نحوه برداشتن مژه مصنوعی به صورت فردی

نحوه برداشتن مژه مصنوعی به صورت فردی

مژه های مصنوعی فردی به ایجاد ظاهری دراماتیک و حجیم کمک می کند. اگر مژه‌ها در سالنی زده شده‌اند، می‌توانید آن‌ها را در آنجا بردارید، یا در صورت تمایل می‌توانید خودتان آن‌ها را بردارید. اگر یک گزینه طبیعی می خواهید، از بخار و روغن برای پاک کردن چسب مژه استفاده کنید. اگر به دنبال روش سنتی تری هستید، از ژل رفع مژه برای حل کردن چسب و برداشتن مژه ها استفاده کنید. هر دو فرآیند سریع، آسان هستند و به مژه های طبیعی شما آسیب نمی رسانند.

از بین بردن مژه ها با بخار و روغن

پاک کننده آرایش چشم

۱. صورتت را بشوی.

موهایتان را به سمت عقب بکشید تا از سر راهتان خارج شود. از هدبند یا حوله استفاده کنید. سپس صورت خود را با آب خیس کرده و با یک پاک کننده ملایم بشویید. صابون را از روی صورت خود بشویید و سپس صورت خود را خشک کنید. از این طریق حتی بهترین ریمل را هم از روی مژه های خود پاک میکنید و چسب مژه ها تا حدی از بین میرود.

۲. ۳۲ اونس (۰٫۹۵ لیتر) آب را در کتری بجوشانید.

آب را با احتیاط داخل کتری بریزید و بگذارید بجوشد. اگر کتری ندارید، آب را در قابلمه بریزید و به جای آن روی اجاق گاز بجوشانید. همیشه هنگام جوشاندن آب احتیاط کنید تا دچار سوختگی نشوید.

۳. آب داغ را در یک کاسه شیشه ای بزرگ بریزید.

آب در حال جوش را به آرامی در کاسه ای بریزید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا ۳۲ اونس (۰٫۹۵ لیتر) آب را در خود جای دهد. اگر نیاز به جابجایی کاسه آب گرم دارید، از یک جفت دستکش فر استفاده کنید و بسیار مراقب باشید.

ادامه مطلب  زخم روی زبان را چگونه درمان کنیم؟

اگر کاسه شیشه ای ندارید، به جای آن از یک کاسه فلزی استفاده کنید. با این حال، پس از ریختن آب در کاسه، مطمئن شوید که به آن دست نزنید زیرا بسیار داغ خواهد بود.

هرگز از کاسه پلاستیکی استفاده نکنید زیرا گرمای آب باعث ذوب شدن پلاستیک می شود.

۴. مرطوب کردن مژه ها با بخار

صورت خود را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی کاسه بخار دهید تا مژه ها شل شوند. صورت خود را در فاصله ۳۰ سانتی متری (۱۲ اینچی) از کاسه قرار دهید. یک تایمر را به مدت ۱۵ دقیقه تنظیم کنید و صبر کنید تا بخار تا مژه هایتان بالا بیاید و جادوی خود را اعمال کند. اگر صورت شما شروع به گرم شدن نامطلوب کرد، آن را کمی دورتر از کاسه ببرید.

بخار همچنین برای باز کردن منافذ پوست شما فوق العاده است و باعث می شود پوست شما تمیز و درخشان شود.

برداشتن مژه مصنوعی

۵. مژه های مصنوعی را از گوشه بیرونی چشم خود بیرون بکشید.

به آرامی هر مژه را با انگشتان خود یا با بهترین موچین ابرو بکشید تا آنها را بردارید. بخار باید چسب را شل کرده باشد و به مژه ها اجازه دهد به راحتی از چشمان شما دور شوند. ممکن است یک کشش خفیف احساس کنید، اما نباید به شما آسیب برساند.

اگر برداشتن مژه ها دردناک است، صورت خود را ۲ دقیقه دیگر بخار دهید و سپس دوباره سعی کنید مژه ها را بردارید. اگر تمام مژه ها برداشته نشدند نگران نباشید زیرا مرحله بعدی به برداشتن مژه ها کمک می کند.

۶. استفاده از روغن نارگیل یا زیتون برای از بین بردن جای مژه ها

روغن نارگیل یا زیتون را روی خط مژه ها بمالید تا مژه ها از بین بروند. یک پد پنبه‌ای را به روغن نارگیل آغشته کنید و آن را روی پایه مژه‌هایتان پاک کنید. این به حذف هر گونه باقیمانده چسب کمک می کند. تا زمانی که تمام مژه های باقیمانده از بین بروند، روغن را روی آن ناحیه پاک کنید. از دستمال کاغذی برای پاک کردن چربی باقی مانده از روغن استفاده کنید.

ادامه مطلب  معرفی کامل مراکز تفریحی جنوب|جنوب کجا بریم؟

اگر روغن نارگیل در خانه ندارید، به جای آن از روغن بادام یا روغن بچه استفاده کنید.

سعی کنید تا حد امکان از روغن ارگانیک فشرده سرد استفاده کنید، زیرا کمترین احتمال ایجاد تحریک را دارد.

استفاده از محلول رفع مژه مصنوعی

بهترین پاک کننده آرایش چشم

۱. یک تکه پنبه را به ژل پاک کننده مژه مصنوعی آغشته کنید.

اگر در خانه ژل رفع مژه ندارید، از سالن مژه خود بخواهید که یکی از آنها را به شما معرفی کند. از طرف دیگر، یک بطری از بهترین پاک کننده آرایش چشم بر پایه روغن را از داروخانه خریداری کنید. جوانه پنبه را به ژل آغشته کنید تا کاملاً پوشانده شود.

مژه ها را هر بار از یک چشم جدا کنید تا راحت تر ببینید چه کاری انجام می دهید.

۲. ژل را روی ریشه مژه های خود بمالید.

ژل رفع مژه کمک می کند تا چسبی که روی مژه های مصنوعی نگه داشته می شود را حل کند. چشمان خود را ببندید و سپس به آرامی غنچه پنبه را روی پایه مژه هایتان که چسب مژه قرار دارد بمالید. ژل فوق العاده قوی است، بنابراین فقط به یک پوشش نازک نیاز است.

نگران پوشاندن کل مژه های خود با ژل نباشید، زیرا فقط پایه مژه ها روی آنها چسب دارد. در آینه نگاه کنید تا به شما کمک کند تا ببینید چه کار می کنید.

۳. ژل رفع مژه را به مدت ۳ دقیقه بگذارید.

چشمان شما را بسته نگه می دارد و ۳ دقیقه صبر کنید تا ژل چسب مژه را حل کند. از مالیدن چشم‌ها خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند ژل را به داخل چشم‌های شما فشار دهد و باعث سوزش شود.

ادامه مطلب  خط چشم؛ بایدها و نبایدها

یک تایمر را برای ۳ دقیقه تنظیم کنید تا به شما در پیگیری زمان کمک کند.

۴. ژل را با یک پارچه مرطوب صورت بشویید.

یک پارچه صورت را در آب سرد اشباع کنید و سپس آن را فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. پارچه را روی مژه های خود بمالید تا ژل مژه پاک شود. این کار از سوزش چشمان شما هنگام باز کردن آنها جلوگیری می کند. با مالش ژل، متوجه خواهید شد که مژه های مصنوعی به راحتی از روی چشمان شما می لغزند.

در روش دیگر، از پدهای پنبه ای استفاده کنید و به آرامی با حرکات دایره ای به سمت پایین ماساژ دهید تا ژل باقیمانده پاک شود.

از استفاده از پارچه میکروفیبر خودداری کنید زیرا این می تواند مژه های طبیعی شما را بکشد. یک پارچه صورت نخی معمولی به خوبی کار می کند.

هشدارها :

اگر مژه‌ها به مژه‌های طبیعی شما می‌چسبند و برداشتن آن‌ها دردناک است، احتمالاً به اشتباه زده شده‌اند. به یک سالن بروید تا آنها را به طور حرفه ای حذف کنید، اما به سالنی که آنها را اشتباه استفاده کرده است نروید.

حتما ببینید

اصولی ترین نکات و روش های تربیت کودک و نقش پدر و مادر در موفقیت فرزندانشان

اصولی ترین نکات و روش های تربیت کودک و نقش پدر و مادر در موفقیت فرزندانشان

  تربیت کودکان یکی از مسائل اساسی و مهم در زندگی هر پدر و مادری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *