ال آرژنین چه تاثیری روی نعوظ و قوای جنسی مردان دارد؟ آپدیت ۱۴۰۳

ال-آرژنین یک اسید آمینه است که در درجه اول توسط ورزشکاران به عنوان مکمل بدنسازی استفاده می شود. اما باید بدانید که این اسید آمینه مزایای منحصر به فرد دیگری نیز دارد که آن را به دارویی برای درمان برخی بیماری ها تبدیل می کند. ال آرژنین در بدن انسان تولید می شود و در برخی غذاها وجود دارد. با این حال استفاده از قرص ال آرژنین فواید شگفت انگیزی دارد که افراد زیادی را به خود جذب می کند. به عنوان مثال، ال آرژنین ممکن است برای قدرت جنسی مردان مفید باشد. اصلا میدونستی؟

آنچه در این مقاله می خوانیم

ال آرژنین چیست؟

ال آرژنین یکی از اسیدهای آمینه است که دو نقش کلیدی در بدن انسان ایفا می کند. اول اینکه در تولید پروتئین نقش دارد و بنابراین در عضله سازی موثر است. دومین نقش مهم ال آرژنین در بدن این است که در بدن به اسید نیتریک تبدیل می شود. اسید نیتریک باعث می شود خون غنی از اکسیژن بیشتری در رگ ها گردش کند و به حفظ سلامت قلب کمک می کند. این خاصیت فواید دیگری نیز دارد که یکی از آنها رفع اختلال نعوظ است.

ال آرژنین برای قدرت جنسی مردان

بدون شک ویاگرا محبوب ترین داروی اختلال نعوظ در جهان است. این قرص در سال ۱۹۹۸ توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تایید شد اما همه افراد به دلیل عوارض جانبی ناشی از این دارو تمایلی به استفاده از آن ندارند. افرادی که به دنبال درمان های طبیعی تری هستند نیز می توانند با کمک قرص ال آرژنین به درمان مورد نظر خود دست یابند. البته در این زمینه مطالعات نتایج متفاوتی را نشان می دهد و نمی توان با قطعیت گفت که ال آرژنین در رفع اختلال نعوظ موثر است.

ال آرژنین چیست؟

ال-آرژنین چگونه به اختلال نعوظ کمک می کند؟

ال آرژنین می تواند با افزایش سطح ماده ای به نام اکسید نیتریک و شل کردن رگ های خونی در بدن، فشار خون را کاهش دهد. اکسید نیتریک نقش مهمی در جریان خون به آلت تناسلی دارد، بنابراین نعوظ را بهبود می بخشد. بنابراین، از نظر علمی، ال آرژنین می تواند برای قدرت جنسی مردان مفید باشد. اما بیایید ببینیم تحقیقات چه می گوید.

بررسی اثر ال آرژنین بر نعوظ مردان

تحقیقات نتایج متفاوتی را نشان می دهد. در یک مطالعه کوچک، به مردانی که از اختلال نعوظ رنج می بردند، ۵۰۰ میلی گرم ال آرژنین ۳ بار در روز به مدت ۱۷ روز داده شد. اما مشخص شد که قرص ال آرژنین موثرتر از دارونما نیست. این ممکن است به این دلیل باشد که دوز دارو به اندازه کافی بالا نبوده است.

قیمت: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
X-Ade
قیمت اصلی: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان

اما یک متاآنالیز که ۱۰ مطالعه مختلف را روی ۵۴۰ بیمار بررسی کرد، نشان داد که ال-آرژنین ممکن است در بهبود نعوظ موثر باشد. محققان دریافتند که دوزهای بین ۱۵۰۰ میلی گرم تا ۵۰۰۰ میلی گرم به طور قابل توجهی اختلال نعوظ را بهبود می بخشد.

اگر می خواهید ال آرژنین را برای بهبود عملکرد جنسی امتحان کنید، دوز ۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰ میلی گرم در روز موثر به نظر می رسد. البته بهتر است نظر پزشک را در این زمینه جویا شوید.

تاثیر ال-آرژنین و یوهیمبین بر اختلال نعوظ

یوهیمبین یکی از داروهای تایید شده برای اختلال نعوظ یا ED است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ نشان داد که ترکیبی از ال-آرژنین و یوهیمبین هیدروکلراید ممکن است تأثیر بهتری بر قدرت جنسی مردان داشته باشد. اما در همان مطالعه، ترکیب یوهیمبین و ال-آرژینین برای قدرت جنسی مردان و اختلال نعوظ تنها در صورتی مؤثر بود که مشکل نعوظ خفیف یا متوسط ​​بود. در اختلالات جدی تر، سایر داروها باید تحت نظر پزشک استفاده شوند.

قرص ال آرژنین و پیکنوژنول برای تقویت قوای جنسی مردان

پیکنوژنول یک مکمل گیاهی است. ال آرژنین به تنهایی ممکن است اثرات قابل توجهی در افزایش نعوظ نداشته باشد، اما در ترکیب با این مکمل، نتایج بهتری حاصل خواهد شد. پیکنوژنول از پوست درخت کاج به دست می آید. مصرف همزمان پیکنوژنول و ال آرژنین در یک مطالعه به مردان ۲۵ تا ۴۵ ساله کمک کرد تا نعوظ طبیعی داشته باشند و با اختلال نعوظ مبارزه کنند.

ال آرژنین و تادالافیل برای بهبود نعوظ

همانطور که گفته شد، ترکیب برخی از داروها با ال-آرژنین نسبت به مصرف مکمل های ال-آرژنین به تنهایی برای تقویت قوای جنسی مردان موثرتر است. در یک مطالعه، روزانه ۵ میلی گرم تادالافیل به همراه ۲۵۰۰ میلی گرم ال آرژنین به شرکت کنندگان داده شد. نتیجه کارایی این دو دارو را تایید کرد. برخی از مطالعات گزارش داده اند که مصرف روزانه ال آرژنین تا ۱۵ گرم در روز بی خطر است، با این حال مصرف این اسید آمینه باید به مرور افزایش یابد و دوزهای بالا به یکباره مصرف نشود.

ال آرژنین

عوارض قرص ال آرژنین

عوارض جانبی این قرص معمولا در دوزهای بالا رخ می دهد. ۱۵ تا ۳۰ گرم در روز. این مکمل در مقادیر معمولی کاملا بی خطر و بی ضرر است. برخی از عوارض ال آرژنین در صورت مصرف بیش از حد را می توان به شرح زیر برشمرد:

  • افزایش خطر خونریزی
  • عدم تعادل در سطح پتاسیم در بدن
  • تغییرات در سطح قند خون
  • فشار خون پایین
  • حالت تهوع
  • درد معده
  • اسهال و استفراغ

اگر از داروهای کاهش دهنده فشار خون استفاده می کنید مراقب باشید که از کپسول های ال آرژنین بی رویه استفاده نکنید. همچنین هرگز به طور تصادفی سایر داروهای اختلال نعوظ را با ال آرژنین ترکیب نکنید تا از تداخلات دارویی جلوگیری کنید.

قرص ال آرژنین برای بزرگ کردن آلت تناسلی

مکمل هایی مانند ال آرژنین یا ال سیترولین باعث افزایش سطح اکسید نیتریک در خون و افزایش گردش خون در آلت تناسلی می شود. هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این اسید آمینه می تواند اندازه آلت تناسلی را افزایش دهد وجود ندارد. اما همانطور که گفتیم، ال آرژنین در مقادیر مناسب می تواند در درمان اختلال نعوظ مفید باشد، حتی اگر خفیف یا متوسط ​​باشد.

ال آرژنین یا ال سیترولین برای اختلال نعوظ کدام بهتر است؟

ال سیترولین همچنین یک اسید آمینه است که ممکن است در درمان اختلال نعوظ موثرتر از ال-آرژنین باشد. ال سیترولین در بدن به ال آرژنین تبدیل می شود. مکمل های ال آرژنین ابتدا باید از دستگاه گوارش عبور کرده و در کبد تجزیه شوند تا بدن بتواند از آنها استفاده کند. تنها ۳۸ درصد از ال-آرژنین موجود در لبنیات و سایر غذاها می تواند توسط بدن جذب شود. اما ال سیترولین برای جذب در بدن لازم نیست این مراحل را طی کند. بنابراین به دلیل جذب سریعتر، احتمالاً اثرات بهتری نسبت به ال آرژنین در اختلال نعوظ دارد.

علل اختلال نعوظ

اختلال نعوظ یا ED یک اختلال جنسی رایج در بین مردان است که رابطه جنسی را دشوار می کند. اختلال نعوظ ممکن است یک بیماری مزمن نباشد و فقط گاهی اوقات تجربه شود. تحقیقات نشان می دهد که از هر سه مرد بین ۱۸ تا ۵۹ سال، یک نفر در مقطعی دچار اختلال نعوظ می شود. برخی از شرایط پزشکی، مانند فشار خون بالا و دیابت، می توانند اختلال نعوظ را افزایش دهند. فشار خون بالا، کلسترول بالا، مشکلات پروستات، مصرف زیاد الکل، مواد مخدر و تنباکو نیز می تواند در ایجاد مشکلات نعوظ موثر باشد. برخی از مردان نیز با مشکلات تناسلی به دنیا می آیند و در بزرگسالی با اختلال نعوظ مواجه می شوند.

نحوه استفاده از ال آرژنین برای تقویت قوای جنسی و نعوظ

طبق تحقیقات انجام شده، بهتر است مردان برای تقویت قوای جنسی و بهبود نعوظ روزانه ۵ گرم ال آرژنین مصرف کنند. مصرف دوزهای کمتر از مقدار ذکر شده ممکن است آنطور که باید موثر نباشد و فرد به نتیجه دلخواه نرسد. با این حال، توصیه می شود در مورد نحوه مصرف ال آرژنین برای نعوظ با پزشک مشورت کنید. ممکن است تحت نظر پزشک دوزهای بالاتری به شما پیشنهاد شود، یا ممکن است پزشک داروی دیگری را همراه با این مکمل تجویز کند.

زمان مصرف ال آرژنین برای نعوظ مردانه

برای گرفتن بهترین نتیجه از مصرف ال آرژنین برای تقویت قوای جنسی مردان، بهتر است از این قرص ۱ تا ۲ ساعت قبل از رابطه جنسی استفاده کنید. البته همانطور که توضیح دادیم اگر ال آرژنین همراه با داروهای دیگر مانند یوهیمبین استفاده شود نتایج بهتری در درمان اختلال نعوظ مشاهده می شود.

منابع غذایی ال آرژنین چیست؟

با مصرف غذاهای سرشار از پروتئین می توانید ذخایر ال آرژنین بدن خود را تا حد زیادی افزایش دهید. بهترین غذاهای حاوی ال آرژنین عبارتند از:

  • بوقلمون
  • جوجه
  • دانه کدو تنبل
  • سویا
  • بادام زمینی
  • اسپیرولینا
  • محصولات لبنی
  • نخود فرنگی
  • عدس

منابع ال آرژنین

شما همچنین می توانید از غلات کامل برای دریافت ال آرژنین به طور طبیعی در بدن خود استفاده کنید. برای این منظور می توانید جو، ذرت، گندم سیاه یا برنج قهوه ای را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

آخرین کلمه

قرص ال آرژنین می تواند برای تقویت قوای جنسی مردان موثر باشد. با این حال، تحقیقات در این زمینه نتایج متفاوتی را نشان می دهد. به طور کلی می توان گفت که اختلال نعوظ در صورتی که خفیف تا متوسط ​​باشد با دوزهای بالای ال آرژنین قابل بهبود است. با تمام این تفاسیر، بدون مشورت پزشک از این مکمل ورزشی استفاده نکنید.

ادامه مطلب  آیا قرص تاخیری اعتیاد آور است؟ آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

علائمی که نشان می‌دهند ممکن است به عفونت واژن مبتلا باشید آپدیت ۱۴۰۳

واژن یکی از قسمت های حساس بدن زن است که معمولاً به تعادل میکروبی بسیار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *