درد بعد از کشیدن دندان چقدر طول میکشد

درد بعد از کشیدن دندان چقدر طول میکشد؟

گاهی اوقات کشیدن دندان به عنوان یک روش بسیار دشوار و دردناک توصیف می شود. با این حال، به لطف توسعه فناوری ها، داروهای بیهوشی و روش های کاربردی، کشیدن دندان به یک روش بسیار آسان و کوتاه تبدیل شده است.

با این حال، مردم همچنان از کشیدن دندان و موقعیت هایی که ممکن است پس از کشیدن دندان ایجاد شود، می ترسند. به همین منظور ما در تلاش هستیم تا اطلاعاتی در مورد کشیدن دندان و روند بهبودی پس از کشیدن دندان در اختیار شما قرار دهیم.

بسیاری از مشکلات مختلف سلامت دهان و دندان می تواند باعث از دست دادن دندان های ما شود. شما می توانید با مراجعه به دندانپزشک برای کشیدن دندان هایی که آسیب دیده یا مشکلات دندانی غیرقابل برگشتی دارند، دندان های خود را به سرعت و به راحتی بکشید.

بهبودی پس از کشیدن دندان معمولاً در عرض ۱ تا ۲ هفته اتفاق می افتد. در این فرآیند، استخوان و بافت لثه در نتیجه کشیدن دندان شروع به بازسازی و رشد می کنند.

اما از آنجایی که شکاف ایجاد شده توسط دندان ها به خودی خود بهبود نمی یابد، این شکاف ها سلامت دندان های دیگر شما را به خطر می اندازد. پس باید آن جاهای خالی را پر کنید. دندانپزشکان می توانند ایمپلنت، پل و روش های پروتز را برای پر کردن این شکاف ها توصیه کنند.

درد بعد از کشیدن دندان چقدر طول میکشد؟

درد و تورم معمولاً سه یا چهار روز پس از کشیدن دندان بهبود می یابد و باید در عرض یک هفته کاملاً از بین برود.

ادامه مطلب  مغزهای خوراکی مناسب برای کاهش وزن

تورم گونه معمولاً در صبح هنگام بیدار شدن از خواب بیشتر است، اما در طول روز با ایستادن بهتر می شود.

درد بعد از کشیدن دندان چقدر طول میکشد 2

خونریزی ممکن است در ۲۴ ساعت اول پس از کشیدن دندان رخ دهد. قطعاً نباید این خونریزی یا خونریزی را که پس از کشیدن دندان در حفره لخته می شود، تف کنید.

پس از کشیدن دندان، درد معمولا در روز سوم کاهش می یابد و به طور کامل از بین می رود. با این حال، اگر یکی از دندان های آسیاب شما کشیده شده باشد، درد و دوره نقاهت آن ناحیه ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.

درد بعد از کشیدن دندان عقل چقدر طول می کشد؟

دندان عقل معمولاً بین سنین ۱۶ تا ۲۰ سالگی در فضایی محدود و در انتهای تمام دندان های هر ردیف رشد می کند. این کمبود فضای کافی باعث می شود که ریشه دندان ها نتوانند به خوبی رشد کنند و در نتیجه بیمار ممکن است در حین کشیدن دندان عقل و بعد از آن دچار درد شدید شود.

درد حین کشیدن دندان عقل معمولاً با داروهای بیهوشی کنترل می شود.

همچنین می توانید از مسکن هایی مانند ژلوفن، ایبوپروفن، مفنامیک اسید و غیره برای کاهش درد پس از کشیدن دندان عقل استفاده کنید. همچنین رعایت اصول مراقبتی و استفاده از کمپرس تجویز شده توسط پزشک به کاهش درد کمک می کند.

به طور کلی، دندان های فک پایین فضای کمتری دارند و کشیدن دندان عقل پایین دشوارتر است و می تواند دردناک تر باشد.

 

حتما ببینید

blank

کدام بهتر است لیپوماتیک یا لیپوساکشن + مقایسه بین آن‌ ها

برای افرادی که اضافه وزن دارند و قصد جراحی برای کاهش چربی بدن خود را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *