چگونه از ژل شوینده واژینال استفاده کنیم؟ آپدیت ۱۴۰۳

صابون های معمولی دارای pH قلیایی هستند و تعادل طبیعی واژن را بر هم می زنند. در این صورت احتمال رشد باکتری های مضر افزایش می یابد. آب به تنهایی نمی تواند به کشتن میکروب های ناحیه تناسلی کمک کند. پس راه حل چیست؟ آیا تا به حال در مورد ژل شستشوی واژن شنیده اید؟ این آماده سازی با حفظ فلور طبیعی واژن به شستشوی ناحیه تناسلی و از بین بردن عوامل بیماری زا کمک می کند. با ما همراه باشید تا نحوه استفاده از ژل پاک کننده واژن را بیاموزیم.

آنچه در این مقاله می خوانیم

ژل شستشوی واژن چیست؟

آماده سازی واژینال به طور ویژه برای شستشوی ناحیه تناسلی زنان طراحی شده است. این شوینده تعادل pH واژن را حفظ می کند، زیرا معمولا حاوی دوز مناسب اسید لاکتیک است. برخی از باکتری ها در ناحیه تناسلی زندگی می کنند که نه تنها مضر هستند، بلکه مفید هستند و از عفونت محافظت می کنند. شستن واژن با صابون منجر به از بین رفتن این باکتری های مفید و در نتیجه افزایش احتمال عفونت می شود. شوینده واژن به حفظ باکتری های مفید و فلور طبیعی واژن کمک می کند. ژل بهداشتی زنانه اثر پیشگیرانه در برابر عفونت های قارچی و باکتریایی دارد.

ژل بهداشتی زنانه

آیا ژل بهداشتی زنانه باید هر روز استفاده شود؟

ممکن است روی بسته بندی اکثر دوش های واژینال مشاهده کنید که برای استفاده روزانه فرموله شده اند. در بسیاری از مقالات خارجی در مورد نحوه استفاده از ژل شستشوی واژینال آمده است که می توانید از ژل شستشوی واژن حتی دو بار در روز استفاده کنید. اما نظر اکثر متخصصان این است که استفاده زیاد از این فرآورده عوارض ژل بهداشتی زنانه را به همراه خواهد داشت و با علائمی مانند خشکی واژن و خارش همراه خواهد بود. اگر هر روز از شستشوی واژن استفاده کنید، بسیاری از باکتری های مفید در ناحیه تناسلی می توانند از بین رفته و محیط برای عفونت آماده شود. با این حال، بهتر است در مورد دفعات استفاده از ژل زنانه با متخصص زنان مشورت کنید.

در خرید ژل بهداشتی به فرمول آن که مواد صابونی ندارد توجه کنید. ترکیباتی مانند ویتامین E، آلوئه ورا و عصاره چای سبز، اسید لاکتیک و گلیسیرین در ایجاد نرمی و لطافت بسیار مفید هستند.

نحوه استفاده از ژل پاک کننده واژن

مراقبت از بهداشت ناحیه تناسلی تنها با نوشیدن آب منجر به خشکی می شود. همانطور که گفته شد صابون محیط اسیدی واژن را نیز قلیایی کرده و تعادل فلور را به هم می زند. پس تنها راه حل استفاده از ژل بهداشتی زنانه است که فرمول آن برای پوست های حساس مناسب بوده و از آبرسانی طبیعی بدن پشتیبانی می کند. شما باید از این آماده سازی طبق مراحل زیر استفاده کنید:

دست هایتان را بشویید

از آنجایی که برای استفاده از ژل بهداشتی زنانه باید آن را در دستان خود بریزید، رعایت بهداشت دست قطعا مهم است. بنابراین، قبل از استفاده از ژل، دست های خود را به خوبی با آب و صابون بشویید. بهتر است از حوله یا اسفنج برای زدن ژل به ناحیه تناسلی استفاده نکنید، زیرا پوست این ناحیه حساس است و با استفاده از این ابزارها آسیب می بیند.

قیمت: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
X-Ade
قیمت اصلی: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان

ژل را به قسمت بیرونی آلت تناسلی بمالید

پس از ریختن مقدار مناسب ژل بهداشتی زنانه در دست، آن را به قسمت بیرونی واژن بمالید. فقط قسمت داخلی اندام تناسلی زن توانایی خود تمیز کردن و پاکسازی خود را از آلودگی دارد. بنابراین نیازی به شستشوی این قسمت با مواد شوینده نیست.

دستورالعمل مصرف

۱ یا ۲ دقیقه صبر کنید تا ژل کف کند

روش استفاده از ژل شستشوی واژینال به این صورت است که پس از استفاده از آن در ناحیه تناسلی، باید ۱ تا ۲ دقیقه صبر کنید تا آماده سازی اثر مورد نظر را به جا گذاشته و باکتری های بیماری زا را از بین ببرد.

ناحیه تناسلی را با آب ولرم بشویید

پس از اینکه ژل بهداشتی زنانه به مدت ۱ تا ۲ دقیقه در قسمت بیرونی واژن قرار گرفت، آن را با آب ولرم بشویید.

واژن را با حوله یا نوار بهداشتی خشک کنید

باید به خشک شدن ناحیه تناسلی توجه کنید. محیط مرطوب فضا را مستعد رشد باکتری های مضر می کند. بهتر است از دستمال های معمولی حاوی مواد شیمیایی برای خشک کردن ناحیه تناسلی استفاده نکنید و به جای آن از دستمال یا حوله نخی استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید که دستمال ها یا حوله های نخی نیز باید مرتب شسته شوند تا کاملا تمیز شوند.

نحوه انتخاب ژل بهداشتی زنانه

نحوه استفاده از ژل پاک کننده واژن را توضیح داده ایم اما نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این محصول را با توجه به سن خود انتخاب کنید. ژل شستشوی واژن معمولا در ۳ نوع موجود است:

  • شستشوی واژن برای باکره ها
  • ژل بهداشتی زنانه
  • محلول شستشوی واژن برای زنان یائسه

تفاوت این ۳ محصول در مقدار PH آنها است. در دوران قبل از بلوغ، pH واژن معمولا خنثی است، اما زمانی که زنان بارور هستند، pH معمولا بین ۳٫۸ تا ۴٫۴ است و در دوران یائسگی به بیش از این مقدار می رسد. بنابراین با توجه به سن هر فرد باید یک آماده سازی واژینال برای او انتخاب شود.

محلول شستشوی واژن

در داروخانه ها می توانید برخی از ژل های بهداشتی زنانه را نیز پیدا کنید که خاصیت روشن کنندگی و ضد قارچ دارند. اطمینان حاصل کنید که شوینده واژینال را فقط از برندهای معتبر و شناخته شده خریداری می کنید زیرا برخی از برندهای این محصول ممکن است حاوی مواد تحریک کننده یا حتی مضر باشند.

عوارض ژل شستشوی واژن

استفاده از ژل شستشوی زنانه هر روز یا چند بار در روز می تواند عوارضی مانند موارد زیر را به همراه داشته باشد:

  • از بین بردن باکتری های مفید اندام های تناسلی
  • احتمال افزایش عفونت به دلیل از بین رفتن باکتری های مفید
  • خشکی بیش از حد ناحیه تناسلی
  • سوزش، خارش یا حتی زخم در قسمت بیرونی واژن
  • تغییر PH طبیعی بدن و افزایش احتمال عفونت

مزایای دیگر استفاده از ژل شستشوی واژینال برای زنان

گفتیم روش استفاده از ژل پاک کننده واژن، استفاده ۲ یا ۳ بار در هفته است. این ژل علاوه بر موارد ذکر شده می تواند دارای خواص زیر نیز باشد:

  • ژل بهداشتی زنانه خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی دارد، بنابراین برای افرادی که از خشکی ناحیه واژن رنج می برند می تواند مفید باشد.
  • بوی نامطبوع واژن را از بین می برد. بوی خفیف در این ناحیه طبیعی است، اما اگر بو با ترشح غیرمعمول از واژن همراه باشد، باید توسط پزشک معاینه شود.
  • از عفونت های تناسلی محافظت می کند و ضد میکروبی و ضد التهاب است.
برای حفظ سلامت اندام تناسلی خود همیشه لباس زیر نخی بپوشید، بعد از توالت خود را خشک کنید، از پشت به جلو نشویید، نوار بهداشتی خود را به طور مرتب در دوران قاعدگی عوض کنید و لباس زیر تنگ بپوشید، این کار را نکنید.

آخرین کلمه

نحوه استفاده از ژل پاک کننده واژن بسیار آسان است و ما در این مقاله آن را برای شما شرح داده ایم. اگر دائماً از عفونت های زنانه رنج می برید، احتمالاً این محصول می تواند کمک بزرگی به شما کند. هرگز از صابون برای شستشوی ناحیه تناسلی استفاده نکنید.

ادامه مطلب  چه دارویی موجب کاهش میل جنسی می شود؟ آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

عفونت قارچی واژن چیست؟ شایع، آزاردهنده اما قابل درمان آپدیت ۱۴۰۳

عفونت قارچی واژن این یک بیماری شایع، آزاردهنده و قابل درمان است که با تشخیص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *