چرا بچه ها باید زیاد پرتقال بخورند؟

چرا بچه ها باید زیاد پرتقال بخورند؟

اگر کودک شما پرتقال را دوست دارد ، می توانید با بیان حقایقی که در این مقاله ارائه داده ام علاقه او به این میوه را افزایش دهید.

آیا دادن پرتقال به کودک بی خطر است؟

کودکان می توانند به طور منظم پرتقال بخورند. پرتقال نه تنها برای کودکان بی خطر است ، بلکه بسیار مقوی و برای سلامتی آنها نیز مفید است. پرتقال باید تازه باشد. همچنین می توانید آنها را در یخچال نگهداری کنید.

فواید پرتقال برای کودک

تقویت سیستم ایمنی بدن

پرتقال سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای رشد و سلامت کودک بسیار مفید است. فقط یک برش پرتقال می تواند ۹۰٪ نیاز روزانه کودک به ویتامین C را برآورده کند ، در حالی که پلی فنل های موجود در پرتقال سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند تا کودکان را از بیماری و عفونت محافظت کند.

درمان کم خونی

ویتامین موجود در مرکبات به جذب ویتامین C و افزایش هموگلوبین کمک می کند ، بنابراین از بروز علائم کم خونی مانند خستگی و سرگیجه در کودکان جلوگیری می کند. فقط یک لیوان آب پرتقال تازه به کودک خود بدهید تا سطح هموگلوبین سالم داشته باشد.

درمان سوi هاضمه

سو Ind هاضمه یکی از رایج ترین مشکلات سلامتی در کودکان است ، به شرطی که سیستم گوارشی آنها ضعیف و آسیب پذیر باشد. نوشیدن آب پرتقال یا چند برش پرتقال به جذب مواد مغذی کمک کرده و سیستم هضم را تقویت می کند.

درمان یبوست

بیشتر غذاهایی که کودکان می خورند حاوی فیبر غذایی هستند. بنابراین کودک شما ممکن است یبوست داشته باشد. خوردن پرتقال یکی از موثرترین راه حل ها برای پیشگیری و درمان یبوست ناشی از فیبرهای غذایی است. برای درمان یبوست می توانید کمی نارنجی به سالاد کودک خود اضافه کنید.

ادامه مطلب  لکنت زبان چیست

درمان پوکی استخوان

کودکان بسیار حساس به این بیماری هستند زیرا استخوانهای نرم و ضعیفی دارند پرتقال منبع مواد معدنی مانند کلسیم ، آهن ، روی ، منگنز ، منیزیم و مس است. اینها موادی هستند که از پوکی استخوان جلوگیری می کنند. خوردن هر روز پرتقال بهترین روش درمان پوکی استخوان در کودکان است.

خواص پرتقال، خواص پرتقال برای کودکان

چرا بچه ها باید زیاد پرتقال بخورند؟

پرتقال سرشار از ویتامین هایی است که به سلامت پوست و غشای مخاطی چشم کمک می کند

درمان سرفه و سرماخوردگی

کودکان اغلب به دلیل سرماخوردگی و سرفه دچار التهاب و ضعف می شوند. خواص درمانی پرتقال کودک را در برابر عفونت های ثانویه ناشی از سرماخوردگی محافظت می کند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک لیوان آب پرتقال را با یک قاشق چای خوری عسل و کمی نمک مخلوط کرده و در هنگام سرماخوردگی به او بدهید.

Orion آرام

اوریون یک بیماری مسری است که به سرعت در بین کودکان ، به ویژه کودکان ۵ تا ۱۵ سال گسترش می یابد. آب پرتقال به کودکان کمک می کند تا خیلی سریع از علائم اوریون خلاص شوند. حتما آب پرتقال را با آب گرم رقیق کنید و سپس آن را به کودک مبتلا به اوریون بدهید.

بهبود سریع از تب حصبه

سل در اثر رشد باکتری سالمونلا ، یک میکروب بسیار آلوده ایجاد می شود. کودک از سردرد ، دل درد و سرفه رنج می برد. این التهاب قدرت هضم غذا را از کودک می گیرد و کودک فقط می تواند مایعات و غذاهایی را بخورد که به راحتی قابل هضم هستند. نوشیدن آب پرتقال مواد مغذی از دست رفته را دوباره پر کرده و به درمان سریعتر بیماری کمک می کند.

ادامه مطلب  مسواک برقی کودک دخترانه [10+ حرفه ای و پرفروش]

تقویت بینایی

پرتقال سرشار از ویتامین A ، فلاونوئیدها ، عناصر فیتونی ، آلفا و بتا کاروتن ، لوتئین ، بتا کریپتوکسانتین و مواد مغذی است که به حفظ سلامت پوست و چشم کمک می کند. مصرف اسید سیتریک بینایی کودک را تقویت کرده و سلامت چشم را تضمین می کند.

درمان سرفه سیاه

سیاه سرفه یکی از بیماری های عفونی است که می تواند بر سلامتی کودک تأثیر منفی بگذارد. خوردن آب پرتقال بهترین درمان برای سرفه است. به کودک آب پرتقال رقیق بدهید و یک حوله مرطوب بر روی سینه و گلو قرار دهید تا در اسرع وقت از علائم سرفه سیاه خلاص شود.

خونریزی از لثه و دندان

ویتامین C نقش مهمی در تولید کلاژن در بدن کودک دارد. کلاژن یکی از مهمترین عناصر در استخوان ها ، تاندون ها ، رباط ها و رگ های خونی است. کمبود ویتامین C در کودک می تواند علائمی مانند خونریزی لثه ، کمبود دندان ، درد مفاصل و کبودی ایجاد کند. به کودک خود پرتقال بدهید تا این علائم کمبود ویتامین C برطرف شود.

درمان اسهال

اسهال شدید برای سلامتی کودک بسیار خطرناک است. آب پرتقال به راحتی این بیماری را درمان می کند. آب پرتقال را تا ۵۰ درصد رقیق کرده و به او بدهید تا کودک اختلالات گوارشی خود را درمان کند.

منبع:
https://www.beytoote.com/baby/nutrition-baby/eating4-oranges.html

حتما ببینید

دلایل ادرار نکردن نوزاد چیست؟

دلایل ادرار نکردن نوزاد چیست؟

عادات ادرار هنگام ادرار در نوزادان: باید بدانید که ادرار در نوزادان بسیار زیاد است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *