برای سلامت جنسی چه بخوریم؟ آپدیت ۱۴۰۳

آنچه همه ما می خوریم تأثیر مستقیمی بر سلامت جسم و روح ما دارد. برای داشتن سلامت جنسی و همچنین میل جنسی خوب، بدیهی است که باید از سلامت جسمی و روحی برخوردار باشیم. تغذیه سالم یکی از راه هایی است که می توانیم به بهبود سلامت جنسی خود کمک کنیم. تغذیه مناسب برای سلامت جنسی شامل مواردی است که در این مقاله به آن می پردازیم. به خاطر داشته باشید که اگر سلامت جنسی خود را بهبود ببخشید، تمام جنبه های زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد و می توانید از زندگی خود لذت بیشتری ببرید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

تغذیه مناسب برای سلامت جنسی

به طور کلی، رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات، پروتئین های بدون چربی و غذاهای کم قند و چربی اشباع شده برای سلامت جنسی توصیه می شود. غذاهایی که در این قسمت به شما معرفی می کنیم نه تنها میل جنسی را افزایش می دهند، بلکه سلامت عمومی بدن شما را نیز بهبود می بخشند. تغذیه مناسب برای سلامت جنسی شامل غذاهای زیر است:

انواع گوشت

خوردن گوشت و سایر مواد غذایی حاوی اسیدهای آمینه می تواند در بهبود سلامت جنسی موثر باشد. گوشت گاو، بره و مرغ سرشار از پروتئین و ال کاروتن، ال آرژنین و روی هستند و به همین دلیل می توانند به بهبود جریان خون کمک کنند. جریان خون مناسب برای سلامت جنسی در مردان و زنان مهم است.

تغذیه مناسب برای سلامت جنسی

نتیجه مطالعه ای که در سال ۲۰۱۹ بر روی مردان انجام شد نشان داد که استفاده از مکمل های آرژنین می تواند به طور قابل توجهی به درمان اختلال نعوظ در مردان کمک کند، اگرچه هنوز تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

مکمل های تقویت کننده جنسی بخرید

قیمت: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
X-Ade
قیمت اصلی: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان

البته باید در نظر داشته باشید که مصرف زیاد گوشت قرمز می تواند برای قلب مضر باشد و به همین دلیل هرگز توصیه نمی شود. اگر گیاهخوار هستید یا به هر دلیلی گوشت نمی خورید، می توانید از غلات کامل و لبنیات مانند شیر و پنیر برای دریافت مواد مغذی ذکر شده (روی، کارنیتین و ال آرژنین) استفاده کنید. کارنیتین و ال آرژنین آمینو اسیدهایی هستند که عمدتاً در غذاهای سرشار از پروتئین یافت می شوند، اما می توانند در سایر غذاها نیز یافت شوند.

پوسته

صدف حاوی مقادیر زیادی روی است و با افزایش جریان خون به بهبود جریان خون در اندام تناسلی نیز کمک می کند. روی در باروری مردان نقش دارد و سطح تستوسترون را تنظیم می کند. صدف نسبت به سایر غذاها دارای روی بیشتری است اما از آنجایی که در کشور ما مصرف چندانی ندارد و به گفته برخی دانشمندان آن را حرام اعلام کرده اند، می توانید از منابع دیگر حاوی روی مانند:

  • گوشت گاو
  • لوبیای پخته
  • دانه کدو تنبل
  • غلات غنی شده با روی

استفاده از تغذیه مناسب برای سلامت جنسی باید شامل غذاهای غنی از روی باشد تا جریان خون و سطح هورمون ها در سطح مناسبی باشد. اگر کمبود روی دارید، روی بخرید.

ماهی سالمون

اسیدهای چرب امگا ۳ از انسداد رگ های خونی جلوگیری می کند و جریان خون را در بدن بهبود می بخشد. ماهی سالمون یکی از بهترین منابع امگا ۳ برای بدن است. به غیر از سالمون، ساردین و ماهی تن نیز می توانند برای تامین امگا ۳ مورد نیاز بدن استفاده شوند. اگر سیستم گردش خون بدن به خوبی کار نکند، خطر ابتلا به برخی بیماری ها از جمله بیماری قلبی افزایش می یابد و عملکرد جنسی مختل می شود. کارشناسان توصیه می کنند که همه افراد هفته ای دو بار ماهی مصرف کنند. ماهی همچنین منبعی غنی از پروتئین، ویتامین B12، ویتامین D، آهن و روی است و به حفظ سلامتی در تمام گروه های سنی کمک می کند.

ماهی سالمون

آجیل و دانه ها

خوردن تنقلات به عنوان میان وعده بسیار لذت بخش است. سعی کنید به جای آب نبات و شکلات از آجیل و دانه ها به عنوان میان وعده استفاده کنید تا بسیاری از مواد مغذی را وارد بدن خود کنید. تغذیه مناسب برای سلامت جنسی به خوردن غذاهای سالم مانند مواد زیر که حاوی روی، ال آرژنین و امگا ۳ هستند بستگی دارد:

  • گردو
  • دانه کدو تنبل
  • دانه های آفتابگردان
  • فندق
  • بادام زمینی

گردو دو برابر دیگر آجیل ها و دانه های ذکر شده در بالا برای سلامت جنسی مفید است زیرا نسبت به بقیه از نظر امگا ۳ غنی تر است.

یک سیب

کوئرستین یکی از ترکیبات موجود در سیب است که نوعی آنتی اکسیدان است. این آنتی اکسیدان نوعی فلاونوئید است که ممکن است برای سلامت جنسی موثر باشد. بهبود گردش خون، کمک به بهبود اختلال نعوظ و کنترل علائم پروستات از جمله مزایای کورستین است. فشار خون بالا می تواند با فعالیت جنسی تداخل داشته باشد زیرا آسیب به رگ های خونی باعث اختلال در جریان خون به اندام های تولید مثل می شود. در حالی که مصرف سیب و تامین کورستین برای بدن می تواند فشار خون را کاهش دهد.

یک سیب

نتایج یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان می دهد که مردانی که میوه کافی در رژیم غذایی خود مصرف می کنند، کمتر دچار اختلال نعوظ می شوند. در زنان، فشار خون بالا نیز می تواند باعث کاهش میل جنسی شود. یک رژیم غذایی غنی از فلاونوئیدها به شما کمک می کند تا سلامت خود را حفظ کنید و رضایت جنسی بیشتری را به شما هدیه دهد. سیب، توت فرنگی، زغال اخته، گیلاس، انگور تیره و مرکبات حاوی مقادیر بالایی از فلاونوئیدها هستند.

چغندر

چغندر سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است و گنجاندن آنها در رژیم غذایی به تغذیه مناسب برای سلامت جنسی کمک می کند. چغندر حاوی ماده ای به نام نیترات است که به گشاد شدن رگ های خونی و بهبود جریان خون کمک می کند. بسیاری از ورزشکاران نیز از نیترات ها برای بهبود عملکرد ورزشی خود بهره می برند. علاوه بر چغندر، اسفناج، کاهو، کرفس و تربچه نیز حاوی نیترات هستند و با کمک به عملکرد صحیح گردش خون به درمان مشکلات جنسی کمک می کنند.

موز برای تغذیه مناسب برای سلامت جنسی

موز حاوی آنزیم بروملین است و میل جنسی را افزایش می دهد و ناتوانی جنسی را در مردان از بین می برد. موز همچنین منبع غنی پتاسیم و ویتامین های گروه B است که با افزایش سطح انرژی بدن، رابطه جنسی و فعالیت بدنی را به طور کلی بهبود می بخشد.

موز

شکلات تلخ

مصرف شکلات تلخ برای سلامت جنسی در مردان و زنان توصیه می شود زیرا باعث افزایش سطح دوپامین در بدن و افزایش لذت جنسی می شود. شکلات تلخ که بدون افزودنی است، حاوی آنتی اکسیدان است و سلامت کلی بدن و همچنین سلامت جنسی را بهبود می بخشد.

عسل

عسل سرشار از ویتامین های گروه B است و به تولید تستوسترون کمک می کند. مصرف عسل سطح انرژی را در مردان و زنان افزایش می دهد و منجر به عملکرد جنسی بهتر می شود. عسل خالص منبع روی و ویتامین E است و در تقویت قدرت باروری موثر است.

عسل

تماس گرفت

دانشمندان دریافته اند که نوشیدن روزانه یک لیوان آب انار میل جنسی را در مردان و زنان زنده نگه می دارد. با مصرف انار سطح هورمون های جنسی در بدن افزایش می یابد و در نتیجه میل جنسی نیز افزایش می یابد. انار حاوی آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و با کاهش غلظت خون باعث تقویت قوای جنسی و رفع اختلال نعوظ می شود.

آخرین کلمه

داشتن میل جنسی و عملکرد جنسی خوب به یک رژیم غذایی سالم بستگی دارد. تغذیه مناسب برای سلامت جنسی بیشتر شامل میوه ها، سبزیجات و پروتئین ها است. غذاهای ارائه شده در این مقاله هم برای مردان و هم برای زنان در بهبود روابط جنسی موثر است. آیا تجربه استفاده از این غذاها را دارید و چه نتایجی گرفتید؟

ادامه مطلب  در مورد راه های رسیدن به ارگاسم چی می دونید؟ آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

مواد غذایی مفید و مضر برای پروستات چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

پروستات غده کوچکی در لگن است که بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *