آیا اطلاعات کافی درباره راه های انتقال هپاتیت دارید؟ آپدیت ۱۴۰۳

با توجه به شیوع بیماری هایی مانند هپاتیت در سال های اخیر، یکی از مهم ترین نکات، شناخت راه های انتقال هپاتیت و راه های مراقبت از خود در برابر این عوامل است. هپاتیت یک بیماری ویروسی واگیردار است که در صورت شناخت راه های انتقال می توان از آن پیشگیری کرد. راه های انتقال بیماری هپاتیت عمدتاً از طریق خون و فرآورده های خونی، تماس جنسی، مادر به جنین، تیغ، سرنگ مشترک و … می باشد. این مقاله از مجله داروخانه آنلاین کافه نیوز را دنبال کنید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

انتقال هپاتیت

انتقال هپاتیت معمولاً به ۲ روش اصلی انجام می شود، برخی از این ویروس ها مانند ویروس های هپاتیت A و E از طریق آب و غذای آلوده منتقل می شوند. این بدان معناست که فرد در اثر زندگی در محیط غیربهداشتی، مصرف آب و غذای آلوده و یا تماس با فرد مبتلا به این بیماری مبتلا می شود.

گروه دیگری از هپاتیت ها از راه جنسی منتقل می شوند مانند ویروس های هپاتیت B و C. استفاده از روش های غیربهداشتی در آرایشگاه ها، سوراخ کردن گوش، خالکوبی پوست، استفاده از سرنگ های غیر استاندارد قابل استفاده مجدد می تواند این بیماری را در معرض خطر قرار دهد.

آیا اطلاعات کافی در مورد راه های انتقال هپاتیت دارید؟

هپاتیت A چگونه منتقل می شود؟

هپاتیت A معمولا از طریق غذا یا آب آلوده منتقل می شود. چسباندن دست ها بعد از اجابت مزاج، خوردن سبزی یا میوه در حالت نشسته، نوشیدن آب ناسالم و غیره. راه های اصلی انتقال این نوع هپاتیت در بین افراد جامعه است. به همین دلیل این بیماری در مدارس، پادگان ها و … یافت می شود. به دلیل عدم تمیزی کافی

راه های انتقال هپاتیت B

بسیاری از افراد مبتلا به این نوع هپاتیت برای مدت کوتاهی علائم بسیار کمی دارند که خود به خود از بین می روند!

قیمت: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
X-Ade
قیمت اصلی: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان

اگر این ویروس درمان نشود و در بدن باقی بماند باعث عفونت بدن می شود. اگر با خون یا مایعات بدن فرد آلوده تماس پیدا کنید، به هپاتیت B مبتلا خواهید شد. تماس های جنسی پرخطر، استفاده مشترک از سرنگ، تیغ و مسواک با فرد مبتلا و همچنین انتقال از مادر به جنین از راه های انتقال این نوع هپاتیت است!

انتقال هپاتیت C

حدود ۲۵ درصد از افراد مبتلا به هپاتیت C پس از عفونت مزمن بهبود می یابند. بقیه افراد آلوده این ویروس را تا آخر عمر با خود حمل می کنند

هپاتیت C مزمن همچنین می تواند باعث نارسایی کبد و سرطان کبد شود، خوشبختانه راه هایی برای کنترل این ویروس و کاهش اثر آن بر روی کبد وجود دارد.

ادامه مطلب  از ال آرژنین برای رفع اختلال نعوظ چگونه استفاده کنیم؟ آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

مواد غذایی مفید و مضر برای پروستات چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

پروستات غده کوچکی در لگن است که بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *