آیا مصرف ویتامین E روی اسپرم مردان تاثیر می گذارد؟ آپدیت ۱۴۰۳

ویتامین E با نقش های فراوانی که در بدن انسان دارد، یکی از مهم ترین ویتامین ها برای حفظ سلامتی به شمار می رود، بنابراین تامین آن برای بدن اهمیت ویژه ای دارد که نباید از آن غافل شد. در مورد خواص ویتامین E مقالات زیادی نوشته شده است. افزایش قدرت باروری نیز به عنوان یکی از فواید ویتامین E ذکر شده است که در این مقاله به تاثیر ویتامین E بر اسپرم می پردازیم.

آنچه در این مقاله می خوانیم

دلایل ضعف جنسی مردان

ضعف قوای جنسی می تواند بسیار آزاردهنده باشد و حتی عزت نفس فرد را پایین بیاورد و بر زندگی خانوادگی تأثیر بگذارد. شاید جالب باشد بدانید که اختلالات جنسی مردان در دنیا بسیار شایع است. مشکلات جنسی به انواع مختلفی تقسیم می شوند که برخی از این مشکلات عبارتند از: بی میلی جنسی، اختلال نعوظ، عدم لذت جنسی، عدم انزال یا اوج لذت جنسی و انزال زودرس.

اختلال در قوای جنسی مردان می تواند منشأ جسمی یا ذهنی داشته باشد که با انجام چندین آزمایش به راحتی قابل تشخیص است. در برخی موارد فرد به دلیل وجود برخی بیماری ها دچار اختلالات جنسی می شود که در این صورت باید داروهای خاصی مصرف شود. اما گاهی به دلیل مصرف برخی داروها مانند برخی داروهای ضد افسردگی و اعصاب، میل جنسی کاهش می یابد. استرس یکی از مهم ترین عوامل اختلال عملکرد جنسی است.

اختلالات جنسی

عوامل موثر در تقویت قوای جنسی مردان

اگر از بیماری های مربوط به دستگاه تناسلی رنج می برید، باید بدانید که تنها راه مقابله با آن مراجعه به پزشک و مصرف دارو است. اما در برخی موارد مردان با ضعف جنسی مانند بی میلی جنسی مواجه می شوند. همانطور که گفته شد این مشکل می تواند روانی یا جسمی باشد. برای افزایش قدرت جنسی مردان کافی است سبک زندگی خود را کمی تغییر دهید. به عنوان مثال، ورزش منظم می تواند قدرت جنسی مردان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. گاهی اوقات کمبود برخی مواد مغذی می تواند باعث بی میلی جنسی در فرد شود.

بهتر است سبد غذایی روزانه خود را با میوه ها، سبزیجات، پروتئین ها، دانه های روغنی و به طور کلی مواد حاوی ویتامین E پر کنید، همچنین خواب کافی و منظم و پرهیز از مصرف زیاد الکل در این راه به شما کمک زیادی می کند. سعی کنید خواسته های خود را با شریک زندگی خود در میان بگذارید.

نقش ویتامین E در بدن

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که از سلول های بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. اکنون ممکن است از خود بپرسید که چه رادیکال های آزاد برای آنها مضر هستند! رادیکال های آزاد مولکول هایی با پوسته الکترونی ناقص هستند که در همه جا از جمله هوایی که تنفس می کنیم، مواد اطراف و داخل بدن ما وجود دارند و می توانند با تخریب سلول های بدن و انتشار مواد سمی در بافت های اطراف بدن صدمات جبران ناپذیری به بار آورند.

قیمت: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
X-Ade
قیمت اصلی: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان

راه اصلی مبارزه با رادیکال های آزاد استفاده از آنتی اکسیدان ها است و ویتامین E یکی از مهم ترین آنتی اکسیدان هاست. سایر فواید ویتامین E به طور خلاصه شامل موارد زیر است:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • به داشتن پوستی سالم و شاداب کمک می کند
  • به موهای ضخیم و سالم کمک می کند
  • رفع اختلالات تولید مثل
  • کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی
  • بهبود بینایی و جلوگیری از آب مروارید

تاثیر ویتامین E بر اسپرم و باروری چیست؟

تاکنون مطالعات زیادی در مورد تاثیر ویتامین E بر اسپرم انجام شده است. این مطالعات نشان می دهد که این ویتامین قادر به مهار واکنش پراکسیداسیون لیپیدی در غشای سلولی، محدود کردن عملکرد رادیکال های آزاد و در نتیجه محافظت از غشای سلولی است. طبق تحقیقات، مصرف ویتامین E آسیب اسپرم ناشی از رادیکال های آزاد در گردش را کاهش می دهد و نقش موثری در کاهش استرس اکسیداتیو اسپرم ایفا می کند. ویتامین E همچنین می تواند در افزایش میل جنسی موثر باشد.

برای اینکه اسپرم بتواند تخمک را به خوبی بارور کند باید استحکام بالا و سرعت حرکت مناسبی داشته باشد. نتایج برخی از مطالعات نشان می‌دهد که تعداد و تحرک اسپرم با مصرف ویتامین E افزایش می‌یابد. اگرچه گفته می‌شود هنوز تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما به خوبی ثابت شده است که مردانی که عملکرد ضعیف اسپرم دارند نیز اغلب دچار کمبود ویتامین E هستند. .

باروری اسپرم

مقدار ویتامین E برای افزایش قدرت اسپرم

پس از مطالعه تاثیر ویتامین E بر اسپرم، بهتر است میزان مصرف آن را بدانید تا بتوانید آن را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. این ویتامین نه تنها در افزایش قدرت اسپرم در مردان موثر است بلکه توانایی افزایش باروری در زنان را نیز دارد. چه زن و چه مرد روزانه به ۱۵ میلی گرم ویتامین E آن ها نیاز دارند. ویتامین E را می توان از طریق مصرف غذا و یا با مصرف مکمل ها در بدن به دست آورد، اما غذا ترجیح داده می شود زیرا به طور طبیعی حاوی این ویتامین است.

تاثیر ویتامین E بر اسپرم 2

قیمت ویتامین E در هر قرص

ویتامین E و ناباروری مردانه و زنانه

کمبود ویتامین E ارتباط مستقیمی با عقیمی در مردان و زنان دارد، زیرا این کمبود باعث تخریب بافت های تولید مثل می شود. بنابراین کمبود ویتامین E در بدن نه تنها بر باروری مردان تأثیر می گذارد، بلکه باعث اختلال در توانایی تولید مثل زنان می شود.

علاوه بر ویتامین E، ویتامین های D، A، B12 و املاح معدنی مانند روی و منیزیم نیز برای باروری زنان و مردان موثر است. به دریافت تمام این ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی خود توجه کنید، به خصوص اگر مشکل ناباروری دارید.

ارتباط بین سرطان پروستات و ویتامین E

تاثیر ویتامین E بر اسپرم ها و افزایش تعداد و تحرک آنها تنها یکی از فواید مصرف ویتامین E است و از آنجایی که این ویتامین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، با موفقیت از بسیاری از انواع سرطان پیشگیری و با آن مبارزه می کند. در گذشته برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف دوزهای بالای ویتامین E می تواند از ابتلا به سرطان پروستات جلوگیری کند، اما امروزه این ادعا کاملا رد شده است.

تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف ویتامین E در دوزهای بالا نه تنها خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش نمی دهد، بلکه ممکن است اثر معکوس داشته باشد و منجر به بروز این سرطان شود. بنابراین باید در میزان مصرف این ویتامین حداکثر دقت را به عمل آورد. البته در نظر داشته باشید که در اینجا منظور فقط دوز بالای ویتامین E است و مصرف ویتامین E در دوز تجویز شده مشکلی برای سلامت انسان ایجاد نمی کند.

سرطان پروستات

منابع غذایی حاوی ویتامین E

کمبود ویتامین E بیماری شایعی نیست اما در صورت بروز می تواند عواقب ناخوشایندی به همراه داشته باشد که تنها یکی از آن ها اختلال در باروری و توان تولید مثل زن و مرد است. اگر می خواهید تاثیر ویتامین E بر اسپرم و باروری را ببینید، باید با منابع غذایی حاوی این ویتامین آشنا شوید. در اینجا ۱۰ مورد از غنی ترین مواد غذایی حاوی ویتامین E آورده شده است:

    1. تخمه آفتاب گردان
    2. بادام ها
    3. آووکادو
    4. اسفناج
    5. اسکواش
    6. کیوی
    7. کلم بروکلی
    8. ماهی سالمون
    9. روغن زیتون
    10. میگو

منابع غذایی ویتامین E

اگر کمبود ویتامین E در بدن خود دارید، احتمالاً پزشک مکمل های حاوی این ویتامین را تجویز می کند. از آنجایی که این ویتامین جزو ویتامین های محلول در چربی است، باید در میزان مصرف آن دقت کنید و دقیقا طبق دستور روی بسته بندی یا نظر پزشک مصرف کنید.

مقاله نهایی

تعداد کم اسپرم می تواند باروری مردان را کاهش دهد. آمارها نشان می دهد که تعداد مردانی که با مشکل کم اسپرم مواجه هستند روز به روز در حال افزایش است. سطوح پایین ویتامین E با باروری تداخل دارد. از سوی دیگر تحقیقات در مورد تاثیر ویتامین E بر اسپرم نشان می دهد که مصرف این ویتامین باعث افزایش تعداد و تحرک اسپرم در مردان می شود و در این صورت اسپرم در لقاح تخمک موفق تر خواهد بود. مهم ترین نتیجه ای که از این بحث می توان گرفت این است که به تغذیه سالم توجه داشته باشیم و ویتامین های مختلف از جمله ویتامین E را در برنامه غذایی خود بگنجانیم تا مشکل باروری نداشته باشیم و از سلامت بدن نیز اطمینان حاصل کنیم. مناطق. .

ادامه مطلب  بایدها و نبایدها بعد از رابطه جنسی آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

مواد غذایی مفید و مضر برای پروستات چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

پروستات غده کوچکی در لگن است که بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *