آیا تمام فواید رسیدن به ارگاسم رو می دونید؟ آپدیت ۱۴۰۳

در این مقاله از مجله داروخانه کافه نیوز سعی داریم به بررسی فواید رسیدن به ارگاسم بپردازیم.

آنچه در این مقاله می خوانیم

مروری کوتاه بر فواید رسیدن به ارگاسم

  • رابطه جنسی منظم و رسیدن به ارگاسم باعث بهبود گردش خون در اندام ها به خصوص در حفره لگن، رشد بافت های سالم و تنظیم چرخه قاعدگی شما می شود.
  • زنانی که حداقل یک بار در هفته رابطه جنسی دارند، بیشتر از زنان مجرد یا کم رابطه جنسی دارند، سیکل های قاعدگی طبیعی دارند.
  • افزایش باروری و احساس سلامتی با تقویت غده هیپوتالاموس باعث تنظیم اشتها، تعادل دمای بدن، احساسات و غده هیپوفیز می شود که به نوبه خود باعث ترشح هورمون های تولید مثل می شود و باعث تخمک گذاری منظم می شود.
  • رسیدن به ارگاسم به فرآیند سم زدایی طبیعی بدن برای بهبود هضم و خلق و خو و پیشگیری از سرطان کمک می کند و همچنین سطح استروژن سالم را برای محافظت از بافت های واژن در برابر پوکی استخوان و بیماری های قلبی ارتقا می دهد.
  • یکی دیگر از مزایای رسیدن به ارگاسم این است که با افزایش سطح اندورفین و حذف کورتیزول (هورمون التهابی که توسط غدد فوق کلیوی ترشح می شود) از بدن، آرامش عمیق را افزایش می دهد.
  • سطح DHEA را در بدن افزایش می دهد. هورمون DHEA عملکرد مغز را بهبود می بخشد، سیستم ایمنی را متعادل می کند، به حفظ و ترمیم بافت ها کمک می کند و پوست بدن را تقویت می کند.
  • ارگاسم یکی از بهترین درمان ها برای فشار خون، هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی است.
  • غدد فوق کلیوی هورمون هایی تولید می کنند که ضربان قلب شما را حفظ می کنند.
  • فعالیت جنسی می تواند ماهیچه های بدن را تقویت کند. حرکتی که در حین رابطه جنسی داشتید عضلات شما را تقویت می کند.
  • هرچه زندگی جنسی شما فعال تر باشد، برای شریک زندگی خود جذاب تر هستید، فعالیت جنسی زیاد منجر به کاهش فرومون ها و مواد شیمیایی بدن می شود.

تسکین سردرد و فواید ارگاسم

رابطه جنسی مانند مسکنی است که ده برابر مسکن موثرتر است. درست قبل از رسیدن به ارگاسم، سطح هورمون اکسی توسین پنج برابر افزایش می یابد و سطح هورمون اندورفین بسیار کاهش می یابد.

آیا می دانید تمام فواید رسیدن به ارگاسم چیست؟

با توجه به اینکه فشار رگ های خونی مغز در هنگام رابطه جنسی کاهش می یابد، سردرد میگرنی نیز از بین می رود. پس اگر سردرد دارید از رابطه جنسی اجتناب نکنید زیرا می تواند درمان سردرد شما باشد.

مسکن درد

بوسیدن همسرتان هر روز به معنای کاهش نیاز به مراجعه به دندانپزشک است. بوسیدن بزاق را تحریک می کند و مواد غذایی باقی مانده بین دندان ها را تمیز می کند، اسیدیته دهان را کاهش می دهد و از پوسیدگی محافظت می کند.

رابطه جنسی می تواند درمانی برای احتقان بینی باشد، یک آنتی هیستامین طبیعی که با تنگی نفس و تب بالا مبارزه می کند.

رهایی از بی خوابی یکی از فواید رسیدن به ارگاسم است

اگر به دنبال راهی برای پایان دادن به شب های بی خوابی هستید، تجربه جدی رابطه جنسی نه تنها از نظر جسمی تخلیه می شود، بلکه عجله اکسی توسین برای برخی از ما به عنوان کمک کننده به خواب عمل می کند.

با کاندوم یا بدون مانع؟

در مطالعه ای در سال ۲۰۰۲ در Archives of Sexual Behavior، محققان به دنبال بررسی اثرات استفاده از کاندوم بر افسردگی در گروهی از زنان فعال جنسی بودند.

محققان دریافتند که به طور کلی، زنانی که رابطه جنسی بدون کاندوم داشتند، کمتر افسرده بودند. محققان خاطرنشان کردند که زنانی که در حین رابطه جنسی از کاندوم استفاده نمی کنند کمتر افسرده می شوند. در مقایسه با زنانی که از کاندوم استفاده می کنند، سطح افسردگی آنها بیشتر است.

دانشمندان بر این باورند که واژن می تواند ترکیبات خاصی را در اسپرم در حین مقاربت جذب کند. این ترکیبات به طور مستقیم علائم افسردگی را کاهش می دهند.

عدم ابتلا به آلزایمر یکی از فواید رسیدن به ارگاسم است

مطمئناً، جدول کلمات متقاطع و سودوکو می‌توانند به کاهش سرعت روان رنجوری ناشی از پیری کمک کنند، اما ارگاسم می‌تواند حتی برای مغز شما مفیدتر باشد.

آیا می دانید تمام فواید رسیدن به ارگاسم چیست؟

تحقیقات و آزمایشات نشان می دهد که ارگاسم باعث افزایش جریان خون در تمام قسمت های مغز و در نتیجه تولید مواد مغذی حیاتی و اکسیژن می شود که باعث بهبود عملکرد و سلامت مغز می شود. بنابراین، جدول کلمات متقاطع فقط بخش‌های خاصی از مغز را تحریک می‌کند، اما در عوض کل مغز شما را به ارگاسم می‌رساند.

زندگی طولانی

بر اساس تحقیقات، خطر مرگ در مردان با فرکانس ارگاسم بالا بسیار کمتر از مردان با فرکانس ارگاسم پایین است. به طور خلاصه، فعالیت جنسی بیشتر و در نتیجه ارگاسم بیشتر می تواند شانس بقای شما را افزایش دهد.

تنظیم قاعدگی

مطالعات نشان می دهد که ارگاسم نه تنها می تواند به ایجاد یک چرخه ماهیانه منظم در زنان کمک کند، بلکه می تواند درد در طول قاعدگی را نیز کاهش دهد. یک گزارش برنامه ریزی شده در سال ۲۰۰۷ نشان داد که رابطه جنسی منظم می تواند به تنظیم چرخه شما کمک کند. این بدان معنی است که آن را به طور منظم و قابل پیش بینی قرار می دهد.

پوست خوب و شاداب یکی از فواید رسیدن به ارگاسم است

مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۹ در دانشگاه میشیگان نشان داد که اوج لذت جنسی باعث افزایش سطح استروژن در بدن شما می‌شود، به همین دلیل به نظر می‌رسد که رابطه جنسی به روش‌های مختلفی از پیری پوست جلوگیری می‌کند.

ابتدا از کاهش کلاژن که یک پروتئین مهم برای حفظ ظاهر پوست است جلوگیری می کند. همچنین با ضخیم شدن پوست به مقاومت در برابر چین و چروک پوست کمک می کند.

علاوه بر این، پس از رابطه جنسی، خون رسانی به سلول های بدن افزایش می یابد، به این معنی که بیشتر سلول ها حاوی اکسیژن بیشتری هستند و خون بهتر می تواند به صورت شما برسد.

ارگاسم و رسیدن به زیبایی جنسی بیشتر

ارگاسم همچنین می تواند سلامت اندام های تناسلی را بهبود بخشد. تحریک شدید ارگاسم باعث می شود خون، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به بافت های دستگاه تناسلی برسد و آنها را انعطاف پذیرتر کند. همچنین رابطه جنسی منظم و سالم منجر به باروری بهتر می شود.

ارگاسم بدن شما را شکل می دهد

رابطه جنسی خون بیشتری را از قلب پمپاژ می کند، این مقدار زیاد کالری سوزی به عنوان یک ورزش عالی عمل می کند و شما را خوش فرم می کند.

ادامه مطلب  ارگاسم زن چگونه رخ می دهد و چه علائمی دارد؟ آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

مواد غذایی مفید و مضر برای پروستات چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

پروستات غده کوچکی در لگن است که بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *