تاثیر رابطه جنسی بر زیبایی آپدیت ۱۴۰۳

شاید برایتان جالب باشد که تاثیر رابطه جنسی بر زیبایی را بدانید. شاید برای برخی افراد رابطه این دو کمی عجیب به نظر برسد! بد نیست بدانید که این تاثیر کاملا ثابت شده و قابل کتمان نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر با مجله اینترنتی داروخانه کافه نیوز همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

زیبایی و سکس

رابطه جنسی منظم و طولانی مدت شما را از درون و بیرون جوان نگه می دارد. با توجه به اینکه زیبایی یک امر داخلی ثابت شده است، اغراق نیست اگر بگوییم افرادی که سه بار یا بیشتر در هفته رابطه جنسی دارند ظاهر و چهره ای جوان تر و جذاب تر دارند.

هورمون استروژن در بدن زنان و آلدروژن در بدن مردان باعث ایجاد تفاوت های عمده جسمی و رفتاری بین زنان و مردان می شود که هر دو باعث طولانی شدن جوانی می شوند. این دو هورمون پوست را نرم و هیدراته می کنند و کلاژن تولید می کنند که اساس سیستم و استحکام پوست است.


هورمون های مردانه قوی تر هستند

وجود هورمون های جنسی متفاوت در زنان و مردان باعث می شود که مردان پوست شاداب تری نسبت به زنان داشته باشند و با وجود هورمون های قوی دیرتر پیر شوند. از سن بلوغ به بعد، هر سال یک درصد از کلاژن پوست کاهش می یابد، اما از آنجایی که هورمون مردانه نقش بیشتری در تولید کلاژن دارد. از سن بلوغ به بعد، در هر سنی، مردان کلاژن بیشتری نسبت به زنان هم سن دارند.

دلیل برتری هورمونی مردانه در سلامت پوست و مو چیست؟

از آنجایی که بیشتر در معرض آفتاب، باد، باران و سایر عوامل جوی هستند و از پوست خود مراقبت نمی کنند، تخریب کلاژن پوست آنها بیشتر از خانم ها است، بنابراین آقایان کلاژن بیشتری در پوست خود دارند.

تاثیر رابطه جنسی بر زیبایی

  • مانند هر فعالیت بدنی دیگری، رابطه جنسی نیز گردش خون را بهبود می بخشد. این کار باعث افزایش میزان اکسیژن در پوست و سایر اندام ها می شود و این افزایش عاملی است که رنگ صورت شما را روشن می کند و به آن درخشندگی می بخشد.
  • استرس بزرگترین مشکل آسیب های پوستی است. فردی که رابطه جنسی منظم دارد به احتمال زیاد یک هم روحی دارد و دوستش دارند. این عوامل می توانند استرس و ناراحتی عاطفی فرد را کاهش دهند. بنابراین رابطه جنسی از این طریق می تواند هم بر زیبایی و هم بر روی اعصاب شما تاثیر مثبت داشته باشد.
ادامه مطلب  لوازم زناشویی مردانه را بیشتر بشناسیم آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

مواد غذایی مفید و مضر برای پروستات چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

پروستات غده کوچکی در لگن است که بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *