بیماری های تاثیرگذار بر میل جنسی آپدیت ۱۴۰۳

چه بیماری هایی بر میل جنسی تأثیر می گذارند؟ علل فیزیکی که بر میل جنسی تأثیر می گذارد چیست؟ آیا فقط بیماری مقاربتی است که بر این میل تأثیر می گذارد یا دلایل روانی وجود دارد که بر این روابط تأثیر می گذارد؟ رابطه جنسی روابط عاطفی زوجین را تقویت می کند و پایه های زندگی مشترک را تقویت می کند. اگر به دلایلی این رابطه از بین رفت یا از بین رفت، باید در مورد درمان آن جدی باشید. در پوزیتیو گرین سعی خواهیم کرد علل روانی و جسمی موثر بر میل جنسی را شناسایی کرده و راه حل های ممکن را ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید

آنچه در این مقاله می خوانیم

بیماری مقاربتی مردانه

رابطه جنسی منظم برای سلامت انسان بسیار مهم است. اما گاهی برخی بیماری ها در بدن انسان رخ می دهد که منجر به کاهش میل جنسی می شود و ناآگاهانه روابط زوجین را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر عوامل و بیماری های موثر بر میل جنسی را بشناسیم، می توانیم آنها را درمان کنیم تا در نهایت از رابطه جنسی راضی باشیم. در این مقاله با بیماری هایی که میل جنسی را تحت تاثیر قرار می دهند آشنا می شویم تا بتوانیم با درمان آنها رابطه سالمی را تجربه کنیم.

چه بیماری هایی بر میل جنسی تأثیر می گذارند؟

میل جنسی تحت تأثیر عوامل پیچیده ای است که بر احساس صمیمیت بین زوجین تأثیر می گذارد. عواملی مانند سلامت روحی و جسمی، تجربه هر فرد، سبک زندگی و رابطه فعلی شما می تواند بر سطح صمیمیت و همچنین میل جنسی شما تأثیر بگذارد. اگر در هر یک از این موارد مشکل ناخوشایندی را تجربه کنید، می تواند منجر به کاهش میل جنسی شود.

بیماری مقاربتی مردانه

علل جسمی موثر بر میل جنسی

تعدادی از بیماری ها، تغییرات فیزیکی و برخی داروها می توانند بر میل جنسی تأثیر بگذارند.

مشکلات جنسی

اگر در حین مقاربت و دخول درد احساس می کنید، میل جنسی شما را کاهش می دهد. این عارضه بیشتر در خانم ها اتفاق می افتد که می تواند ناشی از عفونت در ناحیه تناسلی یا تنگی واژن باشد. کیست تخمدان می‌تواند یکی از علل مقاربت دردناک باشد و یکی از انواع بیماری‌های مقاربتی در زنان محسوب می‌شود. در صورت بروز چنین تجربه ای باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

قیمت: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
X-Ade
قیمت اصلی: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان

بیماری های پزشکی

اختلالات غیرجنسی نیز می تواند بر میل جنسی تأثیر بگذارد. بیماری هایی مانند آرتریت، دیابت، فشار خون بالا، اختلالات تیروئید و افسردگی تاثیر منفی بر میل جنسی دارند.

آرتروز

از آنجایی که بیماران مبتلا به آرتریت حرکات محدودی دارند و بدن آنها خسته است، نمی توانند فشار و تحمل زیادی را تحمل کنند. این ویژگی می تواند تأثیر منفی بر فعالیت جنسی داشته باشد. همچنین، ابتلا به آرتریت می تواند منجر به اضطراب شود و فرد نتواند اعتماد به نفس کافی برای داشتن رابطه جنسی را به دست آورد. در این مواقع داشتن یک همراه و همدل بسیار موثر است. آرتریت را می توان با دارو کنترل کرد. همچنین مراجعه به روانشناس می تواند در کاهش اثرات روانی بیماری های جسمی بسیار موثر باشد.

ایدز

یکی از بیماری هایی که میل جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد ایدز است. ایدز سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند و خطر ابتلا به ویروس ها و سرطان را افزایش می دهد. با درمان فعلی HIV، بسیاری از افراد آلوده هرگز به ایدز مبتلا نمی شوند. مراحل اولیه HIV شبیه علائم آنفولانزا است. درمان زودهنگام و موثر می تواند به افراد مبتلا به HIV کمک کند عمر طولانی تری داشته باشند و احتمال انتقال بیماری به شریک جنسی را کاهش دهند.

دیابت

دیابت اثرات زیادی بر روی سیستم جنسی مردان و زنان دارد. عدم کنترل دیابت می تواند منجر به اختلال نعوظ، کاهش باروری، انزال زودرس و کاهش میل جنسی شود. زیرا دیابت باعث کاهش ترشح هورمون ها و کاهش میل جنسی در فرد می شود. بهتر است افراد دیابتی از رژیم غذایی مناسب استفاده کنند تا دیابت باعث اختلال در روابط جنسی آنها نشود. همچنین برای رفع مشکلاتی مانند انزال زودرس می توانید با خرید کاندوم تاخیری یا اسپری تاخیری تا حدودی این مشکل را برطرف کنید. برخی از کاندوم ها حاوی مواد کند کننده هستند و رابطه جنسی را طولانی می کنند.

کاندوم بخر

فشار خون بالا

یکی از بیماری هایی که میل جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد فشار خون بالا است. فشار خون بالا می تواند جریان خون در ناحیه تناسلی مردان و زنان را کاهش دهد. همچنین این بیماری میزان هورمون اسید نیتریک را که مسئول شل شدن عضلات است، کاهش می دهد که منجر به کاهش میل جنسی و تاخیر در ارضا شدن می شود. برای متعادل کردن فشار خون و شروع یک سبک زندگی سالم بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید. خوردن غذای سالم، ترک سیگار، تنباکو و الکل و افزایش فعالیت بدنی می تواند به تعادل فشار خون شما کمک کند.

سیفلیس

سیفلیس بیماری دیگری است که میل جنسی را تحت تأثیر قرار می دهد و یک عفونت باکتریایی است که در مراحل اولیه قابل شناسایی نیست. اولین علامت می تواند یک زخم گرد کوچک در ناحیه تناسلی، مقعد یا دهان باشد، اگرچه این زخم بدون درد است، اما بسیار مسری و خطرناک است. سردرد، تب، ریزش مو، کاهش وزن از علائم بعدی سیفلیس هستند. این بیماری خطرناک در صورت عدم تشخیص و درمان به موقع می تواند منجر به از دست دادن بینایی، شنوایی یا حافظه شود. خوشبختانه سیفلیس در صورت تشخیص زودهنگام به راحتی با آنتی بیوتیک درمان می شود.

اختلالات غده تیروئید

غده تیروئید نقش مهمی در کنترل ترشح هورمون ها در بدن دارد. اختلال تیروئید می تواند بیماری دیگری باشد که میل جنسی را تحت تأثیر قرار می دهد. هر گونه اختلال در این زمینه می تواند بر سیستم تولید مثل تأثیر بگذارد و منجر به کاهش میل جنسی شود. زیرا اختلال در غده تیروئید باعث کاهش هورمون تستوسترون می شود. این هورمون میزان میل جنسی را در زنان و مردان تعیین می کند و کاهش آن نیز منجر به کاهش میل جنسی می شود.

عادات و سبک زندگی

اعتیاد به الکل، سیگار و خوردن غذاهای ناسالم از جمله عادات بد زندگی هستند که نه تنها میل جنسی را کاهش می دهند، بلکه باعث بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی و فشار خون می شوند. برای داشتن یک سبک زندگی سالم، باید سالم غذا بخورید و ورزش را به یک برنامه روزانه تبدیل کنید.

عمل

هر نوع جراحی مربوط به سینه ها یا نواحی تناسلی می تواند بر عملکرد جنسی و میل جنسی تأثیر بگذارد.

خیلی خستم

گاهی اوقات خستگی مفرط به دلیل استرس زندگی یا کار می تواند منجر به کاهش میل جنسی شود. گاهی اوقات خستگی شدید می تواند ناشی از بیماری یا جراحی باشد.

تغییرات هورمونی یکی از دلایلی است که میل جنسی را تحت تأثیر قرار می دهد

تغییرات هورمونی بر میل جنسی تأثیر می گذارد. این تغییرات ممکن است به دلیل عوامل زیر رخ دهد:

علل روانی موثر بر میل جنسی

یائسگی

یائسگی را نمی توان به عنوان یک بیماری طبقه بندی کرد، اما یک عامل فیزیکی است که زنان پس از رسیدن به سن بالا آن را تجربه می کنند. از آنجایی که یائسگی باعث کاهش هورمون های استروژن می شود، زنان تمایل کمتری به رابطه جنسی دارند. گاهی اوقات زنان در این دوران همچنان میل جنسی دارند، اما به دلیل خشکی واژن، مقاربت دردناکی را تجربه می کنند. استفاده از کاندوم و روان کننده ها (ژل روان کننده) می تواند این مشکل را حل کند.

بارداری و شیردهی

هورمون ها در دوران بارداری تغییر می کنند. همچنین، پس از زایمان و در دوران شیردهی، تغییرات هورمونی می تواند بر میل جنسی تأثیر بگذارد. استرس و خستگی در دوران بارداری نیز عامل مهمی در کاهش میل جنسی است. در این شرایط بهتر است پدر بیشتر از مادر حمایت کند تا این دوران بدون هیچ بحرانی بگذرد.

علل روانی موثر بر میل جنسی

سلامت روان تاثیر بسزایی بر میل جنسی دارد. بسیاری از دلایل روانی منجر به کاهش میل جنسی می شوند:

  • مشکلات روانی مانند اضطراب و افسردگی
  • استرس کاری و مشکلات مالی
  • داشتن یک تصویر منفی از بدن شما
  • عزت نفس پایین
  • بازماندگان سوء استفاده جنسی
  • شما در گذشته روابط جنسی ناخوشایندی داشته اید
  • بیماری های روانی جنسی

افسردگی

افسردگی باعث اختلال در هورمون ها می شود و این ویژگی میل جنسی را کاهش می دهد، علاوه بر این، فردی که افسرده است ممکن است دچار اختلالات عصبی شود و به طور کلی تمایلی به رابطه جنسی نداشته باشد.

مشکلات ارتباطی بین زوجین

برای اکثر مردان و زنان، صمیمیت نقش مهمی در ایجاد رابطه جنسی لذت بخش دارد. به همین دلیل، مشکلات ارتباطی می تواند میل جنسی را کاهش دهد. این مشکلات عبارتند از:

  • عدم ارتباط با شریک زندگی
  • مسائل حل نشده و اختلافات جزئی
  • عدم ارضای نیازهای جنسی و عدم ابراز نیازهای جنسی
  • عدم اعتماد به شریک زندگی

بیماری های دستگاه تناسلی مردانه

بیماری های مقاربتی در مردان تأثیر مستقیمی بر رابطه جنسی دارند و در صورت عدم درمان، مشکلات زیادی در روابط ایجاد می کنند. از جمله بیماری ها عبارتند از:

  • اختلال در میل
  • اختلال در نعوظ
  • اختلالات انزال
  • اختلالات ساختاری دستگاه تناسلی
  • ناباروری مردانه

با مراجعه به پزشک متخصص می توانید هر یک از این بیماری ها را درمان کنید.

آخرین کلمه

در این مقاله از مجموعه مقالات سبز مثبت به طور جامع انواع بیماری های موثر بر میل جنسی را ارائه کرده ایم و با هم به بررسی دلایل آن پرداخته ایم. همانطور که گفتیم عوامل زیادی می توانند بر کاهش میل جنسی تأثیر بگذارند. عواملی مانند بیماری های جسمی و روانی و همچنین بیماری های جنسی بر کاهش میل جنسی تأثیر می گذارد. بهتر است در صورت مشاهده هرگونه مشکل در برقراری یک رابطه خوشایند برای یافتن علت به پزشک متخصص مراجعه کنید.

ادامه مطلب  طریقه مصرف قرص تاخیری برای زود انزالی آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

عمل پانکچر چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

طب سوزنی که به عنوان جراحی تخمک گذاری نیز شناخته می شود، یک روش جراحی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *