قرص پرانول برای چیست

قرص پرانول برای چیست ؟

پروپرانولول یک مسدود کننده بتا است. برای درمان فشار خون بالا، ضربان قلب نامنظم، لرزش و سایر بیماری ها استفاده می شود.

این دارو پس از حمله قلبی برای بهبود شانس بقا استفاده می شود. پروپرانولول همچنین برای جلوگیری از سردردهای میگرنی و درد قفسه سینه (آنژین صدری) استفاده می شود.

کاهش فشار خون بالا به پیشگیری از سکته مغزی و حملات قلبی و درمان مشکلات کلیوی کمک می کند. پیشگیری از درد قفسه سینه می تواند به بهبود توانایی شما در ورزش کمک کند.

قرص پرانول برای چیست ؟

اگر می خواهید بدانید پروپرانولول چیست، بهتر است بگویید که این دارو یک داروی نسخه ای است که به صورت قرص، کپسول، محلول های خوراکی و تزریقی وجود دارد.

پروپرانولول فشار روی قلب شما را کاهش می دهد و به ضربان منظم آن کمک می کند. اگر می خواهید بدانید پروپرانول چه کاربردهایی دارد باید بگوییم که این قرص برای درمان بیماری های زیر کاربرد دارد.

  • درمان فشار خون بالا
  • کنترل ضربان قلب در فیبریلاسیون دهلیزی
  • تسکین آنژین (درد قفسه سینه).
  • پیشگیری از میگرن
  • کاهش لرزش
  • کمک به بیماری های غده تیروئید و غدد فوق کلیوی
  • از عملکرد قلب پس از حمله قلبی پشتیبانی می کند

قرص پرانول برای چیست

انواع قرص پرانول

قرص پروپرانول در دوزهای مختلف موجود است که هر کدام برای درمان نوع خاصی از بیماری استفاده می شود. قرص پروپرانولول در ۱۰ میلی گرم، ۴۰ میلی گرم، ۸۰ میلی گرم یا ۱۶۰ میلی گرم موجود است. کپسول های آهسته رهش ۸۰ میلی گرم یا ۱۶۰ میلی گرم هستند. قرص مایع در ۵ میلی گرم، ۱۰ میلی گرم، ۴۰ میلی گرم یا ۵۰ میلی گرم در ۵ میلی لیتر موجود است.

ادامه مطلب  آیا شیر سویا برای شما خوب است؟

قرص پروپرانولول ۱۰

پروپرانول ۱۰ برای درمان مشکلات قلبی، کمک به اضطراب و پیشگیری از میگرن استفاده می شود. اگر مشکلات قلبی دارید، می توانید از پروپرانولول ۱۰ برای درمان فشار خون بالا استفاده کنید. این قرص برای درمان بیماری هایی که باعث ضربان قلب نامنظم (آریتمی) می شوند استفاده می شود.

پروپرانول ۲۰ قرص

پروپرانول ۲۰ برای درمان لرزش، آنژین (درد قفسه سینه)، فشار خون بالا، اختلالات ریتم قلب و سایر اختلالات قلبی یا خونی استفاده می شود. این قرص برای درمان یا پیشگیری از حملات قلبی و کاهش میگرن تجویز می شود.

قرص پروپرانول ۴۰ عدد

پروپرانول ۴۰ برای درمان بیماری های قلبی، اضطراب، ضربان قلب نامنظم، پرکاری تیروئید و فشار خون بالا استفاده می شود.

حتما ببینید

blank

کدام بهتر است لیپوماتیک یا لیپوساکشن + مقایسه بین آن‌ ها

برای افرادی که اضافه وزن دارند و قصد جراحی برای کاهش چربی بدن خود را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *