نحوه استفاده از کاندوم چگونه است؟ آپدیت ۱۴۰۳

ارضای میل جنسی به روش صحیح و با فرد مناسب می تواند وضعیت جسمی و روانی هر کسی را فراتر از تصور بهبود بخشد. برای داشتن رابطه جنسی ایده آل و موفق باید راه های حفظ سلامت جنسی را دانست و با روش های پیشگیری از بارداری آشنا بود. در این مقاله شما را با کاندوم، انواع و نحوه استفاده از آن آشنا می کنیم.

خرید اینترنتی کاندوم پیشنهاد خوبی است، به خصوص برای افرادی که خرید حضوری این محصول را چندان راحت ندارند و خرید اینترنتی را ترجیح می دهند.

آنچه در این مقاله می خوانیم

کاندوم چیست؟

استفاده از کاندوم بهترین راه برای محافظت از خود در برابر عفونت های مقاربتی و بارداری ناخواسته است. کاندوم یک بار مصرف است و مسیر عفونت را در حین رابطه جنسی کاملاً مسدود می کند. البته اگر خراب نباشد. این دستگاه یک روکش پلاستیکی نرم است که خاصیت ارتجاعی بالایی دارد و مردان در هنگام رابطه جنسی از آن استفاده می کنند. هنگامی که آلت تناسلی مرد در حالت نعوظ است، باید کاندوم بپوشد و در نتیجه از نفوذ مایع منی حاوی اسپرم به دستگاه تناسلی زنان جلوگیری کند. در واقع کاندوم از ترکیب اسپرم مرد با تخمک زن و در نتیجه بارداری جلوگیری می کند.

یک کاندوم

از کاندوم علاوه بر جلوگیری از بارداری، برای جلوگیری از انتقال بسیاری از بیماری های مقاربتی مانند سیفلیس، سوزاک، ایدز، هپاتیت، تبخال تناسلی و بسیاری از عفونت های دیگر نیز استفاده می شود. آمارها نشان می دهد سالانه بیش از ۷۰ میلیون کاندوم در ایران تولید و به فروش می رسد. ضریب خطای کاندوم در صورت استفاده صحیح به حدود ۲ درصد می رسد. یعنی با استفاده از کاندوم می توانید تا ۹۸ درصد از بیماری های مقاربتی و بارداری ناخواسته در امان باشید.

کاندوم بخر

سایر فواید استفاده از کاندوم

در قسمت بعدی نحوه استفاده از کاندوم را توضیح خواهیم داد. اما قبل از آن، باید بدانید که کاندوم علاوه بر پیشگیری از بیماری های مقاربتی و بارداری ناخواسته، فواید دیگری نیز دارد:

قیمت: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
X-Ade
قیمت اصلی: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
  • مردانی که از انزال زودرس رنج می برند، استفاده از کاندوم می تواند تا حدی تحریک را کاهش دهد و به حفظ نعوظ کمک کند.
  • برخی از زنان به مایع منی حساسیت دارند و در صورت تماس با مایع منی دچار سوزش و خارش می شوند. در این صورت استفاده از کاندوم راه خوبی برای جلوگیری از حساسیت های ناشی از مایع منی خواهد بود.
  • استفاده از کاندوم خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را با جلوگیری از انتقال HPV کاهش می دهد.
  • کاندوم برای همه مردان در هر سنی قابل استفاده است.
  • کاندوم ها نسبتا ارزان هستند و به راحتی در دسترس همه هستند.

اما چگونه از کاندوم استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از کاندوم

هنگام استفاده از کاندوم به نکات زیر توجه کنید:

  • هر بسته کاندوم باید دقیقا زمانی که قرار است استفاده شود باز شود و قبل از استفاده کاندوم از نظر سوراخ یا پارگی بررسی شود. هنگام استفاده مراقب باشید کاندوم را به دلیل تماس با ناخن پاره نکنید یا سوراخ نکنید.
  • از آنجایی که قبل از انزال اسپرم های کمی در ترشحات مرد وجود دارد، کاندوم باید قبل از نزدیکی روی آلت نعوظ کشیده شود. در غیر این صورت احتمال بارداری افزایش می یابد.
  • هنگام استفاده باید فضای خالی انتهای کاندوم فشار داده شود تا هوا تخلیه شود سپس آلت تناسلی را بکشید تا این فضای خالی کوچک در انتهای آن باقی بماند تا اسپرم در زمان انزال در این فضا جمع شود.
  • کاندوم باید طوری قرار گیرد که تمام طول آلت تناسلی را بپوشاند. این کار از نشت منی به دستگاه تناسلی زنان جلوگیری می کند.
  • بلافاصله پس از انزال، در حالی که آلت تناسلی هنوز نعوظ است و کاندوم هنوز سر جای خود است، آلت تناسلی باید از واژن خارج شود. این کار باید در حالی انجام شود که کاندوم را روی آلت تناسلی نگه داشته اید.
  • در نهایت کاندوم باید دور انداخته شود زیرا همانطور که گفته شد یک دستگاه یکبار مصرف است.

نحوه استفاده از کاندوم

دقت کنید کاندوم را هرگز با وازلین یا مواد چرب دیگر آغشته نکنید زیرا در این صورت آسیب می بیند و کیفیت خود را از دست می دهد.

چه زمانی از کاندوم استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از کاندوم را توضیح دادیم. کاندوم یک وسیله پیشگیری از بارداری است که سلامت جنسی افراد را تضمین می کند و از انتقال بسیاری از بیماری های مقاربتی جلوگیری می کند. بنابراین، اگر قصد داشتن رابطه جنسی ایمن و در عین حال جلوگیری از بارداری را دارید، باید از کاندوم استفاده کنید. هنگام استفاده از کاندوم باید روش استفاده از کاندوم به درستی انجام شود تا این دستگاه عملکرد خود را به خوبی انجام دهد.

تشخیص پشت و کاندوم

هنگام استفاده از کاندوم، معمولاً تنها با نگاه کردن به آن می توانید پشت و روی آن را تشخیص دهید. اما اگر به دلایلی نمی‌توانید این کار را انجام دهید (مثلاً فضا تاریک است)، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید تا پشت و بالای کاندوم را پیدا کنید:

در حالی که کاندوم را بین انگشت شست و انگشت دیگر خود قرار داده اید، یک انگشت را روی یک طرف کاندوم قرار دهید، انگشت را به آرامی داخل کاندوم فشار دهید تا باز شود.
اگر متوجه شدید کاندوم به راحتی باز نمی شود، می توانید نتیجه بگیرید که باید جهت آن را تغییر دهید و سپس آن را روی آلت تناسلی بکشید.

انواع مختلف کاندوم

نحوه استفاده از کاندوم را توضیح دادیم. حالا بد نیست اطلاعاتی در مورد انواع کاندوم داشته باشیم. به طور کلی کاندوم ها به دو دسته مردانه و زنانه تقسیم می شوند، البته نوع مردانه آن بسیار بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. کاندوم های میخ دار، کاندوم های معمولی، کاندوم های ترکیبی، کاندوم های تاخیری، کاندوم های بسیار نازک و غیره. از محبوب ترین انواع کاندوم های مردانه هستند.

محققان در حال حاضر در حال ساخت کاندومی به نام کاندوم ضد HIV هستند. این کاندوم از هیدروژل ساخته شده و حاوی آنتی اکسیدان هایی است که خاصیت ضد اچ آی وی دارد و می تواند در پیشگیری از ایدز بسیار موثر باشد. این کاندوم در حال حاضر در مرحله آزمایش است و به بازار عرضه نشده است.

کاندوم زنانه چیست؟

کاندوم های زنانه بیشتر توسط زنانی استفاده می شود که نمی توانند همسر یا شریک جنسی خود را متقاعد کنند که از کاندوم مردانه استفاده کنند. استفاده از کاندوم زنانه دشوارتر از کاندوم مردانه است و هزینه بیشتری نیز دارد. در صورت استفاده صحیح از این دستگاه می تواند در پیشگیری از بیماری های مقاربتی و بارداری ناخواسته موثر باشد. این کاندوم نسبت به کاندوم مردانه طول بیشتری دارد و بر خلاف کاندوم مردانه که فقط یک حلقه دارد دارای ۲ حلقه است. کاندوم زنانه دهانه رحم را کاملا می پوشاند و لبه های اندام تناسلی را از خارج می پوشاند. استفاده از کاندوم زنانه از ورود اسپرم به رحم جلوگیری می کند.

لطفا توجه داشته باشید که کاندوم زنانه هرگز نباید همزمان با کاندوم مردانه استفاده شود.

انواع کاندوم بر اساس جنسیت

از نظر نوع تولید، کاندوم ها به چند دسته تقسیم می شوند:

کاندوم طبیعی

کاندوم طبیعی را می توان از پوست بره درست کرد. استفاده از این نوع کاندوم می تواند در پیشگیری از بارداری موثر باشد، اما به دلیل منافذ کوچک آن نمی تواند در پیشگیری از بیماری های مقاربتی موثر باشد.

کاندوم لاتکس

بی شک محبوب ترین و پرفروش ترین نوع کاندوم کاندوم لاتکس است. لاتکس از نوعی درخت در مناطق گرمسیری به دست می آید و توانایی محافظت در برابر بارداری و بیماری های مقاربتی را دارد اما متاسفانه برخی از افراد به این نوع کاندوم حساسیت دارند که در این صورت باید از انواع دیگر استفاده کنند.

کاندوم بدون لاتکس یا پلاستیک

افرادی که به کاندوم های لاتکس حساسیت دارند می توانند از کاندوم های پلی اورتان یا پلی ایزوپرن استفاده کنند. کاندوم های پلاستیکی همچنین می توانند به طور کامل در برابر بیماری های مقاربتی و بارداری محافظت کنند. به این نوع کاندوم ها کاندوم مصنوعی نیز می گویند. این کاندوم ها معمولاً بسیار نازک هستند و ضخامت آنها از چهار تا هفت صدم میلی متر متغیر است.

یک کاندوم

نحوه استفاده از کاندوم با تاخیر

چگونه از کاندوم تاخیری استفاده کنیم؟ کاندوم تاخیری یکی از پرفروش ترین انواع کاندوم است که طرفداران زیادی دارد. در این نوع کاندوم معمولا از ترکیبات فعالی مانند لیدوکائین یا بنزوکائین برای ایجاد بی حسی موقت در ناحیه تناسلی مردانه استفاده می شود. پس از خرید کاندوم تاخیری مراحل زیر را برای استفاده از آن دنبال کنید و به نکات زیر توجه کنید:

  • کاندوم را از بسته بندی خارج کرده و پس از بررسی سالم بودن و پاره نشدن آن، پشت و جلو آن را علامت بزنید.
  • در حالی که آلت تناسلی در حالت نعوظ است، کاندوم را روی آن در جهت درست بکشید.
  • اگر مواد بی حس کننده با آلت تناسلی زن تماس پیدا کند، ممکن است بی حس شود. به همین دلیل مهم است که از کاندوم در جهت درست استفاده کنید.
  • پس از استفاده کاندوم را دور بیندازید.

چند نکته مهم در مورد روش استفاده از کاندوم

توجه به نکات دیگری علاوه بر نحوه استفاده از کاندوم ضروری است:

  • هنگام خرید و قبل از استفاده از کاندوم، حتما به تاریخ ساخت و تاریخ انقضا آن دقت کنید.
  • کاندوم را فقط از مراکز معتبر مانند داروخانه ها خریداری کنید و از برندهای معتبر استفاده کنید. ما این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم: Codex چیست؟ حتما بخوانید
  • کاندوم یک محصول یکبار مصرف است و هرگز نباید دوباره استفاده شود.
  • برای نرم شدن کاندوم به هیچ عنوان از روغن استفاده نکنید و فقط از محصولاتی مانند ژل روان کننده استفاده کنید.
  • هر سوالی در مورد کاندوم دارید باید بدون هیچ شرمندگی و خجالتی از پزشک و افراد آگاه خود بپرسید.

چه زمانی از کاندوم استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از کاندوم را توضیح دادیم. کاندوم یک وسیله پیشگیری از بارداری است که سلامت جنسی افراد را تضمین می کند و از انتقال بسیاری از بیماری های مقاربتی جلوگیری می کند. بنابراین، اگر قصد داشتن رابطه جنسی ایمن و در عین حال جلوگیری از بارداری را دارید، باید از کاندوم استفاده کنید. هنگام استفاده از کاندوم باید روش استفاده از کاندوم به درستی انجام شود تا این دستگاه عملکرد خود را به خوبی انجام دهد.

تشخیص پشت و کاندوم

هنگام استفاده از کاندوم، معمولاً تنها با نگاه کردن به آن می توانید پشت و روی آن را تشخیص دهید. اما اگر به دلایلی نمی توانید این کار را انجام دهید (مثلاً فضا تاریک است)، دستورالعمل های زیر را برای شناسایی پشت و جلوی کاندوم دنبال کنید تا بتوان از کاندوم به درستی استفاده کرد:

  • در حالی که کاندوم را بین انگشت شست و انگشت دیگر خود نگه داشته اید، یک انگشت را روی یک طرف کاندوم قرار دهید، به آرامی انگشت را به داخل کاندوم فشار دهید تا باز شود و بتوانید آن را روی آلت تناسلی قرار دهید.
  • اگر متوجه شدید کاندوم به راحتی باز نمی شود، می توانید نتیجه بگیرید که باید جهت آن را تغییر دهید و سپس آن را روی آلت تناسلی بکشید.

آخرین کلمه

خرید کاندوم یکی از ایده آل ترین و موثرترین راه های پیشگیری از بارداری است که می تواند در پیشگیری از بیماری های مقاربتی نیز بسیار موثر باشد. در این مقاله نحوه استفاده از کاندوم را به شما آموزش دادیم. از آنجایی که بسیاری از افراد به دلیل شرم و خجالت ترجیح می دهند از پرسیدن سوالات خود در مورد رابطه جنسی خودداری کنند، فضای مجازی مکان مناسبی برای پرسیدن این سوالات است زیرا حضور فیزیکی وجود ندارد. همچنین می توانید تمامی سوالات خود در مورد مشکلات جنسی و نحوه استفاده از کاندوم را در انتهای این مقاله قرار دهید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به شما پاسخ دهند.

ادامه مطلب  بیماری های آمیزشی کدامند؟ آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

مواد غذایی مفید و مضر برای پروستات چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

پروستات غده کوچکی در لگن است که بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *