چگونه از شر آسیب های پوستی ناشی از آفتاب در امان باشیم

چگونه از شر آسیب های پوستی ناشی از آفتاب در امان باشیم

گذراندن وقت در خارج از منزل راهی عالی برای فعالیت بدنی، کاهش استرس و دریافت ویتامین D است. شما می توانید با محصولات محافظت از پوست صورت خود در برابر نور خورشید بدون افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست، در خارج از منزل کار و بازی کنید.

بیشتر سرطان های پوست در اثر قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) ایجاد می شوند. اشعه ماوراء بنفش نوعی تابش نامرئی است که از خورشید و لامپ‌های خورشیدی می‌آید. اشعه ماوراء بنفش می تواند به سلول های پوست آسیب برساند.

محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش در تمام سال مهم است، نه فقط در تابستان. اشعه ماوراء بنفش می تواند در روزهای ابری و خنک به شما برسد و از سطوحی مانند آب، سیمان، ماسه و برف منعکس می شود.

شاخص UV قدرت اشعه ماوراء بنفش را در هر روز پیش بینی می کند. اگر شاخص UV در ناحیه شما ۳ یا بیشتر است، از پوست خود در برابر قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید محافظت کنید.

آسیب های ناشی از آفتاب شامل چه چیزی است؟

قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب می تواند اثرات مضری بر سلامتی داشته باشد، که برخی از آنها عبارتند از:

  • آفتاب سوختگی: این شایع ترین آسیب ناشی از آفتاب است که باعث قرمزی، درد، تورم و گاهی تاول می شود.
  • پیری زودرس پوست: قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث ایجاد چین و چروک، لکه های پیری و شل شدن پوست می شود.
  • سرطان پوست: اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید عامل اصلی سرطان پوست است، که شایع ترین نوع سرطان در انسان است.
  • آسیب چشم: قرار گرفتن در معرض آفتاب می تواند منجر به آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و سایر مشکلات چشمی شود.
  • ضعف سیستم ایمنی: قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب می تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند و شما را در برابر عفونت ها آسیب پذیرتر کند.

چگونه با محصولات مراقبتی پوست از پوست خود محافظت کنیم؟۱-مرطوب کننده ها

مرطوب کننده ها محصولاتی هستند که برای آبرسانی به پوست و حفظ رطوبت آن استفاده می شوند. آنها با ایجاد یک لایه محافظ روی پوست عمل می کنند که به جلوگیری از تبخیر آب کمک می کند. مرطوب کننده ها می توانند به طور قابل توجهی ظاهر و احساس پوست را بهبود بخشند و آنها را نرم، صاف و شاداب تر کنند.

ادامه مطلب  بهترین مرکز آموزش حرفه ای کراتین

فواید مرطوب کننده:

  • جلوگیری از خشکی پوست: شایع ترین مشکل پوستی، خشکی پوست می تواند باعث خارش، پوسته پوسته شدن و ترک خوردن پوست شود. مرطوب کننده ها با آبرسانی به پوست و حفظ رطوبت آن به جلوگیری از خشکی پوست کمک می کنند.
  • بهبود ظاهر پوست: خشکی پوست می تواند باعث شود پوست کدر و خسته به نظر برسد. مرطوب کننده ها با آبرسانی به پوست، به آن ظاهر شاداب و سالم تری می بخشند.
  • کاهش چین و چروک: خشکی پوست می تواند باعث ایجاد خطوط ریز و چین و چروک شود. مرطوب کننده ها با آبرسانی به پوست، به صاف شدن خطوط ریز و چین و چروک و افزایش استحکام و انعطاف پذیری پوست کمک می کنند.
  • محافظت از پوست در برابر عوامل محیطی: عواملی مانند باد، خورشید و آلودگی می توانند پوست را خشک و تحریک کنند. مرطوب کننده ها با ایجاد یک لایه محافظ روی پوست، به محافظت از آن در برابر این عوامل کمک می کنند.

انواع مرطوب کننده:

  • لوسیون ها: مرطوب کننده های سبک و مبتنی بر آب هستند که به سرعت جذب پوست می شوند. آنها برای پوست های چرب یا معمولی ایده آل هستند.
  • کرم ها: مرطوب کننده های غلیظ تری هستند که حاوی روغن هستند. آنها برای پوست های خشک یا معمولی ایده آل هستند.
  • پمادها: غلیظ ترین نوع مرطوب کننده هستند و حاوی چربی و موم هستند. آنها برای پوست های بسیار خشک یا ترک خورده ایده آل هستند.
  • روغن ها: مرطوب کننده های خالصی هستند که از روغن های گیاهی یا معدنی ساخته می شوند. آنها برای پوست های بسیار خشک یا برای استفاده به عنوان مرطوب کننده موضعی برای نقاط خشن مانند آرنج و زانو ایده آل هستند.
ادامه مطلب  مواد شوینده نانو چیست؟

۲-ضدآفتاب ها

ضد آفتاب محصولاتی هستند که از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید محافظت می کنند. اشعه ماوراء بنفش می تواند باعث آفتاب سوختگی، پیری زودرس پوست و سرطان پوست شود.

فواید ضدآفتاب:

  • از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند: آفتاب سوختگی می تواند باعث درد، قرمزی و تاول شود.
  • از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند: اشعه ماوراء بنفش می تواند باعث ایجاد چین و چروک، لکه های قهوه ای و افتادگی پوست شود.
  • از سرطان پوست جلوگیری می کند: سرطان پوست شایع ترین نوع سرطان در انسان است.
  • از آسیب چشم جلوگیری می کند: اشعه ماوراء بنفش می تواند باعث آب مروارید و دژنراسیون ماکولا شود.

۳-آبرسان ها

blank

آبرسان ها محصولاتی هستند که برای آبرسانی به پوست و حفظ رطوبت آن استفاده می شوند. آنها با ایجاد یک لایه محافظ روی پوست عمل می کنند که به جلوگیری از تبخیر آب کمک می کند. آبرسان ها می توانند به طور قابل توجهی ظاهر و احساس پوست را بهبود بخشند و آنها را نرم، صاف و شاداب تر کنند.

فواید آبرسان:

  • جلوگیری از خشکی پوست: شایع ترین مشکل پوستی، خشکی پوست می تواند باعث خارش، پوسته پوسته شدن و ترک خوردن پوست شود. آبرسان ها با آبرسانی به پوست و حفظ رطوبت آن به جلوگیری از خشکی پوست کمک می کنند.
  • بهبود ظاهر پوست: خشکی پوست می تواند باعث شود پوست کدر و خسته به نظر برسد. آبرسان ها با آبرسانی به پوست، به آن ظاهر شاداب و سالم تری می بخشند.
  • کاهش چین و چروک: خشکی پوست می تواند باعث ایجاد خطوط ریز و چین و چروک شود. آبرسان ها با آبرسانی به پوست، به صاف شدن خطوط ریز و چین و چروک و افزایش استحکام و انعطاف پذیری پوست کمک می کنند.
ادامه مطلب  بهترین پتو شور برای درمان حساسیت به گرد و غبار

۴-لایه بردار ها

لایه بردارها محصولاتی هستند که برای از بین بردن سلول های مرده پوست از سطح پوست استفاده می شوند. سلول های مرده پوست می توانند باعث کدر شدن پوست، ناهموار شدن آن و مسدود شدن منافذ پوست شوند. لایه برداری می تواند به روشن شدن پوست، صاف تر شدن آن و کوچک شدن منافذ پوست کمک کند.

فواید لایه بردار:

  • از بین بردن سلول های مرده پوست: سلول های مرده پوست می توانند باعث کدر شدن پوست، ناهموار شدن آن و مسدود شدن منافذ پوست شوند. لایه برداری می تواند به از بین بردن سلول های مرده پوست و روشن تر و صاف تر شدن پوست کمک کند.
  • کاهش ظاهر خطوط ریز و چین و چروک: لایه برداری می تواند به تحریک تولید کلاژن و الاستین کمک کند که می تواند به کاهش ظاهر خطوط ریز و چین و چروک کمک کند.
  • بهبود جذب محصولات مراقبت از پوست: سلول های مرده پوست می توانند از جذب محصولات مراقبت از پوست به عمق پوست جلوگیری کنند. لایه برداری می تواند به بهبود جذب محصولات مراقبت از پوست و افزایش اثربخشی آنها کمک کند.

با مراجعه به سایت های داروخانه های معتبر که طراحی مدرن و سازگار دارند و تجربه خرید خوبی به شما میدهند، میتوانید انواع محصولات مراقبت از پوست را تهیه کنید.

 

blank

جمع بندی

استفاده از محصولات مراقبتی پوست می تواند فواید زیادی برای سلامتی و ظاهر پوست شما داشته باشد. این محصولات می توانند به آبرسانی پوست، محافظت از آن در برابر آفتاب و عوامل مضر محیطی، کاهش ظاهر خطوط ریز و چین و چروک و بهبود رنگ و بافت پوست کمک کنند.

با این حال، با تنوع زیاد محصولات اصلی وغیر اصلی در وبسایت های داروخانه انتخاب محصولات مناسب برای نوع پوست و نیازهای شما می تواند دشوار باشدبرای اطمینان حاصل کردن از این بابت میتونید به سایت های معتبر پزشکی مراجعه کنید . پس امیدواریم که توانسته باشیم در انتخاب محصول شما کمک کرده باشیم.

حتما ببینید

ایده های تزیین هدیه شب یلدا برای داماد

ایده های تزیین هدیه شب یلدا برای داماد

تزیین هدیه‌ شب یلدا برای داماد باید به چه صورت باشد؟ چگونه می‌توان هدیه‌ای برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *