معرفی قرص درمان زود انزالی و راهکارهای دارویی آپدیت ۱۴۰۳

پس از مشخص شدن علت زود انزالی، این بیماری به دو روش درمان خانگی و درمان دارویی با نظر پزشک قابل درمان است. در این مقاله از مجله داروخانه آنلاین مثبت گرین قصد داریم به ارائه نمونه هایی کلی از قرص های درمان زود انزالی بپردازیم. با ما بمان.

همانطور که قبلا ذکر شد، انزال زودرس یکی از مشکلاتی است که می تواند کیفیت روابط بین زوجین را کاهش دهد. لازم به ذکر است که برخی از زوج های جوان با دیدن فیلم های پورن و دیدن خواب جنسی به اشتباه انزال زودرس را در مردان تصور می کنند.

اما این تفکر اشتباه است. بله، اگر مردی کمتر از یک دقیقه راضی باشد و در هر بار رابطه جنسی این اتفاق بیفتد، می توان گفت که چنین مشکلی وجود دارد. انزال زودرس مانند سایر بیماری ها عوامل مختلفی دارد که باعث تشخیص آن برای شروع درمان می شود.

آنچه در این مقاله می خوانیم

عواملی که باعث انزال زودرس می شوند

جالب است بدانید که عوامل ایجاد کننده زود انزالی به دو دسته عوامل بیولوژیکی و عوامل روانی تقسیم می شوند. عوامل بیولوژیکی شامل وراثت، مشکلات هورمونی، التهاب و عفونت آلت تناسلی و پروستات و وجود اختلال نعوظ (سخت شدن آلت مردانه) است.

اما عوامل روانشناختی که گفته می شود تشخیص و درمان آنها دشوارتر است عبارتند از: افسردگی، استرس، شروع رابطه جنسی در سنین پایین، خاطره تجاوز جنسی و نگرانی در مورد انزال زودرس. همانطور که گفتیم بعد از علت این اختلال درمان خانگی در موارد خفیف و درمان دارویی در موارد شدید توصیه می شود.

قیمت: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
X-Ade
قیمت اصلی: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان

معرفی قرص ها و محلول های دارویی درمان زود انزالی

درمان های خانگی برای زود انزالی

در اینجا به طور خلاصه به درمان های خانگی برای زود انزالی می پردازیم. رژیم ها و تکنیک های رفتاری در درمان خانگی بیان می شوند. به عنوان مثال، خوردن غذاهای غنی از روی و منیزیم کمک بزرگی به تاخیر در انزال می کند. البته طب سنتی استفاده از دمنوش های گیاهی مانند سنبل، شقایق، میخک، دارچین، زنجبیل و عسل، گل گاوزبان و زعفران را بسیار موثر می داند. البته باید به این نکته توجه کنید که در مورد درمان های خانگی باید کمی صبور باشید.

اما تکنیک های رفتاری روش هایی هستند که توسط خود مرد یا شریک جنسی او برای جلوگیری از انزال استفاده می شود. این تکنیک ها عبارتند از: خودارضایی یک تا دو ساعت قبل از رابطه جنسی، تقویت عضلات لگن، تکنیک مکث، اجتناب از رابطه جنسی برای مدت کوتاه و استفاده از کاندوم. باید بدانید که برای مشکلات جدی تر و وجود عوامل بیولوژیکی، درمان دارویی باید طبق تجویز پزشک شروع شود. البته انجام برخی ورزش ها مانند یوگا یا استفاده از طب سوزنی برای درمان زود انزالی نیز توصیه می شود.

نمونه هایی از قرص های زود انزالی

بسیاری از داروهای خوراکی می توانند انزال را به تاخیر بیندازند، شاید برای شما کمی عجیب باشد که بدانید تاکنون سازمان جهانی غذا و دارو هیچ دارویی را به طور خاص برای درمان زود انزالی معرفی و تایید نکرده است. اما با این وجود، متخصصان با توجه به تشخیص علت انزال زودرس، چنین داروهایی را برای مراجعان تجویز می کنند.

در میان داروهای تجویز شده برای این اختلال، مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین و داروهای ضد افسردگی نسبت به سایر داروها در کنترل انزال زودرس موفق تر هستند.

معرفی قرص ها و محلول های دارویی درمان زود انزالی

داروهای ضد افسردگی

انزال با کمک پیام های عصبی ارسال شده به نخاع اتفاق می افتد. سروتونین مهم ترین ماده ای است که انزال را کنترل می کند. جالب است بدانید که کاهش سطح سروتونین در بدن یکی از علل زود انزالی محسوب می شود.

پس از مشخص شدن علت زود انزالی افسردگی و موارد مرتبط با آن، داروهایی مانند سرترالین، سیتالوپرام، کلومیپرامین، فلوکستین و پاروکستین تجویز می شود. بنابراین داروهای ضد افسردگی می توانند یکی از نمونه های قرص برای درمان زود انزالی باشند. این داروها با افزایش سطح سروتونین در بدن انزال را به تاخیر می اندازند.

بر اساس تحقیقات انجام شده نتیجه درمان با این داروها به مدت دوازده هفته بیش از هشتاد درصد است. برخی از این داروها را به اختصار توضیح داده ایم:

  • سرترالین (سرترالین): اگرچه سرترالین برای درمان افسردگی، اضطراب و شیدایی تجویز می شود، اما به عنوان درمانی برای انزال زودرس بسیار موثر است. سرترالین با دوزهای ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرمی در داروخانه ها موجود است که با توجه به درجه مشکل توسط پزشک تجویز می شود. این دارو باید روزانه قبل یا بعد از غذا مصرف شود.
  • فلوکستین: اثربخشی قرص یا کپسول فلوکستین پس از یک بار مصرف دو هفته ای مشاهده می شود. این قرص سطح سروتونین را نیز افزایش می دهد. از جمله عوارض مصرف آن در موارد نادر نعوظ چهار ساعته در مردان مشاهده شده است. تهوع، خواب آلودگی، تعریق و بی قراری نیز از عوارض مصرف این قرص است.
  • پاروکستین: این قرص در بین قرص های مشابه در گروه خود موفق ترین است. پس از مصرف به مدت ۲۶ ساعت در بدن باقی می ماند. عوارض جانبی مانند گیجی، سوء هاضمه و حالت تهوع گزارش شده است.
  • کلومیپرامین: این قرص در گروه داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای قرار دارد. به گفته پزشکان، مصرف کلومیپرامین سه تا چهار ساعت قبل از رابطه جنسی بسیار موثر است.
  • سیتالوپرام (سیتالوپرام): سیتالوپرام نیز یکی از داروهای ضد افسردگی موجود در دوزهای ۱۰ یا ۲۰ میلی گرمی است. میزان رضایت اکثریت مصرف این قرص در درمان زود انزالی نشان از اثربخشی خوب این قرص دارد. عوارضی مانند حالت تهوع، خشکی دهان، سرگیجه، تعریق و تاری دید در بیماران مشاهده شده است. حداکثر دوز سیتالوپرام ۴۰ میلی گرم در روز است.

هنگام مصرف قرص های درمان زود انزالی ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید و در صورت عدم بهبودی در تاخیر انزالی پس از سه تا چهار هفته حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

معرفی قرص داپوکستین در درمان زود انزالی

داپوکستین یک مهارکننده بازجذب سروتونین است و رایج ترین قرصی است که برای درمان انزال زودرس در مردان تجویز می شود.

این دارو در رفع مشکلات نعوظ موثر نیست. بهتر است این قرص را سه ساعت قبل از نزدیکی مصرف کنید تا تاثیر بیشتری در تاخیر انزال داشته باشد. جالب است بدانید که بر خلاف سایر داروها، قرص داپوکستین برای مصرف روزانه در نظر گرفته نشده است و فقط باید قبل از رابطه جنسی مصرف شود.

میزان مصرف آن در یک وعده ۳۰ میلی گرم است. این دارو مانند سایر داروها دارای عوارض جانبی است که شایع ترین آنها عبارتند از: گیجی، ضربان غیر طبیعی قلب، فشار خون پایین، افسردگی، احساس ضعف و خواب آلودگی مفرط و اختلالات خلقی.

معرفی قرص ترامادول برای درمان زود انزالی

او باید بداند که ترامادول نوعی مسکن مصنوعی است. این دارو دارای یک عمل مرکزی است که می تواند انزال را با دو مکانیسم به تاخیر بیاندازد که عبارتند از: شبیه سازی گیرنده M1 یا متابولیت آن و با مهار بازجذب سروتونین و نوراپی نفرین.

ماهیت ایمن و سالم ترامادول هنوز تایید نشده است. استفاده از این قرص در دوزهای بسیار کم حدود ۲۵ میلی گرم برای درمان زود انزالی یک راه حل موقتی است که طبق تحقیقات انجام شده تنها با تجویز پزشک قابل تجویز است. ترامادول اثرات شدید اعتیادآوری دارد و هرگز نباید بدون نسخه مصرف شود. باز هم تاکید می کنیم که این دارو یک ماده مخدر است و باید با نظر پزشک تجویز و مصرف شود.

معرفی قرص ها و محلول های دارویی درمان زود انزالی

درمان موضعی انزال زودرس

در بحث درمان زود انزالی نیز استفاده از ژل ها و اسپری های تاخیری مطرح می شود. از آنجایی که این اسپری ها بدون نسخه در دسترس هستند، می توان آنها را به عنوان درمان های خانگی برای انزال زودرس طبقه بندی کرد.

امروزه این اسپری ها بسیار محبوب هستند. البته باید اشاره کنیم که اثربخشی آنها نیز بسیار بالا بوده و کاربران از تاخیر در انزال خود راضی بوده اند. این اسپری ها با بی حس کردن آلت مردانه انزال را به تاخیر می اندازند که البته عوارض خود را دارد.

برای مثال، برخی از مردان گزارش می دهند که به دلیل بی حسی آلت تناسلی، از رابطه جنسی لذت کافی نمی برند. بسیاری از زنانی که شریک جنسی آنها پس از بیهوشی از اسپری آلت تناسلی استفاده کرده است، از تاخیر در ارگاسم و عدم لذت از مقاربت شکایت دارند.

آخرین کلمه

همانطور که می دانیم اختلال جنسی زود انزالی آرامش را از زندگی مرد می گیرد و می تواند مشکلات زیادی را برای زندگی خانوادگی او ایجاد کند. اما کافی است با آرامش و بدون نگرانی این سوال را از پزشک بپرسید تا با تشخیص علت آن، راه حل درمانی مناسبی را توصیه کند. در این صورت زن باید به این نکته توجه کند که مرد مبتلا به اختلال زود انزالی با استرس، افسردگی و احساس گناه مواجه است و نیاز به دوستی و همدردی دارد.

رفتار

در درمان این بیماری شناخت علت بروز آن بسیار مهم است. برای بسیاری از مبتلایان، انزال زودرس را می توان با همان تکنیک های ساده در خانه درمان کرد و نیازی به دارو نیست. اما در موارد شدیدتر باید با تشخیص پزشک شروع به درمان دارویی کرد. در درمان دارویی به این نکته توجه کنید که دوز دارو، نوع دارو و زمان قطع مصرف آن توسط پزشک تعیین می شود و همچنین بدانید که مصرف هر دارویی می تواند منجر به عوارض ناخواسته شود. اثرات برو دکتر

ادامه مطلب  عفونت قارچی واژن چیست؟ شایع، آزاردهنده اما قابل درمان آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

عمل پانکچر چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

طب سوزنی که به عنوان جراحی تخمک گذاری نیز شناخته می شود، یک روش جراحی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *