بهترین ژل بهداشتی مخصوص بانوان یائسه چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

خشکی واژن و تغییرات هورمونی یکی از بزرگترین مشکلات زنان یائسه است. مرحله یائسگی که اغلب در سنین ۴۰ تا ۵۰ سالگی در زنان رخ می دهد، مشکلات و مسائل خود را دارد، اما با اجرای برخی راهکارها می توان این مرحله از زندگی را لذت بخش و خاطره انگیز کرد. استفاده از ژل بهداشتی مناسب یکی از راه حل هایی است که می توان برای درمان خشکی واژن از آن استفاده کرد. در این مقاله با بهترین ژل بهداشتی برای خانم های یائسه آشنا می شوید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

در دوران یائسگی چه تغییراتی در بدن ایجاد می شود؟

وقتی زنی در حدود پنجاه سالگی یک سال پریود نشده باشد، می توان گفت که یائسه شده است. سن دقیق یائسگی می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و معمولا بین ۴۰ تا ۵۰ سال متغیر است، اما در موارد نادر حتی می تواند تا ۵۰ سالگی به تعویق بیفتد. تغییراتی که در دوران یائسگی رخ می دهد به دلیل کاهش تولید استروژن و پروژسترون در تخمدان ها است.

گرگرفتگی، افزایش وزن و خشکی واژن از مهم ترین علائم یائسگی در بدن هستند. یائسگی می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها از جمله پوکی استخوان را در بدن افزایش دهد. تقریباً ۷۵ درصد از زنان در دوران یائسگی دچار گرگرفتگی می شوند و بنابراین می توان آن را شایع ترین علامت یائسگی در نظر گرفت.

خرید ژل بهداشتی برای خانم ها به خصوص در دوران یائسگی می تواند بسیار مفید و موثر باشد و از بسیاری از مشکلات از جمله خشکی و عفونت در ناحیه واژن جلوگیری کند.

یائسگی

بهترین ژل بهداشتی برای خانم های یائسه

گفتیم خشکی واژن به دلیل تغییرات هورمونی یکی از عوارض یائسگی است. ژل های شستشوی واژن که با تنظیم اسیدیته دستگاه تناسلی از تجمع باکتری ها و ایجاد بوی نامطبوع در ناحیه واژن جلوگیری می کنند، از بهترین محصولاتی هستند که می توانند در بهبود خشکی واژن موثر باشند. در اینجا چند نمونه از بهترین ژل های بهداشتی برای خانم های یائسه را خدمت شما عزیزان معرفی می کنیم:

قیمت: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
X-Ade
قیمت اصلی: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان

ژل بهداشتی سروینا برای خانم های یائسه

این محصول ضد خشکی است و با خاصیت مرطوب کنندگی خود می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شستشوی ناحیه تناسلی باشد. بید سفید، عصاره بابونه، شکوفه گل رز، عصاره علف لعاب، یاس سفید و ابریشم هیدرولیز شده از ترکیبات گیاهی این ژل سلامتی هستند که رایحه مطبوعی را به همراه دارند. ژل بهداشتی زنانه یائسگی سروینا که مخصوص خانم های یائسه طراحی شده است دارای مزایای زیر است:

  • تنظیم اسیدیته دستگاه تناسلی و جلوگیری از قلیایی شدن آن
  • می توان از آن قبل و بعد از مقاربت استفاده کرد
  • بوی نامطبوع واژن را از بین می برد
  • باکتری های مضر را از بین می برد
  • جلوگیری از عفونت
  • ضد التهاب و ضد خارش

بهترین ژل بهداشتی برای خانم های یائسه

ژل بهداشتی سروینا

ژل بهداشتی برای زنان یائسه لافار

تسکین خارش و سوزش ناشی از خشکی یکی از بزرگترین مزایایی است که ژل بهداشتی زنانه لافار یائسگی می تواند به همراه داشته باشد. این محصول سازگار با PH طبیعی واژن است و به از بین بردن بوهای نامطبوع از ناحیه تناسلی کمک می کند. این ژل فعالیت باکتری های مفید را افزایش می دهد و خاصیت ضد التهابی دارد. این ژل از عصاره گیاهانی مانند گل همیشه بهار، بابونه، گل خطمی، آلوئه ورا و پروتئین سویا استفاده می کند و همچنین فاقد مواد صابونی و مواد نگهدارنده مضر است.

بهترین ژل بهداشتی لافار برای زنان یائسه

لافر

ژل سلامت پروبیوتیک ژنوبیوتیک برای زنان یائسه

این محصول همچنین می تواند به عنوان بهترین ژل بهداشتی برای خانم های یائسه معرفی شود زیرا دارای خواص ضد التهابی، ضد میکروبی بوده و از خشکی، خارش و بوی نامطبوع ناحیه تناسلی جلوگیری می کند. ژل بهداشتی پروبیوتیک جنوبیوتیک برای زنان یائسه حاوی لاکتوباسیل برای احیای جمعیت میکروبی ناحیه واژن پس از یائسگی و جلوگیری از عفونت به دلیل وجود ترکیبات پروبیوتیک است. در این ژل از عصاره تمشک وحشی استفاده شده است که باکتری های مضر ناحیه تناسلی را از بین می برد.

بهترین ژل بهداشتی ژنوبیوتیک برای زنان یائسه

ژنوبیوتیک

ژل بهداشتی هیدرودرم برای خانم های یائسه

این ژل فرمول بسیار ملایمی دارد و با تنظیم PH بدن برای شستشوی روزانه برای خانم های یائسه بسیار مفید است. ژل بهداشتی زنان یائسه هیدرودرم دارای خواص ضد باکتریایی، مرطوب کنندگی و التیام بخش بوده و خشکی، خارش و سوزش در ناحیه تناسلی را کاهش می دهد. این ژل حساسیت ایجاد نمی کند و احتمال عفونت را به حداقل می رساند. عصاره فندق جادوگر، بنزیل الکل، پیروکتون اولامین و دکسپانتنول از مهم ترین ترکیبات این محصول هستند.

لافر

ژل بهداشتی هیدرودرم برای خانم های یائسه

ژل بهداشتی برای خانم های یائسه و خانم های حساس

شوینده ای که خانم ها مخصوصا خانم های یائسه باید برای شستشوی اندام تناسلی خود استفاده کنند باید اسیدیته مناسبی داشته باشد و ژل بهداشتی فیروزه نیز همین ویژگی ها را دارد. این ژل حاوی آلفا بیزابولول و دپنتنول است و در کنار خواص ضدالتهابی خود به مرطوب سازی بدن نیز کمک می کند. این محصول از تکثیر باکتری های مضر جلوگیری می کند و با خواص درمانی خود از خارش و بروز حساسیت جلوگیری می کند.

فیروز

ژل بهداشتی برای خانم های یائسه Oi Lady Oiderm

این ژل همچنین به حفظ تعادل PH و فلور طبیعی بدن کمک می کند و از عفونت و بوی نامطبوع ناشی از آن جلوگیری می کند. این ژل سلامتی حاوی عصاره آلوئه ورا و بابونه است و با خواص درمانی اثر مرطوب کنندگی فوق العاده ای بر بدن دارد. کاهش التهاب، خارش و حساسیت یکی از مزایای استفاده از این ژل است. پس از استفاده از این محصول باید خود را به خوبی خشک کنید تا ناحیه تناسلی مستعد رشد باکتری های مضر نباشد. ژل بهداشتی Oviderm با PH برابر ۶ فرموله شده و مناسب برای خانم های یائسه می باشد.

اویدرام

ژل بهداشتی برای خانم های یائسه

نحوه استفاده از ژل بهداشتی زنانه

بهترین ژل بهداشتی برای خانم های یائسه را برای شما آورده ایم. اما آیا می دانید چگونه از این نوع محصولات سالم استفاده کنید؟ برای استفاده از ژل بهداشتی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا دستان خود را با آب و صابون بشویید
  • ناحیه تناسلی را با کمی آب مرطوب کنید
  • مقدار مناسب ژل را با دست یا ترجیحاً یک دستمال تمیز مصرف کنید
  • ژل را به ناحیه مورد نظر بمالید
  • یک دقیقه صبر کن
  • سپس ناحیه تناسلی را با آب بشویید و سپس خشک کنید
خشکی واژن که در دوران یائسگی به دلیل تغییرات هورمونی افزایش می یابد، گاهی اوقات رابطه جنسی خوشایند را مختل می کند. برای حل این مشکل می توانید قبل از رابطه جنسی از ژل روان کننده استفاده کنید.

بهترین ژل بهداشتی برای خانم ها

بهترین ژل بهداشتی برای خانم های یائسه را ارائه کرده ایم. در اینجا چند نمونه از ژل های بهداشتی برای زنان در سنین باروری آورده شده است:

ژل بهداشتی زنانه هیدرودرم

این ژل فرمول مناسبی با PH طبیعی بدن دارد و با خاصیت ضد باکتریایی خود با باکتری های مضر مبارزه می کند. ژل واژن هیدرودرم حاوی مواد مرطوب کننده و نرم کننده است و از خشک شدن مخاط واژن جلوگیری می کند. این ژل ضد حساسیت بوده و بوی نامطبوع واژن را از بین می برد. فرمولاسیون این محصول به گونه ای است که به باکتری های مفید ناحیه واژن آسیبی نمی رساند.

ژل هیدرودرم

هیدرودرم

ژل بهداشتی زنانه لافار

این ژل هم برای خانم ها و هم برای دختران قابل استفاده است. ژل بهداشتی لافرر برای شستشوی روزانه مناسب است و در برابر التهاب، حساسیت، سوزش و خارش عمل می کند. از این محصول می توان برای جلوگیری از عفونت های میکروبی و قارچی ناحیه تناسلی استفاده کرد. این ژل اثر درمانی دارد و با مرطوب کردن ناحیه واژن از خشکی آن جلوگیری می کند. از تماس مستقیم این محصول با زخم های باز و غشاهای مخاطی خودداری کنید.

ژل بهداشتی لافار

لافر

ژل بهداشتی زنانه فیروز

این ژل هم برای خانم ها و هم برای دختران قابل استفاده است. این محصول خاصیت پاک کنندگی و محافظتی دارد و با اسید لاکتیک به حفظ فلور طبیعی بدن کمک می کند و ضد حساسیت و ضد التهاب است. شما می توانید از این محصول برای جلوگیری از عفونت های تناسلی استفاده کنید. ژل بهداشتی زنانه فیروز دارای رایحه ای ملایم و مطبوع بوده و رطوبت رسانی عالی را به همراه دارد.

فیروز

فیروز

بهترین ژل بهداشتی برای دختران

برخی از برندها نه تنها بهترین ژل بهداشتی برای زنان یائسه را فرموله کرده اند بلکه به فکر باکره ها نیز بوده اند و محصولی ویژه برای آنها ساخته اند. در اینجا چند نمونه از شستشوی واژن برای باکره ها آورده شده است:

ژل بهداشتی دخترانه هیدرودرم

این ژل سلامت حتی در دوره قبل از بلوغ قابل استفاده است. عصاره رزماری، عصاره بیدمشک و ژل آلوئه ورا از ترکیبات گیاهی این محصول هستند. ژل بهداشتی هیدرودرم دارای PH مناسب برای قبل از بلوغ بوده و فاقد الکل، پارابن و مواد صابون می باشد. این دارو را می توان روزانه در کودکان و نوجوانان استفاده کرد. این ژل حاوی پری بیوتیک است و خاصیت درمانی و مرطوب کنندگی دارد.

هیدرودرم

هیدرودرم

ژل بهداشتی Cervina Maidens

دختران نیز می توانند از این پاک کننده واژن برای شستشوی اندام تناسلی خود استفاده کنند. ژل بهداشتی سروینا فرمول بسیار ملایمی دارد و با عصاره های گیاهی به تنظیم pH بدن کمک می کند تا از رشد باکتری های مضر برای بدن جلوگیری کند. این ژل فاقد مواد صابون و مواد نگهدارنده بوده و ضد حساسیت می باشد. رفع خارش و سوزش و ایجاد رطوبت مطبوع از مزایای استفاده از این محصول می باشد. این ژل همچنین بوی نامطبوع ناحیه تناسلی را از بین می برد.

ژل سروینا

سروینا

آخرین کلمه

امروزه با پیشرفت علم و فناوری می توان بسیاری از مشکلات را بهبود بخشید. با نزدیک شدن به یائسگی، رطوبت بدن معمولا کاهش می یابد و حتی پوست نیز خشک می شود. محصولات مختلفی در بازار وجود دارد که می تواند در بهبود خشکی پوست یا سایر قسمت های بدن و کاهش مشکلات دوران یائسگی بسیار موثر باشد. در این مطلب بهترین ژل بهداشتی برای خانم های یائسه را برای شما آورده ایم. آیا از ژل بهداشتی زنانه برای محافظت از بدن و حفظ بهداشت استفاده می کنید؟

ادامه مطلب  تستوسترون چیست؟ آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

علائمی که نشان می‌دهند ممکن است به عفونت واژن مبتلا باشید آپدیت ۱۴۰۳

واژن یکی از قسمت های حساس بدن زن است که معمولاً به تعادل میکروبی بسیار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *