کفپوش پارکت در مقابل فرش - تفاوت های اصلی

کفپوش پارکت در مقابل فرش – تفاوت های اصلی

انتخاب کفپوش مناسب برای خانه شما در واقع یک تصمیم بسیار مهم است و شما نمی توانید این تصمیم را تکان دهنده بگیرید. در پایان روز، شما می خواهید پول خود را در طبقه ای سرمایه گذاری کنید که زیبا و جذاب، بادوام و بادوام، سخت پوشیده و کاربردی، راحت و در عین حال قابل نگهداری باشد. برای بسیاری از صاحبان خانه، این انتخاب اغلب به انتخاب یک کفپوش پارکت یا فرش به عنوان دو مورد از محبوب ترین گزینه های ارائه شده در بازار محدود می شود. بنابراین اگر قصد خرید یک طبقه جدید برای پروژه بهسازی خانه خود را دارید، احتمالاً این دو گزینه را در نظر گرفته اید و می خواهید در مورد مزایا و معایب آنها بیشتر بدانید تا بهترین تصمیم را برای نیازهای خود بگیرید. بنابراین، این مقاله به بررسی تفاوت های اصلی بین کفپوش پارکت و فرش اختصاص دارد، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

کفپوش پارکت در مقابل فرش - تفاوت های اصلی

تمیز کردن

اولین عاملی که ممکن است هنگام انتخاب بین کفپوش پارکت و فرش بر انتخاب شما تأثیر بگذارد این است که کدام نوع کفپوش راحت تر تمیز می شود و در شرایط خوب نگهداری می شود. به طور روزانه، تمیز کردن فرش شما آسان تر است. تمیز کردن فرش نیاز به جارو برقی دارد، تعداد دفعاتی که فرش خود را جاروبرقی بکشید بستگی به سبک زندگی شما دارد، با این حال حداقل یک بار در هفته توصیه می شود. گاه به گاه تمیز کردن عمیق فرش برای از بین بردن تمام ذرات غبار و آلودگی عمیق بین الیاف فرش مورد نیاز است. وقتی نوبت به تمیز کردن کف پارکت می‌رسد، روال تمیز کردن شما نباید زمان‌بر، پیچیده یا گران باشد.

ادامه مطلب  آنفلوانزا خطر بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

با این حال، باید مناسب و منظم باشد. تمیز کردن کف چوبی خود با جاروبرقی کافی است تا تجمع روزانه گرد و غبار و کثیفی روی سطح را از بین ببرید. با این حال، اگر کثیفی سرسخت بیشتری وجود دارد، باید از یک محصول تمیزکننده استفاده کنید که فقط برای چوب های سخت طراحی شده است و دارای pH خنثی است که به پوشش کف آسیب نمی رساند. با همه موارد گفته شده، کف پارکت همچنان گزینه بهداشتی تر و نگهداری آسان تر بین این دو است. بیایید در زیر بیشتر بدانیم.

محرک های آلرژی

اگر خانواده شما از آلرژی یا سایر بیماری های تنفسی رنج می برد، انتخاب فرش قطعا بهترین گزینه شما نیست. میکروب ها، باکتری ها و مواد حساسیت زا به راحتی در اعماق الیاف فرش به دام می افتند و همیشه باعث ایجاد آلرژی می شوند. بنابراین، تمیز کردن عمیق حرفه‌ای اغلب توصیه می‌شود، که منجر به ساییدگی و پارگی سریع‌تر فرش می‌شود و به طور کلی یک روال نگهداری گران قیمت است. برخلاف فرش، کف پارکت گرد و غبار، کثیفی و مواد حساسیت‌زا را جمع نمی‌کند. تمام ذرات کثیفی و گرد و غبار روی سطح زمین باقی می مانند و به راحتی با جاروبرقی یا تمیز کردن خشک با مواد میکروفیبر پاک می شوند. هیچ مکان و گوشه‌ای وجود ندارد که آلرژن‌ها و میکروب‌ها در آن پنهان شوند، که تقریباً به این معنی است که کف پارکت یک گزینه بسیار بهداشتی برای هر خانواده است.

کفپوش پارکت در مقابل فرش - تفاوت های اصلی

ماندگاری

وقتی صحبت از دوام به میان می آید، کفپوش های چوبی به دلیل استحکام، استحکام، سایش و ماندگاری آن ها شناخته می شوند. در واقع، اگر کف پارکت خود را به درستی نگهداری کنید، به احتمال زیاد برای زنده ماندن تا یک قرن کامل طراحی شده است. چیزی که متاسفانه برای فرش نمی توان گفت. طول عمر یک کفپوش موکت شده در مقایسه با کفپوش پارکت به طور قابل توجهی کوتاهتر است. اگر خوش شانس باشید و از فرش خود مراقبت کنید، می تواند تا یک دهه تمام بماند. برعکس، کف پارکت برای چندین دهه دوام می آورد و حتی اگر متوجه ساییدگی و پارگی پارکت خود شوید، می توان آن را به راحتی با کمک سنباده کاری مجدد و صافکاری بازسازی کرد.

ادامه مطلب  بهترین هاست برای سایت من چیست؟

مرمت

وقتی صحبت از فرصت‌های بازسازی می‌شود که هر کدام از گزینه‌های کفپوش ارائه می‌دهند، کف پارکت در واقع بهترین گزینه است. هیچ راهی برای بازسازی فرش وجود ندارد – شما به سادگی آن را بلند کرده و پس از اینکه بیش از حد فرسوده و پاره شد، لکه دار شد و آسیب دید، آن را با فرش جدید جایگزین کنید. برعکس، کف پارکت را می توان تعمیر، بازسازی، سنباده کاری مجدد، بازسازی و تقریباً به شکوه، زیبایی و دوام اولیه خود بازگرداند. در واقع، حتی کفپوش‌های پارکت که بیش از حد فرسوده و آسیب دیده به نظر می‌رسند، می‌توانند کاملاً بازسازی شوند و چندین دهه خدمت کنند. به ندرت اتفاق می افتد که کف پارکت غیرقابل تعمیر باشد و نتوان آن را به طور کامل ترمیم کرد، به این معنی که تخته های کف باید به طور کامل با تخته های جدید جایگزین شوند. با این حال، در بیشتر موارد، یک تیم حرفه ای جادوی خود را انجام می دهند و کف را به طور کامل بازسازی می کنند.

سبک

هنگام تصمیم گیری بین کف پارکت و فرش، سبک آخرین عامل اصلی است که می تواند بر انتخاب شما تأثیر بگذارد. از نظر سبک، بسیار فردی است و بستگی به این دارد که شما چه چیزی را ترجیح می دهید و چه چیزی با فضای داخلی و کلی خانه شما مطابقت دارد. به طور کلی، هر دو گزینه کفپوش تنوع زیادی از طرح‌ها، رنگ‌ها و بافت‌ها را ارائه می‌دهند، که به این معنی است که سبک مناسبی وجود دارد که به دنبال آن هستید.

ادامه مطلب  کربومر چیست و چه کاربردی دارد

فرش ها را می توان از مواد مختلفی تهیه کرد و در بافت ها، رنگ ها، طرح های مختلف موجود است. کفپوش های پارکت از نظر ظاهری خیره کننده ترین نوع کفپوش های چوبی واقعی هستند. کفپوش پارکت در الگوهای مختلفی ارائه می شود که برخی از آنها هستند بسیار برجسته و جذاب، دیگران بسیار ساده و آسان برای ترکیب با بقیه فضای داخلی. علاوه بر این، کف پارکت نیز در گونه های مختلف چوبی موجود است که با زیبایی طبیعی منحصر به فرد، رنگ ها، بافت ها، درجه بندی های مختلف همراه است. اگر ترجیح می دهید، کف پارکت را می توان علاوه بر درمان و لکه دار کرد تا به شکل خاصی به نظر برسد.

منبع سایت محصولات نانوسان تیم کالا

 

حتما ببینید

اصولی ترین نکات و روش های تربیت کودک و نقش پدر و مادر در موفقیت فرزندانشان

اصولی ترین نکات و روش های تربیت کودک و نقش پدر و مادر در موفقیت فرزندانشان

  تربیت کودکان یکی از مسائل اساسی و مهم در زندگی هر پدر و مادری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *