برنامه تمرینی ورزش کگل ویژه سلامت جنسی آقایان آپدیت ۱۴۰۳

تمرینات کگل به طور خاص برای تقویت عضلات لگن طراحی شده اند. اگر تمرینات کگل را به طور منظم انجام دهید، می توانید تا حد زیادی به بهبود مشکلات مربوط به این ناحیه کمک کنید. داشتن عضلات کف لگن قوی به کاهش بی اختیاری ادرار و روده کمک می کند و سلامت جنسی را بهبود می بخشد. ورزش کگل یکی از مفیدترین راه ها برای حفظ سلامت آلت تناسلی مردانه است. البته، قبل از شروع تمرینات، باید یاد بگیرید که چگونه آنها را به درستی انجام دهید.

blank

آنچه در این مقاله می خوانیم

آمادگی قبل از تمرینات کگل

قبل از شروع ورزش باید بتوانید عضلات کف لگن خود را پیدا کنید. دو راه برای پیدا کردن عضلات لگن وجود دارد:

  1. نگه داشتن جریان ادرار برای چند ثانیه به شما کمک می کند تا عضلات کف لگن خود را پیدا کنید. فقط سعی کنید در حین ادرار کردن لحظه ای توقف کنید و دوباره ادامه دهید. ماهیچه هایی که به شما در انجام این کار کمک می کنند، عضلات کف لگن هستند. حتما از این روش فقط برای یافتن عضلات کف لگن استفاده کنید زیرا تکرار بیش از حد این حرکت باعث عفونت ادراری می شود.
  2. راه دوم فشار دادن عضلات مقعد است. این ماهیچه ها در حالی کار می کنند که از عبور گاز یا حرکات روده جلوگیری می کنید.

پیدا کردن عضلات کف لگن بسیار مهم است زیرا برای انجام تمرینات کگل فقط باید روی این عضلات تمرکز کنید. توصیه می شود هنگام انجام تمرینات کگل فقط بر روی عضلات لگن تمرکز کنید و از حرکت دادن سایر عضلات مانند ساعد، ران و شکم خودداری کنید. اگر بعد از انجام یک سری تمرینات کگل کمی کمردرد یا معده درد دارید، نشانه آن است که آن را درست انجام نداده اید.

تمرینات کگل برای مردان

اکنون که عضلات کف لگن خود را کشف کرده اید، می توانید با انجام این مراحل ساده آنها را تقویت کنید.

blank

مرحله اول: تمرین

عضلات کف لگن خود را به مدت پنج ثانیه منقبض کرده و نگه دارید (هزار و یک، هزار و دو، هزار و سه، هزار و چهار، هزار و پنج بشمارید). سپس به آرامی عضلات لگن را شل کنید. برای شروع به شما پیشنهاد می کنیم این حرکت را همانطور که در عکس بالا نشان داده شده است در حالت خوابیده انجام دهید. هنگامی که بر این تمرین مسلط شدید، نشستن یا ایستادن و انجام هر کاری که انجام می دهید، می توانید آن را در تمام طول روز انجام دهید. این همه کاری است که باید انجام دهید! شما فقط به یک برنامه گام به گام برای ماه نیاز دارید که ما برای شما آماده کرده ایم.

قیمت: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
X-Ade
قیمت اصلی: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان

blank

مرحله دوم: برنامه ریزی برای اجرای تمرین

  1. یک سری تمرینات استقامتی تعادل را یاد بگیرید.
  2. در هفته اول ۵ حرکت را انتخاب کنید و ۲ بار در روز انجام دهید. مثلا یک بار صبح و یک بار عصر. هر بار که یکی از این حرکات را انجام می دهید، تمرینات کگل را به آن اضافه کنید. این کار را دو بار در روز در هفته اول انجام دهید.
  3. در هفته دوم ۵ حرکت جدید به حرکات قبلی اضافه کنید و این بار روزی ۳ بار انجام دهید. به عنوان مثال، بهترین زمان ها صبح، بعد از ظهر در زمان استراحت و قبل از خواب است. این تمرین را برای هفته دوم هر روز یا حداقل ۵ بار در هفته انجام دهید.
  4. هفته بعد با افزودن ۵ حرکت دیگر ادامه دهید تا به ۲۰ حرکت با تکرار ۳ یا ۴ بار در روز برسید. یعنی در مرحله آخر باید از ۶۰ تا ۸۰ تمرین انفرادی در روز انجام دهید.
  5. این روش را هر هفته ادامه دهید تا به هدف نهایی برسید و به تعداد حرکات اضافه کنید.

خلاصه و نتیجه گیری

اگر واقعاً می‌خواهید این تمرین‌ها مؤثر باشند، باید آن‌ها را بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهید. هر جلسه کگل زیاد طول نمی کشد و می توانید زمانی را برای قرار دادن آن در برنامه روزانه خود پیدا کنید. لازم به ذکر است که با این حرکات حدود ۶ هفته تا ۲ ماه طول می کشد تا عضلات کف لگن تقویت شوند.

blank

پرسش و پاسخ در مورد تمرینات کگل

سوالات زیادی در مورد تمرینات کگل و تاثیرات آنها پرسیده می شود که ما رایج ترین آنها را انتخاب کرده و به این قسمت پاسخ اضافه کرده ایم.

آیا این ورزش می تواند اختلال نعوظ را درمان کند؟

اختلال نعوظ می تواند ناشی از عوامل پیچیده فیزیکی و روانی باشد. بنابراین نباید امیدوار باشید که با انجام تمرینات ساده کگل مشکلتان حل شود. مطمئناً بی تأثیر نخواهد بود، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که مشکل شما به طور جادویی ناپدید شود. برای حل مشکل نعوظ، مکمل های تقویت کننده جنسی می توانند راه حل مناسبی برای رفع مشکل نعوظ باشند.

آیا تمرینات کگل استقامت جنسی را افزایش می دهد؟

آره اما نه زیاد. تمرینات کگل به شما کنترل بیشتری بر عضلات کف لگن می دهد.

آیا تمرینات کگل شما می تواند در بهبود بی اختیاری ادرار موثر باشد؟

بله، با تمرینات کگل می توانید این بیماری را پس از چند هفته به میزان قابل توجهی بهبود بخشید.

آیا ورزش کگل می تواند درمان زود انزالی باشد؟

تمرینات کگل به شما کنترل بیشتری بر عضلات لگن می دهد. اما وقتی زمان انزال فرا می رسد، هیچ چیز نمی تواند او را متوقف کند. در واقع به این معنی است که می توانید انزال را تا حدی به تاخیر بیندازید. اما نه ساعت! انزال نتیجه تعامل پیچیده ده ها هورمون، تحریک، طرز فکر و غیره است. کنترل عضلات تنها در بخشی از این فرآیند می تواند موثر باشد. برای کمک به تاخیر در زمان انزال می توانید در کنار تمرینات کگل از اسپری تاخیری نیز استفاده کنید و بهترین پاسخ را بگیرید.

چگونه با انجام تمرینات کگل باسن را کوچک کنیم؟

نمی توان به بدن خود گفت که کدام قسمت از بدن خود را می خواهید چربی کم کنید. وقتی کالری بیشتری نسبت به کالری مصرفی دریافت می کنید، بدن این انرژی اضافی را به عنوان چربی ذخیره می کند. معمولاً ابتدا دور شکم، سپس کمر، پاها، بازوها، گردن، چانه و غیره. اگر کالری بسوزانید، بدن از آن چربی ها برای انرژی استفاده می کند. معمولاً از تمام ذخایر چربی در همه اندام ها کم و بیش به طور همزمان مصرف می شود. البته چربی شکم معمولا دیرتر از سایر اندام ها سوزانده می شود.

آیا کودکان می توانند تمرینات کگل را به تنهایی انجام دهند؟

البته، چرا که نه؟ البته مانند همه موارد، این کار برای کودکان باید در حد اعتدال انجام شود. اما هرچه بیشتر یاد بگیرند که عضلات خود را کنترل کنند، بهتر می شوند.

آیا تمرینات کگل اندازه آلت تناسلی را افزایش می دهد؟

نه هیچ مدرک یا تحقیقی برای اثبات صحت این موضوع وجود ندارد.

به جز کگل، آیا تمرینات دیگری برای تقویت دستگاه تناسلی وجود دارد؟

بله، تمرینات یوگا هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی می تواند سیستم تولید مثل را تقویت کند، به خصوص برای درمان زود انزالی.

ادامه مطلب  فواید ماساژ جنسی در روابط زناشویی آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

مواد غذایی مفید و مضر برای پروستات چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

پروستات غده کوچکی در لگن است که بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *