بررسی واژن در سنین مختلف آپدیت ۱۴۰۳

هرچه دانش ما بیشتر باشد، قدرت بیشتری داریم، بنابراین ضرری ندارد که بدانیم بدن شما با افزایش سن چه تغییراتی را تجربه می کند، زیرا هر قسمت از بدن با گذشت زمان دستخوش تغییراتی می شود، اندام تناسلی و واژن زنان نیز متحمل می شوند. تغییرات به این دلیل است که بررسی واژن در سنین مختلف اهمیت ویژه ای دارد. ما می دانیم که تغییرات یک شبه اتفاق نمی افتد، بنابراین این فرصت را داریم که یاد بگیریم چگونه از اعضای بدن خود در برابر تغییرات محافظت کنیم!

در این مقاله از مجله اینترنتی داروخانه پوزیتیو گرین سعی شده است با استناد به کارشناسان مجرب و منابع موثق اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهیم تا بدانید واژن در طول زمان دچار چه تغییراتی می شود و باید چه کارهایی انجام دهیم تا این اندام به حالت طبیعی درآید. همیشه سالم شاداب و سرحال باشید!

نحوه نگهداری واژن در سنین مختلف و تغییرات این اندام از دهه به دهه دیگر در زیر توضیح داده شده است:

مولتی سانوستول پلاس زینک
بهترین مولتی ویتامین برای کودکان
قیمت: ۱۶۵۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۱۲۹۰۰۰ تومان
مولتی سانوستول پلاس زینک
بهترین مولتی ویتامین برای کودکان
قیمت اصلی: ۱۶۵۰۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۱۲۹۰۰۰ تومان
آنچه در این مقاله می خوانیم

واژن در ۲۰ سالگی؛ آماده سازی کف لگن

تاثیرگذارترین مواردی که می تواند در ۲۰ سالگی روی واژن تاثیر بگذارد، رابطه جنسی، بارداری، روش های پیشگیری از بارداری است، البته به طور متوسط ​​با بالا رفتن سن ازدواج، زنان بیشتری اولین بارداری خود را در ۲۶ سالگی تجربه می کنند. اگرچه در این دوران شاهد بارداری در سنین بالاتر و حدود ۳۰ سالگی هستیم، اما از نظر سلامت جسمی و باروری، دهه ۲۰ سالگی بهترین زمان ممکن است.

blank

استقامت و توانایی ها

رنگ لبه های واژن کاملا به ژنتیک مربوط می شود و برای همه رنگ منحصر به فردی دارد! اما به طور کلی، در این سن بسیار روشن تر از ۳۰ سالگی است. در این دوره، پوست این ناحیه خیلی ضخیم نیست و عضلات کف لگن قدرت و استحکام خوبی دارند، بنابراین رابطه جنسی می تواند دردناک باشد.

رابطه جنسی در ۲۰ سالگی

در دهه دوم زندگی واژن خانم ها مقاومت زیادی در برابر ترشحات روان کننده ندارد و این ترشحات به راحتی نشت می کند مگر اینکه از قرص های ضد بارداری استفاده کنند. در واقع زنان از نظر میل جنسی و استقامت جنسی در اوج هستند و در واقع در اوج هستند. برای جلوگیری از عواقب قرص های ضد بارداری، می توانید از قرص های جایگزین با عوارض جانبی کمتر بهره ببرید.

واژن در دهه دوم زندگی

  • استقامت: بهترین زمان برای زایمان و تحریک عضلات کف لگن
  • جنسیت: استفاده از قرص های ضد بارداری می تواند ترشح روان کننده ها را کاهش دهد
  • حالات روحی: برای خوشبو کردن واژن خود نیازی به استفاده از محصولات معطر ندارید، فقط آن را با آب گرم و کمی صابون بشویید.

واژن در ۳۰ سالگی؛ کگل، کگل و فقط کگل

درست است که گفتیم ۲۰ سالگی سن مناسب برای باردار شدن است، اما امروزه افراد بیشتری در سن ۳۰ سالگی باردار می شوند و البته آن سن، سن یائسگی نیز هست!

همانطور که رنگ واژن به مرور زمان از بدو تولد تغییر می کند، در ۳۰ سالگی نسبت به ۲۰ سالگی تیره می شود و خاصیت ارتجاعی پوست واژن و میزان چربی این نواحی نیز کاهش می یابد.

یکی از تغییرات اصلی در این دوره کاهش عضلات کف لگن است. می دانیم که این ماهیچه ها از بسیاری از اندام ها مانند مثانه، رحم و روده حمایت می کنند و اگر مشکلی داشته باشند قطعا مشکلاتی مانند بی اختیاری ادرار یا افتادگی رحم پیش خواهد آمد. اگر قدرت عضلات کف لگن از بین برود، زایمان طبیعی نیز می تواند مشکل ساز باشد.

همچنین زایمان طبیعی در سن ۳۰ سالگی به دوره نقاهت طولانی تری نیاز دارد.

ارتباط جنسی

میزان میل جنسی و ترشحات زنانه در این سن تفاوت چندانی با دوره ۲۰ ساله ندارد و تنها به دلیل افزایش درک افراد از مشکلات زندگی، فعالیت های روزمره می تواند تا حدودی بر میزان این احساس تأثیر بگذارد. در این دوران، اگر باردار یا شیرده هستید، ممکن است دچار خشکی واژن شوید و باید از روان کننده های واژن استفاده کنید.

تنها چیزی که استقامت واژن را دو چندان می کند و بدن را از افتادگی رحم و مشکلات ناشی از افتادگی رحم محافظت می کند ورزش کگل است. اگر از آن دسته زوج‌هایی هستید که فکر می‌کنید رابطه جنسی شما برای مدت طولانی هیجان‌انگیز و خوشایند نیست، می‌توانید با انجام این تمرین‌ها به راحتی گرمای رابطه جنسی خود را بازگردانید.

واژن در دهه ۳۰

  • تحمل؛ بهترین زمان برای شروع تمرینات کگل
  • ارتباط جنسی؛ استفاده از روان کننده های جنسی
  • حالت ذهنی؛ گسترش تمرکز ذهن و ارتباطات

آیا واژن برای رابطه جنسی بیشتر در ۴۰ سالگی ایده آل است؟

بسیاری از متخصصان زنان معتقدند که زنان در سنین ۴۵ تا ۵۵ سالگی یائسه می شوند، عدد دقیق تر حدود ۵۱ است! در حدود ۴۰ سالگی، یعنی. ۴ سال قبل از یائسگی، بدن دچار یک سری تغییرات می شود، مانند چرخه قاعدگی به عقب و جلو، خشکی واژن و گرگرفتگی. از طرفی ۴۰ سالگی به دلیل بالا رفتن سن ازدواج و تغییر روحیه خانم ها هم می تواند شروع یائسگی باشد و هم شروع بارداری!

blank

استقامت و ظرفیت واژن در سنین مختلف

در عین حال، با کاهش میزان استروژن، جریان خون به واژن کاهش می یابد و تغییراتی مانند تاریکی بیشتر، تغییر در pH واژن و کاهش کلاژن رخ می دهد. موهای واژن نازک می شود، لابیاهای این ناحیه نازک می شوند و اندازه کلی واژن نازک می شود. البته این تغییرات می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

در این زمان، زایمان طبیعی و افزایش چربی شکمی می تواند فشار بیشتری بر استقامت واژن وارد کند. در نهایت با کاهش استروژن، افتادگی رحم، بی اختیاری ادرار و یا نشت ادرار خواهیم داشت.

در نهایت، همانطور که بهبودی واژن در ۳۰ سالگی پس از زایمان طبیعی بیشتر طول می کشد، در ۴۰ سالگی نیز زمان بیشتری طول می کشد.

رابطه واژینال در سنین مختلف

در این دوره بیش از هر دوره دیگری ممکن است با کاهش ترشحات جنسی مواجه شوید که باعث خشکی واژن می شود و به دنبال آن مقاربت با مشکل و ناراحتی همراه است. دو راه حل وجود دارد، یکی این است که قبل از شروع رابطه، زمان بیشتری را صرف معاشقه کنید و مردها با خوردن و نوازش بیشتر یا استفاده از کرم های روان کننده سعی می کنند ناحیه کلیتورال را تحریک کنند. اما اگر مدت معاشقه بیشتر باشد، میل جنسی افزایش می یابد و تحریک افزایش می یابد.

لازم به ذکر است که در این دوران پوزیشن های مقاربتی ممکن است مانند دهه های ۲۰ و ۳۰ خوشایند نباشد و خانم ها دچار دردهای مفصلی و عضلانی شوند که می توانید در حالت های ملایم تری از آن لذت ببرید.

حالت ذهنی

در کنار تغییرات هورمونی، باید منتظر یک سری نوسانات خلقی، اختلالات خواب و کاهش میل جنسی باشیم. می دانیم که داشتن رابطه جنسی در این شرایط می تواند ناخوشایند باشد، اما هر چه بیشتر رابطه جنسی داشته باشید، شکل و اندازه واژن کوچکتر می شود. درست مثل فرش کرمونی!

در این سن به دلیل کاهش سطح PH پوست، نواحی واژن نازک تر و حساس تر می شوند. به همین دلیل، متخصصان توصیه می کنند در این سنین بیشتر از مکمل های پروبیوتیک برای پیشگیری از برخی عوارض یائسگی استفاده کنید.

واژن در دهه چهارم زندگی

  • تحمل؛ تمرینات بیشتر برای کمک به عضلات مرکزی
  • ارتباط جنسی؛ موقعیت های جدید سازگار با این سن را کشف کنید
  • حالت ذهنی؛ یک مکمل پروبیوتیک برای حمایت از سلامت واژن مصرف کنید

واژن در ۵۰ سالگی

در این سن قطعا موهای واژن کچل می شوند و کمتر رشد می کنند و رنگ این ناحیه متمایل به زرد و کم رنگ می شود و رحم و دهانه رحم باریک و کوچکتر می شود و پوست این ناحیه نیز بسیار نازک است.

در سن ۵۰ سالگی، بارداری و زایمان بسیار غیرعادی است و ممکن است از داروهای استروژن واژینال، فیزیوتراپی یا جراحی برای تسکین افتادگی رحم و سایر مشکلات استفاده شود.

ارتباط جنسی

چه بخواهیم چه نخواهیم در این سنین آمیزش تحت تاثیر قرار می گیرد و به دلیل ضعف رحم از نظر میل جنسی، ترشح کم، خاصیت ارتجاعی کم و باریک شدن رحم، این ضعف ها تا حدی موثر است که آمیزش واژن می تواند منجر به پارگی شود. و خونریزی، اما علاقه و میل همیشه نباید به رابطه جنسی ختم شود، حتی با در آغوش گرفتن، نوازش و لمس کردن، می توانید احساس نزدیکی را در این سن جبران کنید.

زنان ۵۰ ساله

  • تحمل؛ تمرینات کگل را ادامه دهید و دردی را که تجربه می کنید به پزشک خود اطلاع دهید.
  • ارتباط جنسی؛ رابطه جنسی بسیار ملایم و غیر تهاجمی را تجربه کنید.
  • حالت ذهنی؛ به همسرتان و پزشکتان در مورد تغییرات خلقی خود بگویید.

آخرین کلمه در مورد واژن در سنین مختلف

با افزایش سن به واژه های «کاهش» یا «نازک شدن» عادت می کنیم و عناصر ذکر شده جزئی از زندگی ما هستند و قابل انکار نیستند، بنابراین برای گذر از دوره های بحرانی زندگی باید کمی بیشتر بدانیم. اعضای بدن و خلق و خوی ما و هر چه این زمان را بیشتر دوست داشته باشیم، برایمان راحت تر خواهد بود.

ادامه مطلب  اختلال نعوظ در مردان و راه های پیشگیری و درمان آپدیت 1403

حتما ببینید

blank

مواد غذایی مفید و مضر برای پروستات چیست؟ آپدیت ۱۴۰۳

پروستات غده کوچکی در لگن است که بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است. پروستات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *