خواص پسته خام برای فشار خون چیست؟

خواص پسته خام برای فشار خون چیست؟

پسته یکی از آجیل‌های مقوی و خوشمزه‌ای است که مصرف آن برای تمام افراد توصیه می‌شود. مسئله مهمی وجود دارد که دانستن آن تاثیر مفیدی در سلامتی شما دارد و این ارتباط بین پسته و فشار خون است. در میان خوراکی‌های آجیل پسته تنها مواد مغذی است که علاوه بر خواص بی‌شمار آن برای سلامت بدن، تاثیر زیادی روی فشار خون نیز دارد.

خواص پسته خام برای فشار خون چیست؟

رابطه پسته و فشار خون چیست؟

پسته خام و فشار خون ارتباط مستقیمی با همدیگر دارند و مصرف به اندازه آن به کنترل فشار خون کمک می‌کند. برخی افراد تصور دارند پسته خام به دلیل میزان چربی که دارد فشار خون را بالا می‌برد اما این تصور اشتباه است.  به طور کلی می‌توان گفت پسته خام حاوی ۰ الی ۲ میلی گرم سدیم در هر اونس بوده در حالی که در پسته‌های بو داده میزان سدیم در هر اونس حدود ۱۲۱ میلی گرم است که با نمک ترکیب شده است.

زیاد بودن سدیم در پسته برای بدن مضر نیست زیرا، بدن هر انسان ۱۵۰۰ الی ۲۴۰۰ میلی گرم سدیم در طول روز احتیاج دارد. سدیم موجود در پسته خام به حفظ تعادل بدن، ضربان قلب، تقویت اعصاب و عضلات بدن کمک بسیاری می‌کند. اگر مصرف سدیم از مقدار تعیین شده بیش‌تر شود باعث بالا رفتن فشار خون شده و بیماری‌ قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد؛ پس سعی کنید در مصرف پسته، میزان سدیم آن را هم در نظر بگیرید.

افرادی که فشار خون بالا دارند در مصرف آجیل یا پسته بو داده زیاده‌روی نکنند. در ضمن مصرف پودر پسته، کره پسته یا پسته خام برای افراد گرم مزاج خطرناک است. پودر پسته با نرخ‌های متفاوتی به فروش می‌رسد که البته از نظر کیفیت با یکدیگر تفاوت دارند. هنگام خرید پودر پسته علاوه بر بررسی کیفیت قیمت آن را هم در نظر بگیرید. همچنین برای اطلاع از قیمت عمده پودر پسته باید به سراغ مراکز فروش عمده پودر پسته و دندانه پسته مراجعه کنید. از جمله این فروشگاه‌های معتبر می‌توان به کوشادانه، خشکبار ایوب و گیاهینه اشاره کرد.

ادامه مطلب  بهترین هاست برای سایت من چیست؟

با پسته فشار خون را کنترل کنید.

پسته خندان سرشار از آنتی اکسیدان است و پروتئین، آرژنین، پتاسیم، منیزیوم و کلسیم موجود در آن باعث کاهش فشار خون می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت پسته خام برای فشار خون خوب است. در پاسخ به این سوال که آیا مصرف پسته خام چربی خون را افزایش می‌دهد باید جواب منفی داد.‌

برای این که بدن در سلامت کامل به سر ببرد روزانه ۲ عدد پسته را به برنامه غذایی خود اضافه کنید تا از بیماری قلبی و عروقی و کلسترول بد دور بمانید. متخصصان تغذیه می‌گویند افرادی که در طول روز ۵۰ گرم پسته خام مصرف کنند خطر افزایش فشار خون در آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

پسته خام دارای چربی غیر اشباع، فیبر زیاد و پروتئین است به همین علت می‌توان به عنوان میان وعده سالم استفاده کرد. یکی از دسر‌هایی که در آن پسته خام استفاده می‌شود، کیک پسته است. این آجیل خوش طعم سلامت قلب را بهبود بخشیده و از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند.

با پسته فشار خون را کنترل کنید.

چگونه پسته خام را به رژیم غذایی اضافه کنیم؟

جهت بهره‌بردن از خواص پسته خام برای فشار خون کافیست این آجیل خوشمزه را در برنامه غذایی خود قرار دهید. در ادامه این بخش روش‌های مصرف پسته خام را توضیح داده‌ایم.

  1. از خوردن پسته شور و بو داده پرهیز کنید زیرا، سدیم بالای آن باعث کاهش خواص آن برای سلامتی و تنظیم فشار خون شده است.
  2. برای آن که پسته را مقداری برشته کنید آن را در تابه روی حرارت تف دهید یا مغز پسته را به مدت کوتاهی درون فر بگذارید.
  3. برای بهره بردن از فواید بی‌نظیر پسته، می‌توانید آن را در تهیه انواع دسر‌ها و شیرینی‌ها به کار بگیرید. البته از پودر پسته هم می‌توان برای تزیین غذا و شله زرد نیز استفاده کرد.
  4. پسته با روکش شکلاتی برای کنترل و تنظیم فشار خون مفید می‌باشد. از آنجایی که شکلات تلخ برای تنظیم فشار کارایی بالایی دارد بنابراین پسته با روکش شکلات تلخ هیچ گونه ضرری برای بدن و فشار خون نخواهد داشت.
  5. پسته با وجود خواص متعددی که دارد مصرف آن می‌تواند برای بدن بسیار مفید باشد. این آجیل را می‌توان به شکل کره پسته در صبحانه یا میان وعده مصرف کرد. برای خرید این محصول با جستجو در اینترنت و یافتن فروشگاه‌های مواد غذایی می‌توان کره پسته را در بسته‌بندی‌های مخالف و قسمت‌های متفاوت مورد بررسی قرار داد. در این فروشگاه‌ها، خرید فروش کره پسته و چیپس پسته لپه و سایر فرآورده‌ها با قیمت مناسب و کیفیت عالی صورت می‌گیرد.
  6. از دیگر خوراکی‌هایی که می‌توان در آن پسته خام به کار برد، تهیه سس پسته خوشمزه است که معمولا با پاستا میل می‌کنند.
ادامه مطلب  تعویض مفصل زانو

نتیجه‌گیری از خواص پسته برای فشار خون

در این نوشته توانستیم شما کاربران گرامی را با خواص بی‌شمار پسته برای فشار خون آشنا کنیم. اگر بتوانید از مغز پسته یا پودر آن به عنوان یک میان وعده و در تهیه دسر‌های خوشمزه استفاده کنید، هم می‌توانید میان وعده خوشمزه‌ای را میل کنید و هم این که فشار خون شما کنترل می‌شود. چنانچه تا کنون برای کاهش فشار خون و تنظیم آن پسته خام مصرف کرده‌اید خوشحال می‌شویم تجربه و نظرات شخصی خود را در قالب کامنت در انتهای مقاله به اشتراک بگذارید.

 

حتما ببینید

اصولی ترین نکات و روش های تربیت کودک و نقش پدر و مادر در موفقیت فرزندانشان

اصولی ترین نکات و روش های تربیت کودک و نقش پدر و مادر در موفقیت فرزندانشان

  تربیت کودکان یکی از مسائل اساسی و مهم در زندگی هر پدر و مادری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *