ارگاسم زن چگونه رخ می دهد و چه علائمی دارد؟ آپدیت ۱۴۰۳

بدون شک یکی از لذت بخش ترین قسمت های زندگی یک فرد رابطه جنسی با شریک زندگی خود است. اوج لذت لحظه ای است که انسان به ارگاسم می رسد و راضی می شود. ارگاسم در زنان به طور کلی با مردان متفاوت است. حتی بسیاری از زنان نمی دانند که آیا در حین رابطه جنسی به اوج لذت جنسی می رسند و آن را تجربه می کنند یا خیر! ما اینجا با شما هستیم تا اطلاعات مفیدی در مورد ارگاسم زنانه در اختیار شما قرار دهیم.

آنچه در این مقاله می خوانیم

چرا زنان ارگاسم می کنند؟

فواید ارگاسم مردانه واضح است. وقتی مردها راضی می شوند، انزال می کنند و از طریق اسپرم به خود اجازه باروری زن را می دهند. به همین دلیل است که می گوییم ارگاسم مردانه هدف تکاملی روشنی دارد. اما هدف از ارگاسم زن کمتر مشخص است. محققان تاکنون فواید بی‌شماری را ذکر کرده‌اند، اما تعداد کمی از آنها دارای پشتوانه علمی قوی هستند و نمی‌توان آنها را کاملاً صحیح دانست.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان می دهد که ارگاسم زنانه ممکن است مزیت تکاملی آشکاری نداشته باشد و ممکن است به دلیل زمانی در گذشته باشد که هورمون های مرتبط با ارگاسم برای تخمک گذاری زنان مورد نیاز بوده است. اما امروزه، اگرچه دیگر چنین نیازی وجود ندارد، زنان همچنان در حین رابطه جنسی به ارگاسم می رسند.

حتی اگر ارگاسم زنانه هیچ فایده ای برای سلامت و رشد انسان نداشته باشد، این مزیت را دارد که زنان را به رابطه جنسی با همسر خود تشویق می کند و در نتیجه پایه های زندگی زناشویی را تقویت می کند.

نشانه های ارگاسم زنانه

در هنگام رضایت زن چه اتفاقی می افتد؟

وقتی زن از نظر جنسی تحریک می شود، جریان خون به اندام تناسلی افزایش می یابد و واژن حساس تر می شود. هر چه سطح تحریک بیشتر باشد، ضربان قلب، فشار خون و تعداد تنفس فرد بیشتر می شود. با نزدیک شدن به زمان راضی کردن زن عضلات ممکن است منقبض یا اسپاسم شوند. بسیاری از زنان در طول ارگاسم دچار اسپاسم ماهیچه ای ریتمیک در واژن می شوند.

در چند دهه اخیر، دو محقق جنسی، ویلیام مسترز و ویرجینیا جانسون، این نظریه را ارائه کردند که ارگاسم زنانه از طریق یک فرآیند چهار مرحله ای هدفمند اتفاق می افتد. این ۴ مرحله عبارتند از:

قیمت: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
X-Ade
قیمت اصلی: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان

مرحله تحریک

در این مرحله از ارگاسم زن، فرد از نظر جنسی تحریک می شود. در این حالت جریان خون در کلیتوریس، واژن و نوک سینه افزایش می یابد. ضربان قلب و فشار خون نیز افزایش می یابد. تستوسترون و انتقال دهنده های عصبی مانند دوپامین و سروتونین نقش مهمی در این فرآیندها دارند.

پلت فرم ارگاسم

این مرحله پیش درآمدی برای ارگاسم واقعی در زنان است. ضربان قلب، فشار خون و تنفس همچنان در حال افزایش است و تمرکز بر محرک های جنسی بر تمام احساسات دیگر غلبه می کند.

ارگاسم

ارگاسم مجموعه ای از انقباضات ریتمیک رحم، واژن و عضلات کف لگن است. در طول ارگاسم، ماهیچه های سراسر بدن می توانند منقبض شوند. احساس گرما معمولاً از لگن شروع می شود و در سراسر بدن پخش می شود.

مرحله بازگشت یا خروج

در این مرحله بدن زن شل می شود و خون از اندام تناسلی خارج می شود. ضربان قلب، فشار خون و تنفس عادی می شود.

  • بسیاری از زنان می توانند پس از ارگاسم به ارگاسم دیگری برسند و دوباره ارضا شوند. اما این حالت در مردان وجود ندارد. مردان قبل از اینکه دوباره به ارگاسم برسند به یک دوره استراحت کوتاه نیاز دارند.

فواید ارگاسم زنانه برای سلامتی

وقتی در گوگل جستجو می کنید، مقالات زیادی را خواهید یافت که به شما در مورد فواید ارگاسم زنانه می گویند. به عنوان مثال، گفته می شود که ارگاسم در زنان باعث بهبود سلامت پوست و مو می شود. اما واقعیت این است که این محتوا از نظر علمی تایید نشده است. دانشمندان هنوز به وضوح فواید ارگاسم را در زنان کشف نکرده اند. آنچه می دانیم این است که ارگاسم لذت بخش ترین قسمت رابطه جنسی است و وقتی رابطه جنسی یک رابطه موفق باشد، روحیه زوجین را بهبود می بخشد، استرس را کاهش می دهد، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و رابطه زناشویی را ایده آل می کند.

زنان برای بارور شدن نیازی به ارگاسم ندارند. با این حال، برخی شواهد نشان می دهد که ارگاسم می تواند شانس باروری را افزایش دهد!

اثبات اینکه بدن زن بعد از ارگاسم بهتر اسپرم را جذب می کند نیاز به تحقیقات بیشتری دارد و نمی توان به طور قطعی در مورد آن اظهار نظر کرد.

دلیل رضایت زن چیست؟

همانطور که می دانید سیستم بدن زنان با مردان متفاوت است. ارگاسم زنان به دو صورت اتفاق می افتد: ۱- با نفوذ ۲- با تحریک کلیتوریس. طبق گفته انجمن بین المللی پزشکی جنسی، اکثر زنان می توانند چندین ارگاسم را پشت سر هم تجربه کنند. اما آمار دقیقی وجود ندارد که چند درصد از زنان می توانند در حین مقاربت به ارگاسم برسند.

یک نظرسنجی آنلاین در سال ۲۰۱۷ از ۱۲۵۰ زن در بریتانیا نشان داد که ۷۰ درصد گزارش کرده اند که حداقل یک بار در طول زندگی خود چندین بار ارگاسم متوالی را تجربه کرده اند.

اینکه چرا برخی از زنان توانایی تجربه ارگاسم های متوالی را دارند و برخی دیگر ندارند به سیستم بدن آنها مربوط می شود و نمی توان دلیل خاصی برای این موضوع بیان کرد. عوامل دیگری نیز ممکن است دخیل باشند، مانند میزان رضایت فرد از رابطه جنسی و اینکه آیا در وضعیت روانی خوبی هستند یا خیر.

رضایت زن

از کجا بفهمیم که به اوج لذت رسیده ایم؟

علائم ارگاسم زنانه چیست؟ برخی از بارزترین علائم ارگاسم در زنان به شرح زیر است:

  • لرزش در اندام ها به خصوص در پاها
  • برجستگی نوک سینه
  • افزایش ضربان قلب و تعداد تنفس
  • افزایش ترشحات واژن
  • انقباضات عضلانی در عضلات شکم، لگن و واژن
  • نبض واژن

برخی از باورهای غلط رایج در مورد ارگاسم زنانه

در اینجا برخی از باورهای غلط در مورد ارگاسم زنان وجود دارد. توجه داشته باشید که موارد زیر نادرست در نظر گرفته می شود:

  • ارگاسم واژینال بهتر و بهتر از تحریک کلیتورال است.
  • زنان نمی توانند ارگاسم واژینال داشته باشند.
  • زنان برای ارضا شدن و رسیدن به ارگاسم باید شریک زندگی خود را دوست داشته باشند.
  • شریک جنسی یک زن می تواند تشخیص دهد که آیا او به ارگاسم رسیده است یا نه.

آخرین کلمه

در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته ایم که ارگاسم زنانه چگونه اتفاق می افتد و چه علائم و نشانه هایی با آن مرتبط است. اگر مردی هستید که این مقاله را می خوانید، باید بدانید که هیچ راهی برای تشخیص ارگاسم در همسر یا شریک جنسی شما وجود ندارد. مگر اینکه مستقیماً از او بپرسید که خوشحال است یا نه. علائم ارگاسم در زنان متفاوت است و راه واحد و مشخصی ندارد. در نهایت اگر سوالی دارید در قسمت نظرات بنویسید تا پزشکان ما در داروخانه کافه نیوز آنلاین به شما پاسخ دهند.

ادامه مطلب  ایدز از چه راه هایی انتقال پیدا می کند؟ آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

عمل پانکچر چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

طب سوزنی که به عنوان جراحی تخمک گذاری نیز شناخته می شود، یک روش جراحی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *