شناخت نشانه‌های آغاز زایمان

نشانه های رسیدن وقت زایمان [۱۰ علائم مهم]

شروع زایمان علائمی دارد که به راحتی قابل تشخیص است. ترک نوزاد از زمان شروع علائم تولد ممکن است تا ۲۰ ساعت طول بکشد. این علائم معمولاً با انقباضات شدید و منظم رحم شروع می شوند.

اگر احساس می کنید از ابتدای زایمان علائمی دارید ، بهتر است به بیمارستان مورد نظر خود بروید. مقاله زیر به شما کمک می کند علائم شروع زایمان را تشخیص دهید.

علائم زایمان

زنانی که برای اولین بار باردار می شوند ، معمولاً نگران شروع کار هستند. آنها ممکن است انقباض را به عنوان آغاز زایمان بپذیرند و بلافاصله به بیمارستان بروند. با دانستن علائم زایمان که در هنگام آمادگی برای زایمان آموخته اید یا پزشک برای شما توضیح داده است ، می توانید نگرانی های هنگام تولد را کاهش دهید.

مادر باید بداند که از زمان تولد تا تولد معمولاً حدود ۲۰ ساعت طول می کشد. در اینجا برخی از علائم شروع زایمان وجود دارد:

انقباضات مادرانه: انقباضات رحمی اولین و بارزترین نشانه شروع زایمان است. این انقباضات مانند تشدید گرفتگی های قاعدگی است. ممکن است در دوران بارداری به خصوص در اواخر زندگی دچار انقباض شده باشید

، مانند انقباضات بدون درد در دوران بارداری ، انقباضات براکستون هیکس این Braxton Hicks نام دارد و در واقع نشانه کار نیست. وقتی این انقباضات منظم و شدید باشد و بیش از ۳۰ ثانیه طول بکشد ، می تواند به معنای آغاز مرحله اول تولد باشد.

با پیشرفت زایمان ، تعداد انقباضات طولانی تر ، طولانی تر و قوی تر می شود. تا زمانی که هر انقباض ۳۰ تا ۹۰ ثانیه طول بکشد و فاصله هر انقباض پنج دقیقه باشد ، شما وارد مرحله اول زایمان شده اید و بهتر است به بیمارستان بروید. لازم نیست نگران باشید زیرا هنوز چند ساعت تا بیرون آمدن کودک فرصت دارید.

انقباضات هنگام تولد

علائم زایمان: در دوران بارداری ، مخاط دهانه رحم یا انسداد در دهانه رحم ایجاد می شود. این مخاط اندکی قبل از تولد یا آغاز آن شروع به بیرون آمدن می کند و شما آن را به صورت ترشحات صورتی ، چسبناک و ژله مانند مشاهده خواهید کرد.

رنگ صورتی این ترشحات به دلیل خونی بودن آن است و لک شدن مخاط با خون طبیعی است. اگر خونریزی بیشتر باشد ، این ممکن است به معنی وجود مشکلی باشد و شما باید بلافاصله با پزشک یا بیمارستان خود تماس بگیرید.

این ترشحات نشان دهنده باز شدن دهانه رحم و شروع یا پیشرفت زایمان است. در برخی موارد ، هنگامی که زایمان شروع به کوچک شدن می کند ، ممکن است چنین ترشحی در زنان باردار وجود نداشته باشد.

شناخت نشانه‌های آغاز زایمان

پارگی کیسه آب: کیسه آب که از جنین محافظت می کند ممکن است قبل یا هنگام تولد پاره شود. پارگی کیسه آمنیوتیک به معنای آغاز تولد است. اگرچه ممکن است پارگی کیسه آمنیوتیک در اواسط بارداری به دلیل مشکل دیگری باشد

، اما در هفته های آخر بارداری ، هر آبی که از واژن خارج شود می تواند به معنی پارگی کیسه آمنیوتیک باشد که یکی از نشانه های زایمان است. کیسه آمنیوتیک معمولاً با پیشرفت زایمان پاره می شود ،

اما در بعضی موارد ، وقتی کیسه آمنیوتیک هنوز پاره نشده باشد ، پزشک کیسه آمنیوتیک را می شکافد تا از تولد جلوگیری کند. اگر پارگی مثانه قبل از شروع زایمان ظاهر شد ، بهتر است به بیمارستان بروید.

درد لگن و کمر: ممکن است قبل و یا در طی مراحل اولیه زایمان در پایین کمر ، لگن و ناحیه مقعد خود احساس فشار و درد کنید. ظاهر این درد و فشار ممکن است نشانگر آغاز زایمان یا آغاز مرحله اول باشد.

وقت مراجعه به پزشک است

پزشک شما معمولاً در مورد شروع زایمان در هفته های آخر بارداری با شما صحبت خواهد کرد و تعیین می کند که چه زمانی باید به بیمارستان بروید یا تماس لازم را برقرار کنید. معمولاً هنگامی که انقباضات منظم است و هر پنج دقیقه دچار انقباضات شدید می شوید که ۳۰ تا ۹۰ ثانیه طول می کشد ، باید با پزشک خود تماس بگیرید.

اگر مایعات شما تمام شد که حتی می تواند چند قطره باشد ، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و به بیمارستان بروید ، زیرا خطر پارگی مثانه وجود دارد. پزشک شما را معاینه می کند و اگر انقباضات هنوز شروع نشده و خطری برای سلامتی شما یا جنین وجود ندارد ، ممکن است از شما بخواهد به خانه بروید و منتظر شروع انقباضات باشید.

در برخی موارد ، بسته به میزان مایع آمنیوتیک و وضعیت جنین ، ممکن است در بیمارستان بستری و تحت نظر باشید. به همین دلیل ، بهتر است در صورت پارگی مثانه ، حتی اگر انقباضات هنوز شروع نشده باشد ،

به بیمارستان مراجعه کنید. زیرا پارگی کیسه آمنیوتیک در هر سنی از بارداری به معنای پایان بارداری است و اگر ختم بارداری در این موارد طی ۲۴ ساعت اتفاق نیفتد ، زندگی مادر و کودک در معرض خطر است. علاوه بر این ، اگر مقدار زیادی خون در ترشحات واژن وجود داشته باشد

ادامه مطلب  قيمت پروتز سينه در تهران

، این ممکن است نشانه وجود یک مشکل باشد. ترشحات نشانه زایمان صورتی است و مقدار کمی خون در آن وجود دارد که طبیعی است ، اما خونریزی واضح ، کم و بیش ، نشانه مشکلی است که شما باید فوراً و بلافاصله به بیمارستان بروید.

منبع:

https://madarsho.com/pregnancy/givingbirth/labor/شناخت-نشانه%E2%80%8Cهای-آغاز-زایمان

————-.

علائم زایمان؛ ۹ نشانه که آمدن بچه نزدیک است

آیا شما باردار هستید؟ آیا علائم شناخته شده زایمان و انقباضات کم کم ظاهر می شوند؟ قبل از تحویل گرفتن کیسه زایمان و مراجعه به بیمارستان ، بد نیست که با علائم رایج زایمان آشنا شوید و در صورت لزوم با پزشک خود تماس بگیرید. حتی بسیاری از مادرانی که قبلاً زایمان را تجربه کرده اند ، دفعه دیگر قادر به تشخیص دقیق علائم زایمان نخواهند بود.

این به این دلیل است که بسیاری از این علائم کسل کننده هستند و می توان آنها را متفاوت تفسیر کرد. به عنوان مثال ، مشخص نیست که انقباضاتی که تجربه می کنید همان انقباضات منظم است یا نشانه تولد است.

شاید غذایی که شب گذشته خوردید نیز باعث این شرایط شود. آیا مایعی که خارج می شود نتیجه پارگی مثانه یا مقدار کمی ادرار است که توسط کودک دلبند شما با لیس زدن مثانه دفع می شود؟ برای آشنایی با علائم زایمان ، تا پایان با ما باشید:

۱. پاره شدن کیسه‌ی آب

مطمئناً شما از پاره شدن کیسه آب خود در مکانهایی مانند محل کار ، سینما و … ترس زیادی دارید. اما فقط تعداد کمی از خانمها هستند که بدون انقباضات قبلی به این بیماری دچار می شوند.

پس نگران نباش طبق تحقیقات ، تنها ۸٪ از زنان این مسئله را تجربه می کنند. حتی اگر پارگی مثانه داشته باشید ، هیچ اتفاق وحشتناکی برای شما رخ نخواهد داد و فقط کمی نشت آب خواهید دید و با سیلی خروشان روبرو نخواهید شد ، زیرا موقعیت سر کودک در شکم مانع از ریختن مقدار زیادی آب می شود بدن

پارگی کیسه آمنیوتیک یکی از علائم زایمان است. ترشحاتی که خارج می شود بی رنگ و بدون بو است. بیشتر زنان ، حدود ۸۰ درصد آنها ، پس از مشاهده این علامت طی ۱۲ ساعت زایمان می کنند.

پس از پارگی کیسه آمنیوتیک مادر (کیسه حاوی کودک) ، زنانی که آماده زایمان نیستند نیز باید آماده روند و تلاش برای زایمان باشند ، زیرا در غیر این صورت خطر عفونت وجود دارد.

۲. احساس انقاباضات شدید و منظم

یکی دیگر از علائم زایمان انقباض است. انقباضات یکی از اصلی ترین نشانه های زایمان است ، اما اکثر زنان نمی توانند انقباضات طبیعی را که از انقباضات نهایی در هفته های آخر زایمان تجربه می کنند ، درک کنند.

انقباضات بندرت منظم و شدید می شوند و معمولاً به سرعت فروکش می کنند. انقباضات طبیعی نیز به دلایلی مانند گرسنگی و کم آبی اتفاق می افتد. بنابراین ، آنها به راحتی تسکین می یابند ، اما انقباضی که نشانه تولد است به راحتی تسکین نمی یابد و تا زمان تولد کودک با مادر است.

به عبارت دیگر ، این نوع انقباضات شدید و دائمی هستند. به عنوان مثال ، انقباضی که منجر به زایمان می شود در فواصل مختلف رخ می دهد.

به عنوان مثال ، انقباض ۱۰ دقیقه و سپس ۸ دقیقه ، سپس ۵ دقیقه و در نهایت ۳ دقیقه طول می کشد. یعنی انقباضات به طور مداوم و در فواصل زمانی مختلف اتفاق می افتد. بیشتر اوقات ، این انقباضات به صورت یک نوار باریک از کمر تا جلوی شکم شروع می شود.

۳. احساس خروج ترشحات

در دوران بارداری ، دهانه رحم بسته می ماند و توسط مخاط مسدود می شود. این یک روش طبیعی برای محافظت از جنین در برابر عفونت است. اما با نزدیک شدن به زمان تولد ، دهانه رحم باز می شود و مخاطی که در آن جمع شده است به تدریج تخلیه می شود.

این مخاط به اندازه یک قاشق چای خوری به صورت ترشح حباب از بدن مادر خارج می شود. رگ های خونی می توانند با گشاد شدن دهانه رحم پاره شوند.

در نتیجه ، ترشحات ممکن است با مقدار کمی خون همراه باشد. مشاهده چنین ترشحی نشان می دهد که زایمان در چند ساعت ، روزها و احتمالاً هفته های بعدی اتفاق می افتد. در هر صورت ، چنین علامتی نشان دهنده باز شدن دهانه رحم است.

۴. دچار شدن به اسهال

علائم زایمان - اسهال

در آستانه‌ی زایمان، بدن شروع به ترشح پروستاگلاندین‌ها (prostaglandins) می‌کند. این مواد مانند هورمون‌ها هستند و باعث انقباض رحم می‌شوند. در نتیجه، به نرم شدن حرکت و باز شدن دهانه‌ی رحم کمک می‌کنند. البته این مواد باعث تحریک روده‌ها، احساس و عمل دفع و بعضا اسهال هم می‌شوند.

۵. کمر درد شدید

بیشتر خانم های باردار ماه ها درد کمر دارند. اما اگر درد خیلی شدید شود ، نشانه این است که صورت کودک در رحم و رو به شکم مادر است. این تقریباً در یک سوم زنان باردار اتفاق می افتد.

ادامه مطلب  پاپ اسمیر چیست؟ شرایط تست پاپ اسمیر

معمولاً کودک در شکم مادر قرار دارد و صورت کودک رو به ستون فقرات مادر است. به همین دلیل از کانال زایمان بیرون می زند اما در بعضی موارد صورت کودک رو به شکم مادر است و از کانال تولد در موقعیتی قرار می گیرد که سر رو به ستون فقرات مادر باشد.

در این حالت ، درد مداوم در شکم وجود دارد و این بر کمر تأثیر می گذارد. چه کودک عادی باشد و چه غیرطبیعی ، کمردرد شدید نشانه تولد است.

۶. احساس داشتن انرژی زیاد

اگرچه بارداری با خستگی زیادی همراه است ، اما در هفته های قبل از زایمان بسیاری از زنان انرژی زیادی به دست می آورند و تمایل به فعالیت دارند. در این شرایط ، زنان فوریت سازماندهی و تنظیم وظایف مختلف ، از جمله وظایف مربوط به زایمان و زایمان را احساس می کنند.

۷. نازک شدن دهانه‌ی رحم

این قسمت از بدن مادر علاوه بر بزرگ شدن دهانه رحم ، در هفته های قبل از تولد نیز نازک می شود. این به این دلیل است که نازک شدن دهانه رحم به باز شدن بیشتر در مورد زایمان کمک می کند. این علامت باید توسط پزشک در این زمینه تأیید شود.

۸. افزایش احساس دفع ادرار

افتادن سر کودک در لگن مادر باعث می شود مادر بیش از حد معمول ادرار کند. در واقع موقعیت سر کودک به مثانه فشار آورده و باعث ادرار شما می شود. این به عنوان رویکردی برای کار مشاهده می شود. هر چه سر کودک در لگن بیشتر باشد ، تنفس مادر راحت تر است ، زیرا فشار کمتری بر دیافراگم وارد می شود.

۹. سبک شدن جنین درون رحم

نشانه دیگر تولد ، روشن شدن جنین در رحم یا افتادن در لگن است. یعنی وقتی سر کودک به سمت لگن مادر متمایل می شود. در بعضی از زنان این اتفاق تا ۲ هفته قبل از تولد رخ می دهد و در برخی دیگر حتی آن را احساس نمی کنند.

منبع:
چطور

——.

نشانه های زایمان

با شروع ماه آخر بارداری احتمال بروز علائم تولد وجود دارد ، با شناخت علائم زایمان ، می توانیم با آرامش کامل به سراغ این واقعه بزرگ زندگی برویم. روند تولد یک دوره کوتاه و شیرین از زندگی است که فقط زنان آن را تجربه می کنند.

زایمان علائم زیادی دارد که همیشه برای یک فرد اتفاق نمی افتد و همه با یک یا چند علائم محدود متوجه شروع روند زایمان خود می شوند. مشخص نیست که چه زمانی و به چه دلیل بارداری به پایان می رسد و شرایط مناسب برای ترک جنین مناسب است.

روشن است که رشد جنین و آمادگی آن برای حضور در محیط خارج رحمی دلیل اصلی این امر است. زنان می توانند با آمادگی لازم در هنگام زایمان ، حتی اگر از تولد لذت می برند ، خاطرات خوشی را در ذهن خود ایجاد کنند. مادران عزیزی که روش طبیعی زایمان را انتخاب کرده اند باید منتظر بروز علائم زیر در پایان بارداری باشند.

پارگی خود به خودی کیسه‌ی آب

یکی از نشانه های شروع زایمان پارگی یا سوراخ شدن کیسه آب در اطراف جنین است که در این صورت ناگهان احساس خیس شدن می کنید یا متوجه ترشحات بی رنگ و واضحی از واژن می شوید که نقشی در کنترل آن ندارید.

اگر میزان نشت مایعات زیاد نباشد و یا شک داشته باشید که کیسه آب سوراخ شده است ، می توانید برای اطمینان از نشت مایع از پد استفاده کنید. گاهی اوقات پارگی مثانه را می توان با بی اختیاری ادرار که در ماه آخر بارداری شایع است اشتباه گرفت.

مایع آمنیوتیک (مایع آمنیوتیک) معمولاً هیچ بویی ندارد ، اما برخی از مادران آن را به مایع منی تشبیه می کنند. این مایعات می تواند صورتی ، سبز یا قهوه ای باشد ، در این صورت شما باید برای معاینه توسط ماما یا پزشک متخصص به بیمارستان منتقل شوید. پارگی مثانه معمولاً در نیمه شب اتفاق می افتد.

انقباضات رحم

انقباضات Braxton Hicks نامنظم و معمولاً بدون درد است و با سفت شدن عضلات به آماده شدن رحم برای تولد کمک می کند.این موارد از اواسط بارداری شروع می شوند و در اواخر بارداری تشدید می شوند.

به این انقباضات درد کاذب گفته می شود زیرا باعث تغییر در دهانه رحم و شروع زایمان نمی شود. از طرف دیگر ، انقباضات منظم دیگری نیز در رحم رخ می دهد که شاخص خوبی برای تشخیص زایمان است ، در واقع برجسته ترین نشانه تولد ، امواج انقباضی شدید است که به آماده سازی رحم برای زایمان کمک می کند.

انقباضات معمولاً با درد خفیف در شکم و پاها یا کمر درد ساده در فواصل بیست تا سی دقیقه شروع می شود که با گذشت زمان نزدیکتر و شدیدتر می شوند. نه تنها با فعالیت بهبود نمی یابد بلکه بدتر هم می شود.

ادامه مطلب  روش از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی

از یک مرحله به بعد ، زایمان به یک روند سریعتر وارد می شود و شدت و مدت انقباضات افزایش می یابد ، به طوری که وقتی فواصل هر پنج دقیقه یکبار به مدت یک دقیقه می رسد ، نشانه خوبی برای پیشرفت زایمان است.

درد زایمان

درد زایمان درد بیماری نیست ، بلکه درد خوشبختی است که منجر به صبر در آغوش کودکی می شود که برای دیدن چهره زیبایش نه ماه صبر کرده است. برداشت همه از درد متفاوت است.

بعضی اوقات ممکن است فرد کوچکترین دردی را تحمل نکند ، در حالی که فرد دیگری ممکن است وقتی شدیدترین درد را احساس می کند ابرو را بالا نبرد. از طرف دیگر ، وجود یا عدم تحمل درد به روح لطیف انسان برمی گردد ، عزت نفس بالا ، اعتماد به خدا و روحیه بالا تحمل درد را برای فرد آسان می کند.

با این حال ، دانشمندان بر این باورند که شدت درد با توجه به میزان ترس و دلهره فرد تعیین می شود ، با دانستن بدن و تولد آن ، می توان بر این ترس غلبه کرد و بنابراین می توان بر درد غلبه کرد.

دردهای زایمان یک ویژگی متمایز دارند که باعث می شود آنها به طرز عجیبی قابل تحمل باشند ، درد لگن و کمر به فرد اجازه می دهد تا عقب و جلو استراحت کند.

ترشحات خونی

ممکن است در لباس زیر خود ترشحات آبکی ، ژله ای و چسبنده ای مشاهده کنید که صورتی ، قهوه ای یا حتی کمی خونین باشد ، که به آن “لخته شدن خون هنگام تولد” می گویند.

در دوران بارداری ، مخاط (شیر مخاط) برای جلوگیری از عفونت رحم ، دهانه رحم را پوشانده است. در هنگام زایمان ، به دلیل نرم شدن دهانه رحم ، این ماده مخاطی از آن آزاد می شود و به همین ترتیب مشاهده می شود.

اگر ترشحات خونی زیادی دارید ، باید سریعاً به بیمارستان و ماما یا متخصص برای معاینه بیشتر مراجعه کنید.

 

باز شدن دهانه‌ی رحم

رحم که ۹ ماه جنین را در دست گرفته و از آسیب های محیطی در امان است ، اکنون باید با موجودی که با آن اخته شده است خداحافظی کند. این پایان خوش هنگامی اتفاق می افتد که دهانه رحم باز شود تا جنین خارج شود. رحم مادر .

رحم آخرین وظیفه خود را انجام می دهد ، یعنی هدایت جنین به سمت خروج ، نرم و نازک شدن دهانه رحم ، که در تمام این نه ماه سخت و بسته است. برای باز کردن سر جنین که بزرگترین اندام جنین است ، لازم است دهانه این سوراخ ده سانتی متر باز شود.

افتتاحیه مدتی طول می کشد. ماما یا متخصص شما می توانند در هر زمان پیشرفت معاینه داخلی شما را ارزیابی کنند.

 

احساس شلی

در انتهای بارداری می توانید احساس کنید که بدن شما چقدر انعطاف پذیر و نرم شده است.در طول بارداری ، رباط ها شل می شوند و هورمونی به نام ریلکسین را آزاد می کنند تا به مفاصل لگن بازتر شود تا کوچولوی شما بتواند عبور کند.

 

حرکت نزولی جنین

با حرکت دادن جنین به پایین و قرار دادن آن در لگن ، احساس می کنید می توانید راحت تر نفس بکشید زیرا فشار از دیافراگم (غشای عضلانی که قفسه سینه را از محتوای شکم جدا می کند و نقش مهمی در تنفس دارد) برداشته می شود.

در این حالت ، ممکن است فشار روی مثانه افزایش یابد و ممکن است مرتباً ادرار کنید. اگر جنین شما با گذشت زمان سقوط نکرده است ، هیچ دلیلی برای شروع زایمان وجود ندارد. در برخی از مادران ، این شرایط در اواخر مراحل تولد با کمک انقباضات شدید رخ می دهد.

اسهال و استفراغ در زایمان

برخی از مادران در اوایل زایمان دچار استفراغ یا اسهال می شوند که نشانه خوبی است. فقط باید مراقب باشید تا بدن خود را مرطوب نگه دارید (مایعات کافی دریافت کنید). تخلیه معده و روده عبور جنین را تسهیل می کند.

 

 احساس لرز در زایمان

حتی در مواقعی که سرد نیستید ممکن است دچار لرز ناگهانی شوید. با انجام کارهای تسکین دهنده مانند تنفس عمیق ، دوش آب گرم یا ماساژ می توانید بر لرزشان غلبه کنید.

 

انفجار انرژی در زایمان

در طی چند روز آخر بارداری ، برخی از مادران احساس خستگی می کنند تا حدی که فراموش می کنند باردار هستند و شروع به نظافت و نظافت منزل می کنند.

باید بدانید که این انرژی در بدن شما ایجاد می شود تا در روند کار به شما کمک کند ، بنابراین همه اینها را برای کارهای خانه هدر ندهید و آن را برای روز کاری خود ذخیره کنید.

 

حتما ببینید

درمان سنگ مثانه و روش تشخیصی نوار مثانه

درمان سنگ مثانه و روش تشخیصی نوار مثانه

در هیاهوی زندگی مدرن امروزی، بحث سلامتی و تندرستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما …

4 نظر

  1. blank

    چ جالب بود کمکم کرد خانم من حامله اس دارم اطلاعات عمومی رو بالا میبرم

  2. blank

    مقاله پر محتوایی بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *