عوارض استفاده از کاندوم تاخیری و خاردار آپدیت ۱۴۰۳

امروزه معمولا بخشی از تمام داروخانه ها به قفسه فروش کاندوم های رنگارنگ در طرح ها و طرح های مختلف اختصاص داده شده است که نظر هر مشتری را به خود جلب می کند. در بین انواع کاندوم، کاندوم تاخیری بدون شک یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین هاست. اما آیا استفاده دیرهنگام از کاندوم بی خطر است؟ در این مقاله ابتدا عوارض استفاده از کاندوم تاخیری و سپس عوارض استفاده از کاندوم خاردار را بیان می کنیم.

آنچه در این مقاله می خوانیم

تفاوت بین کاندوم طولانی مدت و معمولی

کاندوم نوعی محصول جنسی است که در درجه اول برای جلوگیری از بارداری و سپس برای جلوگیری از انتقال بیماری های مقاربتی تولید می شود. با پیشرفت علم و فناوری، امروزه شاهد کاندوم هایی هستیم که علاوه بر دو فایده فوق، فواید دیگری نیز دارد؛ به عنوان مثال برای افزایش میل جنسی یا تاخیر در انزال، ترکیباتی به آنها اضافه می شود.

کاندوم تاخیری نوعی کاندوم است که از روان کننده های حاوی لیدوکائین یا بنزوکائین برای به تاخیر انداختن انزال مردانه استفاده می کند تا شرکای جنسی بتوانند بیشتر از رابطه جنسی خود لذت ببرند، اما کاندوم های معمولی یا کاندوم های میخ دار این عملکرد را ندارند.

یک کاندوم

عوارض تاخیر در استفاده از کاندوم

کاندوم های تاخیری حاوی مواد بی حس کننده ای مانند لیدوکائین و بنزوکائین هستند که به طور موقت ناحیه تناسلی مرد را بی حس می کنند و انزال را چند دقیقه به تاخیر می اندازند. در واقع از کاندوم تاخیری برای مردانی استفاده می شود که با مشکل انزال زودرس مواجه هستند و نمی توانند زمانی که بخواهند به اوج لذت جنسی برسند و شریک زندگی خود را به ارگاسم برسانند. استفاده از کاندوم تاخیری کاملا بی خطر است مگر اینکه فرد به کاندوم یا مواد افزوده شده به آن حساسیت داشته باشد و از واکنش های آلرژیک رنج ببرد. با این حال، گاهی اوقات استفاده طولانی مدت از کاندوم تاخیری می تواند معایب دیگری نیز داشته باشد که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

آلرژی به لاتکس

اکثر کاندوم های موجود در بازار از لاتکس ساخته شده اند که اتفاقاً در اکثر افراد ایجاد حساسیت نمی کند. با این حال، برخی از افراد به لاتکس و تمام محصولات ساخته شده از این ماده حساسیت دارند. آلرژی به کاندوم های لاتکس معمولا با علائمی مانند خارش، تورم پوست و کهیر خود را نشان می دهد. همچنین ممکن است فردی احساس کند که در تنفس مشکل دارد و گویی گلویش مسدود شده است. آنافیلاکسی ناشی از استفاده از کاندوم لاتکس بسیار بعید است، اما غیرممکن نیست. افرادی که به کاندوم های لاتکس حساسیت دارند بهتر است از کاندوم های پلی اورتان یا پلی ایزوپرن استفاده کنند. ماده اصلی این نوع کاندوم لاتکس طبیعی است اما در آزمایشگاه فرآیندهایی را پشت سر گذاشته اند که دیگر ایجاد حساسیت نخواهند کرد.

قیمت: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان
X-Ade
قیمت اصلی: ۸۶۱۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۴۳۹۰۰۰ تومان

گذاشتن کاندوم

قیمت کاندوم تاخیری را در داروخانه اینترنتی پوزیتیو گرین مشاهده کنید.

حساسیت به بنزوکائین و لیدوکائین

یکی دیگر از عوارض استفاده از کاندوم تاخیری، حساسیت به ترکیباتی است که برای تاخیر در انزال به کاندوم اضافه شده است. گفتیم که این ترکیبات معمولا لیدوکائین و بنزوکائین هستند. توجه داشته باشید که میزان استفاده از این ترکیبات در کاندوم معمولا آنقدر زیاد نیست که خطراتی ایجاد کند و بنابراین همانطور که قبلا ذکر شد می توان این مسکن ها را کاملا بی خطر دانست. با این حال، برخی از افراد ممکن است هنگام تماس با لیدوکائین و بنزوکائین واکنش های آلرژیک را تجربه کنند. در این صورت علائمی مانند تورم پوست، بثورات پوستی، جوش، کهیر، خارش یا حتی اختلالات تنفسی مشاهده می شود.

انواع کاندوم

کاهش لذت جنسی

در قسمت های بعدی از عوارض کاندوم خاردار نیز می گوییم، اما قبل از آن باید بدانید که به طور کلی برخی افراد احساس می کنند استفاده از هر نوع کاندوم باعث کاهش میل جنسی می شود. در واقع استفاده از کاندوم منجر به عدم تماس فیزیکی مستقیم با بدن و آلت تناسلی زن و مرد می شود و عدم احساس گرمای بدن بر میل و لذت جنسی تأثیر منفی می گذارد. توجه داشته باشید که این می تواند در مورد هر نوع کاندوم صدق کند، نه فقط کاندوم تاخیری. افرادی که لذت جنسی کمتری از استفاده از کاندوم را تجربه می کنند، می توانند از کاندوم های بسیار نازک موجود در بازار بهره مند شوند. اگرچه این کاندوم ها نازک هستند، اما مقاومت بالایی در برابر آسیب و پارگی دارند.

آیا اختلال نعوظ یکی از عوارض کاندوم تاخیری است؟

در هیچ یک از منابع علمی به این موضوع اشاره نشده است که استفاده از کاندوم تاخیری بر نعوظ مرد تاثیر منفی خواهد داشت. کاندوم تاخیری فقط انزال را به تاخیر می اندازد و تاثیری بر نعوظ و توانایی مرد در نگه داشتن آلت تناسلی خود ندارد. با این حال، برخی از افراد هنگام استفاده از کاندوم های تاخیری، اختلال نعوظ را گزارش می کنند. تحقیقات در این زمینه هنوز ادامه دارد.

احتمال بارداری و انتقال بیماری های مقاربتی را افزایش می دهد

گول نخورید! کاندوم تاخیری خطر بارداری و احتمال انتقال بیماری های مقاربتی را افزایش نمی دهد. به طور کلی، همه کاندوم ها می توانند تا ۹۸٪ از بارداری جلوگیری کنند. یعنی اگر کاملا درست و اصولی استفاده شوند. تاخیر در استفاده از کاندوم با ایجاد بی حسی در اندام تناسلی باعث می شود که فرد متوجه شکستن کاندوم نشود و در نتیجه احتمال بارداری و انتقال بیماری های مقاربتی مانند ایدز، هپاتیت، سوزاک و غیره را افزایش دهد. اما اگر از کاندوم تاخیری به درستی استفاده شود و آسیبی به آن وارد نشود، از این جنبه ها هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت.

کاندوم خاردار

عوارض استفاده از کاندوم میخ دار

کاندوم های میخ دار باعث افزایش لذت جنسی برای بسیاری از افراد به ویژه زنان می شود و منجر به رابطه جنسی بهتر می شود. کاندوم های خاردار میل جنسی را تحریک می کنند و در تماس با اعصاب واژن باعث تحریک بیشتر می شوند. اما به دلیل بی نظمی هایی که در این نوع کاندوم وجود دارد، ممکن است مشکلاتی به خصوص در دراز مدت ایجاد شود. این برجستگی ها با پوست ناحیه تناسلی تماس پیدا می کنند و باعث خراش و خراش می شوند و همچنین می توانند باعث سوزش و خارش شوند.

عوارض کاندوم های میخ دار

اگر زوج ها فقط در برخی مواقع از کاندوم میخ دار استفاده کنند، معمولاً مشکلی وجود نخواهد داشت. اما استفاده طولانی مدت از کاندوم های میخ دار در صورتی که باعث تحریک پوست شود، می تواند منجر به عفونت در ناحیه تناسلی شود و راه را برای ورود عوامل بیماری زا مانند باکتری ها باز کند. بر این اساس توصیه می شود در هر بار رابطه جنسی از کاندوم میخ دار استفاده نکنید.

آخرین کلمه

در این مقاله عوارض استفاده از کاندوم تاخیری و همچنین عوارض استفاده از کاندوم خاردار را توضیح داده ایم. به طور کلی هر دو نوع کاندوم ذکر شده کاملا بی خطر بوده و خطری برای سلامت افراد نخواهد داشت، مگر اینکه فرد به اجزای آنها حساسیت داشته باشد یا کاندوم خاردار باعث تحریک پوست شود. در خاتمه متذکر می شویم که استفاده از کاندوم یک روش بسیار موثر برای پیشگیری از بارداری و انتقال بیماری های مقاربتی است و قطعا توصیه می شود.

ادامه مطلب  برای پروستات چی خوبه؟ آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

بهترین روش درمان عفونت واژن کدام است؟ آپدیت ۱۴۰۳

اهمیت درمان عفونت واژن از دو جنبه قابل بررسی است. از نظر سلامتی، عفونت واژن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *