مخلوط کن از چه اجزایی تشکیل شده است؟

مخلوط کن از چه اجزایی تشکیل شده است؟

مخلوط کن ها یکی از لوازم برقی های بسیار مهم و کاربردی در آشپزخانه می باشد که به وسیله ی آن می توان انواع اسموتی، آبمیوه، شیک و… را با سرعت بسیار بالا تهیه کرد.

قطعا مخلوط کن ها از لوازمی به وجود آمده اند که کارکرد این لوازم در کنار یکدیگر می تواند باعث کار مخلوط کن ها شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی اجزای تشکیل دهنده ی مخلوط کن ها بپردازیم و کاربرد هر یک را بررسی کنیم.

معرفی اجزای تشکیل دهنده ی مخلوط کن:

  • بدنه اصلی مخلوط کن
  • ظرف مدرج
  • تیغه
  • واشر درب پارچ
  • آسیاب
  • چندین صفحه تیغه رنده

 

۱٫ بدنه اصلی مخلوط کن

تمامی لوازم برقی دارای بدنه ی اصلی هستند که موتور آن وسیله در آن قرار گرفته است. معمولا در بدنه ی اصلی مخلوط کن، دکمه‌ های کنترل دستگاه تعبیه می شود که کاربر به کمک این دکمه ها می تواند به راحتی تنظیمات مورد نظر خود را بر روی دستگاه اعمال کند.

در رابطه با جنس بدنه اصلی دستگاه باید گفت که، بدنه اصلی مخلوط کن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد بنابراین با توجه به قیمت مخلوط کن باید برای ساخت آن از متریال مرغوبی استفاده شود. برای مثال، مخلوط کن‌هایی که بدنه اصلی آن‌ها از جنس استیل است از محبوببیت بالایی برخوردار می باشند.

اجزای تشکیل دهنده ی مخلوط کن

۲٫ ظرف مدرج

یکی از قسمت های بسیار پرکاربرد در مخلوط کن ها، ظرف مدرج آن است. در حقیقت تمام عملیات مخلوط و خردکردن مواد غذایی در مخلوط کن ها در این ظرف انجام می شود. جنس این ظروف در برخی مدل‌ها از جنس استیل و در برخی دیگر از دستگاه ها شیشه ‌ای و در برخی دیگر پلاستیکی است.

ادامه مطلب  طراحی سایت پزشکی و دندانپزشکی

بهترین متریال برای ساخت این ظروف، استیل و شیشه است که شما می توانید با توجه به فاکتورهای مورد نظرتان یکی از آن ها را خریداری کنید.

با اینکه در عملیات مخلوط کردن با ظروف شیشه ‌ای احتمال شکستگی بسیار بالا است اما شما می توانید با این ظروف، هنگام کار مواد خوراکی را مشاهده کنید و این حس بهتری را به شما منتقل می کند.

همچنین ظروف جنس استیل دارای عمر مفید بیشتری می باشد اما بسیاری آن را به دلیل بالا بودن قیمت مخلوط کن، انتخاب نمی کنند.

۳٫ تیغه

تیغه‌های مخلوط کن یکی از مهم ترین قطعات مخلوط کن است که عملیات خرد و مخلوط کردن انواع مواد غذایی به کمک آن ها انجام می گیرد. معمولا در یک مخلوط کن انواع و اقسام تیغه ها وجود دارد که از هرکدام از مدل های آن میتوان برای کاربردهای گوناگونی استفاده کرد.

معمولا تیغه ‌ای که داخل پارج قرار می‌گیرد به شکل ستاره است اما تیغه‌هایی که برای خرد کردن مورد استفاده قرار می‌گیرند به اشکال مختلف هستند که درون ظرف اصلی قرار می‌گیرند.

این تیغه‌ها می‌توانند از جنس‌های متفاوتی ساخته شده باشند اما معمولا اکثر تیغه های مخلوط کن با توجه به میزان قیمت مخلوط کن از جنس استیل ضد زنگ و مقاوم می باشد.

به قیمت مخلوط کن

۴٫ واشر درب پارچ

معمولا در زمان مخلوط کردن مایعات در مخلوط کن ها، احتمال نشت مایعات از دهانه ی پارچ وجود دارد. معمولا درب‌هایی که برای پارچ مخلوط کن ها مورد استفاده قرار می‌گیرند توسط یک واشر سفت و محکم می‌شوند که جلوی نشت مایعات را می گیرد.

ادامه مطلب  معرفی کامل مراکز تفریحی جنوب|جنوب کجا بریم؟

۵٫ آسیاب

دستگاه آسیاب یکی دیگر از دستگاه های کاربردی است که در برخی از مخلوط کن ها تعبیه می شود. آسیاب معمولا از یک ظرف درب دار و یک تیغه بسیار محکم ساخته شده است. به کمک آسیاب می توان انواع مواد خشک را در کمترین زمان ممکن با میزان مورد نظر، در کمترین زمان ممکن خرد کرد.

آسیاب ها با توجه به قیمت آسیاب نیز دارای انواع گوناگونی می باشند که شما می توانید با توجه به فاکتورهای مورد نظرتان یکی از آن ها را انتخاب کنید.

۶٫ قفل ایمنی دستگاه

قفل ایمنی یکی دیگر از قطعات مهم در مخلوط کن و لوازم برقی می باشد که موجب افزایش ایمنی افراد در حین کار با دستگاه می شود. نحوه ی کار قفل ایمنی این صورت است که اگر پارچ مخلوط کن را به خوبی در محل خود قرار ندهید دستگاه روشن نمی‌شود.

اگر دستگاه شما این ویژگی را نداشته باشد، زمانی که پارچ به صورت اشتباه در محل خود جایگذاری و سپس دستگاه در همان حال روشن شود، مخلوط کن با آسیب جدی روبرو خواهد شد و هزینه ی تعمیرات زیادی را روی دست شما خواهد گذاشت.

قیمت همزن

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، مخلوط کن ها یکی از کاربردی ترین و مهم ترین لوازم برقی آشپزخانه است که از قطعات و اجزایی به وجود آمده اند که شما می توانید با شناسایی این قطعات و آشنایی با وظایف هر کدام از آن ها، استفاده ی بهتری از مخلوط کن ها داشته باشید.

فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر به عنوان یکی از معتبر ترین فروشگاه ها در زمینه انواع لوازم برقی با متنوع ترین قیمت همزن ، آسیاب، کتری برقی و… می باشد.

ادامه مطلب  درمان آسیب به منیسیک زانو توسط جراح ارتوپد

شما برای خرید با کیفیت ترین لوازم برقی می توانید به فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر مراجعه کنید و بهترین لوازم برقی را با گارانتی معتبر شرکتی و مناسب ترین قیمت خریداری کنید.

 

حتما ببینید

تعویض مفصل زانو

تعویض مفصل زانو

بازگشت به حرکت و زندگی فعال با جراحی تعویض مفصل زانو در دنیای امروز با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *