تغذیه مناسب برای تقویت اسپرم آپدیت ۱۴۰۳

تغذیه مناسب برای تقویت اسپرم یکی از سوالات و دغدغه هایی است که اکثر زوج های جوان به خصوص قبل از بچه دار شدن به دنبال پاسخ آن هستند. در این مقاله از مجله داروخانه کافه نیوز سعی داریم غذاهایی را به شما پیشنهاد کنیم که برای باروری شما موثر است و به تقویت اسپرم کمک می کند.

چند نکته کلی در مورد تغذیه مناسب برای تقویت اسپرم

  • روی یا روی مصرف کنید. کمبود این ماده سطح تستوسترون را حتی در کوتاه مدت به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
  • به اندازه کافی غذاهای غنی از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها بخورید. این مواد به جلوگیری از نقص در اسپرم و بهبود تحرک آن کمک می کند.
  • مقدار کلسیم و ویتامین D را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. تحقیقات نشان می دهد مردانی که دچار کمبود این دو ماده هستند، اسپرم کمتر و ضعیف تری دارند.

تغذیه مناسب برای تقویت اسپرم

  • مصرف میوه و سبزیجات خود را افزایش دهید. مصرف این مواد باعث افزایش قابل توجه حرکت اسپرم می شود. به ویژه، آنتی اکسیدان های گلوتاتیون و کریپتوکسانتین که بیشتر در سبزیجات، گوجه فرنگی، فلفل و پرتقال یافت می شوند، قدرت و سلامت اسپرم را تضمین می کنند.

مواد غذایی موثر برای افزایش اسپرم

گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و آنتی اکسیدان هایی است که به زندگی اسپرم کمک می کند. گردو حاوی مقادیر زیادی سلنیوم است که باعث افزایش جریان خون در اندام تناسلی می شود.

موز

موز سرشار از آنزیمی به نام «بروملین» است که نقش مهمی در تنظیم هورمون‌های مردانه دارد. موز همچنین میوه ای سرشار از ویتامین B1، ویتامین A و ویتامین C است که با افزایش استقامت و پایداری اسپرم، باروری مردان را تقویت می کند.

ادامه مطلب  قارچ شیتاکه چیست؟ آپدیت 1403

تغذیه مناسب برای تقویت اسپرم

تماس گرفت

طب سنتی انار را بهترین غذا برای سلامتی بدن و به ویژه تقویت نطفه می داند. به لطف سطح بالای آنتی اکسیدان، انار می تواند سطح یک ماده شیمیایی به نام “مالون دی آلدئید” را در خون کاهش دهد. این ماده شیمیایی اسپرم را از بین می برد.

تغذیه مناسب برای تقویت اسپرم

سیر

سیر به عنوان یک غذای جنسی موثر در سراسر جهان شناخته شده است. این ماده غذایی حاوی سلنیوم و آنتی اکسیدان ها، افزایش نشاط و تحرک اسپرم و حاوی آلیسین است که از اسپرم محافظت می کند و چرخه هورمون های جنسی را در اندام های تناسلی مردانه تقویت می کند.

قیمت: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
X-Ade
قیمت اصلی: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان

تغذیه مناسب برای تقویت اسپرم

جینسینگ

جینسینگ سطح تستوسترون را افزایش می دهد و جریان خون را به رگ های اندام تناسلی افزایش می دهد و میل جنسی را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

شکلات تلخ

از آنجایی که رادیکال های آزاد تاثیر مهمی در تخریب اسپرم و کانال های تقویت کننده اسپرم در بیضه ها دارند، مصرف شکلات تلخ می تواند یکی از راه های موثر برای تقویت اسپرم از طریق غذا باشد.

تغذیه مناسب برای تقویت اسپرم

گوشت قرمز

گوشت قرمز بدون چربی با تامین مقادیر زیادی روی و پروتئین به بدن، غذای مناسبی برای افزایش قدرت باروری مردان است.

حتما ببینید

blank

مواد غذایی مفید و مضر برای پروستات چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

پروستات غده کوچکی در لگن است که بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *