟

جراحی تنگ کردن واژن چیست؟

جراحی تنگ کردن واژن که با نام‌های واژینوپلاستی یا جراحی زیبایی واژن نیز شناخته می‌شود، یک عمل جراحی است که باعث تغییر شکل و تنگ شدن عضلات واژن و سایر بافت‌های ناحیه واژن می‌شود که به دلایل مختلف شل شده‌اند. اساساً برای اصلاح شل شدن یا گشاد شدن دیواره‌ها و عضلات واژن انجام می‌شود.

جراحی تنگ کردن واژن چگونه انجام می‌شود؟

جراحی واژینوپلاستی توسط متخصص زنان و زایمان و زیبایی انجام می‌شود و شامل مراحل زیر می‌شود:

بیهوشی

جراحی معمولاً با بی حسی موضعی (فقط ناحیه جراحی بی حس می‌شود) یا بیهوشی عمومی (خواباندن بیمار) انجام می‌شود. بیهوشی تضمین می‌کند که جراحی بدون درد و راحت است.

برش‌ها

در جراحی واژینوپلاستی، برش‌هایی در ناحیه بین لب‌های واژن یا نزدیک ورودی واژن ایجاد می‌شود که از طریق آن بخیه‌هایی روی دیواره‌های واژن زده می‌شود. بسته به شرایط مورد نیاز، بافت را می‌توان با تنگ کردن واژن با لیزر برداشت.

برداشتن و اصلاح بافت‌ها

در صورت وجود بافت شل یا اضافی بر روی دیواره‌های واژن، این بافت‌ها برداشته می‌شوند. سپس با بخیه اصلاح می‌شوند تا دیواره‌ها و عضلات واژن سفت شود.

بخیه‌ها

بخیه‌های استفاده شده در واژینوپلاستی قابل جذب هستند و نیازی به کشیدن ندارند. بخیه‌ها با احتیاط گذاشته می‌شوند تا بافت واژن تنگ شود و به خوبی بهبود یابد.

blank

روند بهبودی بعد از جراحی تنگ کردن واژن

در طول دوره نقاهت بعد از عمل، بیمار باید ناحیه جراحی را تمیز و خشک نگه دارد و از دستورالعمل‌های توصیه شده توسط پزشک پیروی کند. در دوره پس از عمل، ممکن است فعالیت‌های بدنی محدود شود و ممکن است لازم باشد از رابطه جنسی برای مدتی اجتناب شود. روند بهبودی بسته به ساختار بدن فرد و پیچیدگی جراحی متفاوت است.

آیا جراحی تنگ کردن واژن دردناک است؟

ممکن است یک دوره دردناک بعد از جراحی تنگ کردن واژن وجود داشته باشد، اما از آنجایی که آستانه درد هر فردی متفاوت است و میزان درد تجربه شده بسته به پیچیدگی جراحی، ساختار بدن و روش جراحی متفاوت است. درد بعد از عمل معمولاً در ناحیه‌ای که عمل جراحی انجام شده و قسمت‌هایی که بخیه‌ها گذاشته شده احساس می‌شود. درد اغلب می‌تواند در چند روز اول شدیدتر باشد و با گذشت زمان فروکش کند. علاوه بر این، تورم و کبودی ممکن است پس از جراحی رخ دهد، اما این یک بخش طبیعی از روند پس از عمل است و به مرور زمان از بین می‌رود.

ادامه مطلب  بهترین روش های پول درآوردن چیست؟  راه اندازی کسب و کار

بهترین دکتر برای انجام لابیاپلاستی با لیزر و جراحی تنگ کردن واژن چه کسی است؟

انتخاب بهترین دکتر برای انجام لابیاپلاستی با لیزر و جراحی تنگ کردن واژن یک مرحله مهم و حیاتی است، زیرا تأثیر مستقیمی بر تجربه شما از جراحی و نتیجه آن دارد. در انتخاب دکتر مناسب برای این نوع جراحی، می‌توان به ویژگی‌های زیر توجه کرد:

تخصص و تجربه

دکتری که انتخاب می‌کنید باید تخصص دارای مرتبط با جراحی‌های زنانه و لابیاپلاستی باشد. او باید تجربه کافی در انجام این نوع جراحی‌ها داشته باشد و نمونه‌هایی از کارهای پیشین خود را ارائه دهد.

مدارک و مجوزها

از مهم‌ترین نکات، اطمینان از اینکه دکتر مورد نظر دارای مدارک و مجوزهای لازم برای انجام جراحی در مرکز تخصصی و معتبری است یا خیر. این اطلاعات می‌توانند به شما اطمینان بدهند که ایشان آموزش لازم برای انجام جراحی را دیده است.

ارتباط برقرار کردن

پزشکی که انتخاب می‌کنید باید بتواند با شما به عنوان بیمار، به خوبی ارتباط برقرار کند و به شما اطمینان بدهد که به عنوان یک فرد منحصر به فرد در نظر گرفته می‌شوید و نیازها و ترس‌های شما مورد توجه قرار می‌گیرند.

امکانات و محل انجام جراحی

اطمینان حاصل کنید که دکتر در یک محیط پزشکی معتبر و با استفاده از تجهیزات مدرن و بهداشتی جراحی را انجام می‌دهد.

نمونه‌های پیشین

از دکتر بخواهید نمونه‌هایی از کارهای پیشین و نتایج آن‌ها را به شما نشان دهد تا اطمینان حاصل کنید که او قادر به انجام کارهای مشابه با کیفیت است.

همچنین، لازم است که با دکتر مورد نظر مشورت کنید و تمام جوانب و جزئیات جراحی را با وی بررسی کنید تا تصمیم به انجام جراحی به علت‌های شخصی و بر اساس نیازهای شما گرفته شود. اگر به دنبال پزشک مجرب و متخصص زنان و زیبایی هستید، ما به شما دکتر لیدا شفیعیان را معرفی می‌کنیم. دکتر شفیعیان از متخصصی مجرب و با تجربه در زمینه جراحی‌های زیبایی هستند. می‌توانید قبل از هرگونه تصمیم‌گیری برای جراحی‌های زیبایی با ایشان مشورت کنید تا تصمیم درستی را اتخاذ کنید.

حتما ببینید

اصولی ترین نکات و روش های تربیت کودک و نقش پدر و مادر در موفقیت فرزندانشان

اصولی ترین نکات و روش های تربیت کودک و نقش پدر و مادر در موفقیت فرزندانشان

  تربیت کودکان یکی از مسائل اساسی و مهم در زندگی هر پدر و مادری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *