چه مدت بعد از عمل بینی میتوان قلیون کشید

چه مدت بعد از عمل بینی میتوان قلیون کشید؟

قلیان بعد از عمل بینی یکی از موارد مهمی است که داوطلبان جراحی بینی باید به آن توجه داشته باشند. در واقع کشیدن قلیان بعد از جراحی بینی با عوارضی همراه است که می تواند بر بهبود زخم و دوره نقاهت بعد از عمل تاثیر منفی بگذارد.

این عوارض به صورت کاهش اکسیژن خون و افزایش تورم همراه با التهاب در ناحیه بینی پس از جراحی ظاهر می شود.

به این ترتیب ترمیم زخم در ناحیه عمل در مدت زمان طولانی تری انجام خواهد شد.

به همین دلیل است که کشیدن قلیان بعد از جراحی بینی یکی از نکات مهمی است که باید جدی گرفته شود تا دوران نقاهت بعد از عمل در زمان مناسب و در سلامت کامل به پایان برسد.

برای حصول نتیجه مطلوب پس از جراحی بینی باید به نکات بهداشتی که توسط پزشک تاکید شده است توجه کرد.

به خصوص افرادی که سیگاری هستند باید قبل از جراحی بینی توصیه های لازم را در این زمینه دریافت کنند. عوارض سیگار و قلیان بعد از جراحی بینی به طرق مختلف بروز می کند که آزاردهنده بوده و دوره نقاهت را طولانی می کند.

به همین دلیل است که جراحی بینی برای افراد سیگاری و افرادی که عادت به کشیدن قلیان دارند با توصیه هایی قبل و بعد از عمل همراه است که باید به آنها توجه شود و پزشک در هنگام مشاوره به این موضوع توجه داشته باشد.

چه مدت بعد از عمل بینی میتوان قلیون کشید؟

چه مدت بعد از عمل بینی میتوان قلیون کشید

مصرف قلیان و سیگار اثرات مضر زیادی برای بدن به ویژه قلب و ریه دارد. همانطور که گفته شد اثرات منفی زیادی برای بیماران رینوپلاستی دارد.

ادامه مطلب  قیمت و هزینه هایفوتراپی دور چشم در تهران چقدر است؟

بعد از جراحی بینی، قلیان کشیدن و استعمال دخانیات خطر عفونت برش های بینی و همچنین افزایش تورم بینی و تاخیر در بهبودی نواحی بخیه شده را افزایش می دهد.

به بیمارانی که به طور مکرر از قلیان و سیگار استفاده می کنند، توصیه می شود حدود ۲ تا ۳ هفته قبل از عمل بینی و همچنین یک ماه بعد از جراحی بینی از استعمال دخانیات مانند قلیان و سیگار خودداری کنند تا اثرات منفی بر بینی عمل شده آنها نداشته باشد.

هنگام کشیدن قلیان و سیگار در مدت زمان مشخص شده قبل و بعد از جراحی بینی، تمام عواقب متوجه خود بیمار است. بنابراین اگر سیگاری مکرر هستید، باید این را در نظر داشته باشید. برای بهبود بینی و رسیدن به نتیجه مطلوب از عمل بینی، باید در مدت زمان مشخص شده استفاده از آن را متوقف کنید.

حتما ببینید

از کجا بفهمیم به اوج لذت رسیده ایم

از کجا بفهمیم به اوج لذت رسیده ایم؟

رسیدن به اوج لذت جنسی یا ارگاسم یک پاسخ طبیعی در رابطه زناشویی است. عدم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *