تری سام چیست

تری سام چیست ؟ رابطه سه نفره

سه گانه یا سه تایی نوعی رابطه جنسی است که به طور همزمان بین سه نفر انجام می شود. این سه نفر می توانند سه مرد ، سه زن ، دو مرد و یک زن یا دو زن و یک مرد باشند.

رابطه سه گانه نسبت به سایر اشکال رابطه جنسی کمتر رایج است و می تواند به صورت هماهنگ شده در بین دوستان انجام شود. این عمل در بین همجنس گرایان در ژاپن و کشورهای آسیای شرقی بسیار مشهور است و در بین همجنس گرایان در دنیا رواج دارد.

دلایل: چرا مردم به تبادل عشق (رابطه سه جانبه) روی می آورند؟

متداول ترین دلیل گزارش شده توسط زوج هایی که می خواهند عشق را رد و بدل کنند ، افزودن کمی تنوع و جذابیت در روابطشان است. با این حال ، روابط دیگر ، از جمله رابطه جنسی با بسیاری از افراد ، مورد بحث قرار گرفته است.

برخی از زوجین در مورد هیجان انتخاب شریک زندگی یا شخص برای یک رابطه سه جانبه صحبت می کنند. در حقیقت ، برخی از افراد ادعا می كنند كه شكار پس از آن بسیار بهتر از رابطه جنسی است.

دیگران رابطه سه نفری را راهی برای رسیدن به تخیلات جنسی خود عنوان می کنند که در روابط موجود نمی توانند به آن دست یابند ، در حالی که دیگران می گویند یک راز مشترک می تواند آنها را نزدیکتر کند.

برخی همچنین بیان می کنند که ناسازگاری در میل جنسی یا وجود مشکلات جنسی عاملی برای شرکت در تبادل جنسی است. بسیاری از مردم این یک پادزهر را خیانت می دانند.

دلایل عمیق تری وجود دارد و عوامل دیگری در ایجاد چرایی و چگونگی رابطه زوجین با دیگران رابطه دارد. یکی از این دلایل زمانی است که فرد یا زوجین می توانند قسمت هایی از خود را از خود جدا کرده و با دیگران به اشتراک بگذارند. جداسازی اصطلاحی روانشناختی است که برای توصیف مکانیسم سازگاری به کار می رود که معمولاً در دوران کودکی ایجاد می شود.

سو Ab استفاده از اعتماد

دیوید و فیونا قبلاً چندین بار ازدواج کرده بودند. آنها ۱۵ سال پیش با خوشبختی ازدواج کردند و از این نظر اطمینان و اطمینان داشتند. فیونا داروساز است و دیوید تجارت موفقی دارد. ۲ فرزند آنها نیز نوجوان هستند.

آنها سالها زندگی مشترک متقابل داشته اند و زوجینی را با دقت انتخاب کرده اند ، و ملاقات با زوجهای دیگر و نام بردن از سفرهای بین ایالتی به عنوان بخشی از موفقیت آنها در ازدواج برای هر دو نفر جالب است. بعد از این سالهای موفقیت آمیز ، در آخرین سفرشان ، همسر یک زوج جوان جذب آنها شد ، اما فیونا همسر زن را دوست نداشت.

قوانینی که وضع کردند این بود که اگر هر دو به یک زوج جذب می شدند ، به کار خود ادامه دهند ، اما دیوید فیونا آنها را متقاعد کرد که به کار خود ادامه دهند و رابطه جنسی متقابل برقرار کنند و او موافقت کرد. در هفته های بعد ، رفتار فیونا تغییر کرد ، و او از دیوید ناامید شد و به سرعت عصبی شد.

او شروع به صحبت با دیوید درباره ترک رابطه جنسی متقابل کرد. وقتی آنها به دیدن من آمدند ، فیونا احساس کرد که دیوید مورد آزار و خیانت قرار گرفته است. دیدیو احساس کرد که فیونا او را درک نمی کند و از خود دفاع کرد زیرا فکر می کرد فیونا با ادامه رابطه موافقت کرده است ، اما فیونا نمی توانست دیوید را به خاطر قانون شکنی ببخشد.

 

پیامدهای تری سام

رابطه جنسی متقابل ، مانند هر رابطه جنسی پرخطر و ناسالم ، دارای اشکالات و خطرات است. اگر در این محیط پیشگیری از بارداری یا بهداشت عمومی رعایت نشود ، افراد در معرض بیماریهای مقاربتی و حاملگی ناخواسته قرار می گیرند.

این نوع رابطه می تواند بر روابط زوجین تأثیر منفی بگذارد. اگر یکی از طرفین ناراضی باشد و فقط از ترس از دست دادن همسر خود راضی باشد یا به طور کلی با نارضایتی وارد رابطه جنسی شود ، می توان پیامدهای نامطلوب را انتظار داشت.

حسودی که در این بین زوجین را در آغوش می گیرد می تواند در جنبه های دیگر زندگی زناشویی آنها نمایان شود. فقط صحبت در مورد آن با شریک زندگی خود می تواند باعث شود فرد مقابل احساس ناامنی کند. به اندازه کافی جذاب نیست که یک مهمانی فکر کند برای تأمین نیازهای همسرش کافی نیست.

رابطه سه نفره چه مضراتی دارد؟

ورود نفر سوم به رابطه زناشویی تصمیمی بسیار خطرناک است که می تواند تاثیرات بدی بر اعتماد، صداقت و صمیمت بین زوج ها بگذارد.

شاید به نظرتان تجربه جنسی ویژه ای باشد، ولی اگر با خودتان روراست باشید می فهمید که تماشای عشق بازی همسرتان با فردی دیگر بجز شما، زمینه پرورش حسادتی شدید را فراهم می کند.

دکتر نیکی مارتینز در این رابطه می‌گوید:

۱٫ وابستگی
از آنجایی که وابستگی بعد از رابطه جنسی بسیار محتمل است، احتمال دارد یک نفر از شما بعد از نزدیکی به نفر سوم علاقه‌مند شود. شما ممکن است فکر کنید که زنان بیشتر احتمال دارد که وابسته شوند و مردها به راحتی می‌توانید رابطه جنسی را از عشق جدا کنید، اما متاسفانه کاملا در اشتباه هستید.

ادامه مطلب  قیمت لیفت بینی در کرج [1400]

همچنین در این سه گانه یک نفر دیگر هم حضور دارد. بیایید فرض کنیم که شما عاشق همسر خود هستید و هرگز نخواهید توانست یک نفر سوم را دوست بدارید، اما آیا نفر سوم هم اینگونه خواهد بود؟ او نیز به اندازه شما تحت تاثیر هورمون‌ها و احساسات خود قرار دارد و ممکن است به شما یا همسرتان علاقه‌مند شود.
۲. حسادت
حتی اگر شما و همسرتان بسیار از خود مطمئن و با اعتماد به نفس باشید، احساس حسادت در لحظاتی غالب خواهد شد و قدرت آن می‌تواند از ملایم تا خانه خراب کن تغییر کند.

در طول یک رابطه جنسی سه نفره شما یا پارتنرتان قادر نخواهید بود شرایط را کنترل کنید و ممکن است زمانی برسد که ببینید همسر شما با نفر سوم است و به شما توجهی نمی‌کند.

۳. بیماری‌ها و بارداری

یکی از مهم‌ترین و خطرناک‌ترین نتایجی که ممکن است در پی رابطه جنسی سه نفره گریبانگیر شما شود، بیماری‌های مقاربتی یا بارداری ناخواسته است. همچنین در یک رابطه سه نفره کنترل همه‌چیز بسیار دشوار خواهد بود.

حتی اگر از کاندوم نیز استفاده کنید،‌ پیشگیری از بیماری‌ها بسیار سخت است چون برای هر دفعه‌ای که پارتنرتان را عوض می‌کنید به کاندوم جدید نیاز خواهید داشت و این کار تقریبا غیرممکن است.

پس به این فکر کنید که یکی از خانم‌های این مثلث باردار شوند،‌ یا تنها یک نفر در این میان به بیماری‌های مقاربتی مبتلا باشد… فاجعه است، نه؟

۴. احساس شرم در جمع

بعد از این شب داغ و پرهیجان چگونه هر سه شما می‌توانید در یک جمع قرار بگیرید و مانند گذشته باهم صحبت کنید؟ قطعا جو حاکم میان شما سه نفر هرگز مثل گذشته نخواهد بود و ممکن است روابط دوستی شما نیز در این میان از بین بروند.

مگر اینکه نفر سومی که وارد اتاق خواب شما شده است کاملا غریبه باشدکه قطعا از مضرات رابطه جنسی سه نفر کم نمی‌کند و خود بسیار خطرناک است.

۵. اضطراب عملکرد

در صورتی که کسی در این سه گانه دچار اختلال جنسی مثل اختلال نعوظ، یا اختلال ارگاسمی یا … باشد، این اختلالات تحت فشار رابطه سه نفره قطعا شدت بیشتری خواهند یافت.

—–.

تری سام (آمیزش جنسی ۳ نفره) چیست؟

اولین چیزی که در ازدواج و حتی قبل از آن به آن حساس هستیم و از کمبود آن احساس نگرانی می کنیم ، تعهد نسبت به یکدیگر است.

این مسئله بخصوص در مورد روابط جنسی یعنی خصوصی ترین رابطه مان با شریک زندگی Our most private relationship with our partner، از حساسیت بیشتری برخوردار است.

اما امروز اتفاقی که برای خیلی ها تصورش نیز وحشتناک است ( خیانت جنسی )؛ به یک سبک ارتباطی و روش لذت بردن Communication style and enjoyment method تبدیل شده.

آمیزش جنسی سه‌نفره یا تری‌سام

این نوعی رابطه جنسی است که به طور همزمان فقط بین “سه نفر” انجام می شود. این سه نفر می توانند سه مرد ، سه زن ، دو مرد و یک زن یا دو زن و یک مرد باشند.

این رابطه می تواند بیشتر در موقعیت های شخصی مانند رابطه جنسی غیراخلاقی بین سه دوست ، در جامعه ای از افراد همفکر یا به عنوان یک تجربه یکبار برنامه ریزی شده رخ دهد. برخی از زوج ها از رابطه سه جانبه به عنوان راهی برای ایجاد مثلث عشقی استفاده می کنند. عنصر مشترک در رابطه جنسی سه نفری تخیلات جنسی است.

سه مرد
در طی رابطه بین سه مرد ، هر سه ممکن است تماس مقعدی داشته باشند ، یا دو نفر ممکن است تماس مقعدی داشته باشند ، و یک سوم ممکن است تحریک دهانی دریافت کند ، یا یکی ممکن است تحریک دهانی دو نفر دیگر داشته باشد. برخی از مردان می توانند به طور همزمان تماس مقعدی برقرار کنند.

در حالی که برخی ممکن است بیننده های معمولی باشند و فعالیت کمتری داشته باشند.
رابطه جنسی سه نفری می تواند برای برخی از زوجین جذاب باشد. اما این نوع رابطه در واقع می تواند در ایجاد حس حسادت نقش داشته باشد.

به گونه ای که مثلاً یکی از عاشقان احساس می کند تنها مانده است. از طرف دیگر ، این نوع رابطه در میان غریبه ها نیز می تواند هیجان انگیز باشد.

دلایل افراد به مبادله عشقی

متداول ترین دلیل گزارش شده توسط زوج هایی که می خواهند عشق را رد و بدل کنند ، افزودن کمی تنوع و جذابیت در روابطشان است. با این حال ، روابط دیگر ، از جمله رابطه جنسی با بسیاری از افراد ، مورد بحث قرار گرفته است.

برخی از زوجین در مورد هیجان انتخاب شریک زندگی یا شخص برای یک رابطه سه جانبه صحبت می کنند. در حقیقت ، برخی از افراد ادعا می كنند كه شكار پس از آن بسیار بهتر از رابطه جنسی است.

ادامه مطلب  از کجا بفهمیم به اوج لذت رسیده ایم؟

برخی دیگر استدلال می کنند که رابطه جنسی سه نفری راهی برای دستیابی به تخیلات جنسی آنها است که در روابط موجود نمی توانند به آن دست یابند ، در حالی که دیگران می گویند یک راز مشترک می تواند آنها را نزدیکتر کند.

برخی همچنین بیان می کنند که ناسازگاری در میل جنسی یا وجود مشکلات جنسی عاملی برای شرکت در تبادل جنسی است. بسیاری از مردم این را پادزهر خیانت می دانند.

دلایل عمیق تری وجود دارد و عوامل دیگری در ایجاد چرایی و چگونگی رابطه زوجین با دیگران رابطه دارد. یکی از این دلایل زمانی است که فرد یا زوجین می توانند قسمت هایی از خود را از خود جدا کرده و با دیگران به اشتراک بگذارند.

جداسازی اصطلاحی روانشناختی است که برای توصیف مکانیسم مقابله ای استفاده می شود و معمولاً در کودکی شکل می گیرد.

سکس گروهی

تصور می شود که رفتار جنسی بیش از دو نفر را درگیر می کند. شرکت کنندگان در رابطه جنسی گروهی می توانند از هر گرایش جنسی یا جنسیتی باشند. اصولاً هر نوع فعالیت جنسی که بیش از دو نفر در آن فعالیت داشته باشند را می توان رابطه جنسی گروهی دانست ، اما برخی از انواع رابطه جنسی گروهی نیز نام خاص خود را دارند.

رابطه جنسی گروهی را می توان در یک مهمانی خصوصی رابطه جنسی یا در یک اجتماع نیمه عمومی انجام داد ، اما همچنین می تواند در سالن های ماساژ یا روسپی خانه ها یا در برخی از حوزه های قضایی محل استقرار آن مانند باشگاه های رابطه جنسی انجام شود.
رویاهای جنسی رابطه جنسی گروهی در مردان و زنان رایج است.

سکس ضربدری

نوعی رابطه جنسی بین دو یا چند زوج جنسی است. این رابطه می تواند بخشی از یک مهمانی خصوصی یا هنگام گردهمایی های گروهی یا باشگاه های بین جنسی باشد. جلسات را می توان از طریق مجلات ، اینترنت یا ملاقات با دوستان نیز ترتیب داد.

سابقه ثبت شده این نوع روابط به روم باستان برمی گردد ، جایی که مراسمی به نام عیاشی یا رابطه جنسی گروهی بین زوج ها انجام می شد. اما این نوع روابط با ظهور انقلاب جنسی و ظهور پیشگیری از بارداری در دهه ۱۹۶۰ وارد مرحله جدید و امن تری شد.

منبع:
صبحانه پرس

—————.

 

این مطلب پیرامون روانشناسی رابطه و با بررسی رابطه سه نفره یا تری سام است. زمان مورد نیاز برای مطالعه ۷ دقیقه است.

شاید در لیست نیاز های خودمان به عنوان یک انسان حواس مان به این نیاز اساسی نبوده و شاید هم برایمان اثبات شده که در دامان رابطه متولد شده و تاپایان عمر نیز به رابطه نیازمندیم.

ممکن است در یک دوره زمانی خاص مثلا پس از طی کردن یک بحران عاطفی یا شکست عشقی با خود بگوییم که من به رابطه با دیگران هیچ گونه نیازی ندارم و می خواهم تا اخر عمر تنها باشم.

اما مقاومت و انکار این نیاز نه تنها به نفع مان نیست بلکه باعث آسیب نیز می شود.

در مقابل اکثر شما می دانید و می خواهید که روابط خود را حفظ کنید، مدیریت کنید، از روابط تان لذت ببرید اما در  عین حال با منطق پیش بروید، نهه به صورت افراطی و نه با حالت تفریط…

بنابراین با توجه به اهمیت رابطه است که حتی برخی نظریه پردازان در تعریف انسان وجه تمایز با سایر موجودات را در ارتباط عنوان می کنند.

روابط انسانی مفهوم وسیعی دارد و هر نوع رابطه را در بر می گیرد، مانند رابطه بین دو فرد، دو گروه، رابطه بین فرد و سازمان…

همچنین رابطه ها شکل های مختلفی دارد:

رابطه رسمی، رابطه غیر رسمی، رابطه خصوصی، رابطه عمومی و…

اما مهم ترین شکل و نوع رابطه، رابطه بین زن و مرد می باشد، در این میان موضوعی که در سال های اخیر مطرح شده و چالش های بسیاری نیز در پی داشته، رابطه سه نفره می باشد.

رابطه سه نفر چیست؟

مسلما اولین چیزی که در ازدواج و حتی قبل از آن نسبت به آن حساس بوده و از نبود آن احساس نگرانی می کنیم، تعهد به یکدیگر است.

این مسئله بخصوص در مورد روابط جنسی یعنی خصوصی ترین رابطه مان با شریک زندگی، از حساسیت بیشتری برخوردار است.

اما امروز اتفاقی که برای خیلی ها تصورش نیز وحشتناک است ( خیانت جنسی )؛ به یک سبک ارتباطی و روش لذت بردن تبدیل شده.

رابطه سه نفره که به آن تلوریسم می گویند

نوعی اختلال جنسی است که در آن مرد تمایل دارد همسرش را حین ارتباط جنسی با یک فرد دیگر ببیند و از این کار لذت ببرد.

این موضوع که هم از لحاظ شرعی و هم از نظر روان شناختی مشکل محسوب می شود در زوج های متاهل در حال افزایش می باشد و نیاز به درمان و مشاوره دارد.

این حالت که برای اکثر ما یک کابوس می باشد امروزه منبع اصلی لذت بردن از رابطه جنسی در میان تعدادی از افراد می باشد.

ادامه مطلب  محصولی شگفت انگیز برای آبرسانی و نرم شدن لب های خشک

البته رابطه سه نفره صرفا به تماشای آن محدود نمی شود و در خیلی از موارد داشتن رابطه جنسی زن و مرد همراه با یک فرد خارج از رابطه ( یک زن یا یک مرد دیگر) متداول می باشد.

مهم ترین دلایل رابطه سه نفره یا تری سام

به نظر اکثر متخصصین سکس تراپ و روان شناسان علت اصلی این نوع ارتباط ناپسند، بخصوص در ابتدا  ایجاد تنوع و جذابیت در رابطه جنسی می باشد.

که در اکثر موارد این کسب تجربه جدید با هدف تنوع تبدیل به یک عادت می شود

اما سایر دلایل روانشناسی رابطه سه نفره

تاثیر فیلم های پورن: دلیل اصلی کنجکاوی و تنوع طلبی افراد در سال های اخیر و نیز رابطه سه نفره، ایجاد فانتزی های ذهنی است که در نتیجه تماشای فیلم های پورن ایجاد می شود.

بایو سکشوال:

به مردانی که هم تمایل و کشش جنسی به زن و هم مرد دارند، بای سکشوال می گویند.

بنابراین رابطه سه نفره به مرد این امکان را می دهد که هم زمان در رابطه ای باشد که هم مرد و هم زن در آن حضور دارند.

البته بایو سکشوال یک اختلال جدی است و نیاز به درمان دارد.

مکانیزم دفاعی در مقابل خیانت:

معمولا بعد از خیانت افراد در مقابل شریک جنسی خود احساس عذاب وجدان می کنند.

عمل جنسی سه نفره در حضور همسر، به فرد در رها شدن از عذاب وجدان ناشی از خیانت پنهانی اش کمک می کند!

سایر دلایل

دلیل تراشی های عقلانی که افراد دارند: ( مثلا اینکه چون هر دو راضی هستیم مشکلی نیست، یا اینکه فقط یک بار و برای امتحان تجربه می کنیم ).

 

پیامد هایی از رابطه سه نفره که باید بدانید

معمولا افرادی که فکر می کنند ظرفیت بالایی برای پذیرش این نوع رابطه دارند بعد از انجام چنین عملی از احساس پشیمانی، حسادت و عواطف منفی رنج می برند.

این دقیقا همان بخش از ماجرا است که در فیلم های پورن چیزی از آن به نمایش گذاشته نمی شود.

در واقع اگرچه فیلم های پورن آن چند دقیقه ی حین رابطه را پر هیجان و خاص نشان می دهند اما از ساعت ها و ماه های بعد از آن چند دقیقه طوفانی، چیزی بیان نمی کنند

از جمله عواقب این نوع رابطه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

وابستگی و عادت مخرب: اگرچه خیلی ها در ابتدا صرفا به قصد یک بار تجربه به این عمل روی می آورند اما معمولا به این عمل وابسته شده و به نوعی تبدیل به یک عادت می شود.

عدم لذت از رابطه سالم و متعهدانه

فردی که میزان هیجان بالای ناشی از این نوع رابطه را تجربه کرده در مقابل سطح قبلی رابطه خود با همسرش لذت و هیجان لازمه را دریافت نمی کند.

در واقع مانند اعتیاد به مواد مخدر که فرد پس از چند بار مصرف، برای تجربه ی حال و هوای اولین مصرفش مجبور به افزایش دوز دارو می شود،

در رابطه جنسی سه نفره نیز فرد برای تجربه هیجان و لذت بالا (که البته به مرور یکنواخت می شود)، مجبور به اجرا و تکرار رابطه های متنوع خواهد شد.

افراد سعی می کنند روابط بدون چهارچوب دیگر را نیز تجریه کنند.

احتمال بالای بیماری های مقاربتی

از عواقب خطرناک این نوع روابط احتمال بالای بارداری و نیز بیماری های مقاربتی ( مثلا ایدز)، است.

احساس منفی نسبت به خود و شریک زندگی، احساس شرم در مقابل شخص سوم، اضطراب و ناتوانی در عملکرد جنسی از جمله پیامد های رابطه سه نفره می باشد.

توصیه های بسیار مهم در مورد رابطه سه نفره

احساس بازیچه بودن، احساس غیر انسانی بودن رابطه ای که باید جلوه ای از علاقه و آمیختگی دو روح باشد،

همچنین توهین و تحقیر غیرمستقیم و همه ی پیامد های منفی این نوع رابطه مسلما دلیل قانع کننده ای برای جلوگیری و درمان چنین مسئله ای می باشد.

قبل از هر چیز پیشنهاد اساسی در این خصوص، دوری از ایجاد تصورات ذهنی نسبت به رابطه سه نفره می باشد.

برای این منظور حذف فیلم های پورن اکیدا توصیه می شود.

پیدا کردن نوع خاص رابطه خود و همسرتان به جای الگو گرفتن و صرفا تکرار حرکات تقلید گونه از این نوع  فیلم ها می تواند در بهبود و رضایت از رابطه تان نقش اساسی داشته باشد.

کمک گرفتن از روان شناسان خانواده، سکس تراپیست ها و متخصصان جهت بهبود رابطه جنسی و افزایش تمایل جنسی بین شما و همسرتان،

و نیز در صورت درگیری با چنین مشکلاتی جهت درمان این اختلالات، راه کار مناسبی می باشد.

با توجه به این که در این نوع روابط زنان بیشتر آسیب پذیر هستند و احساس ابزار بودن و در نتیجه عدم اعتماد به نفس خواهند داشت،

می توان برای حل مشکلات عاطفی ناشی از پیامد این مسئله و حل ریشه ای ناتوانی در رضایت از رابطه ای سالم، از روان شناسان خبره کمک گرفت.

منبع:
مشاورانه

حتما ببینید

درمان سنگ مثانه و روش تشخیصی نوار مثانه

درمان سنگ مثانه و روش تشخیصی نوار مثانه

در هیاهوی زندگی مدرن امروزی، بحث سلامتی و تندرستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما …

2 نظر

  1. blank

    این خیلی خوبه که هنوز افرادی هستند که با علم و آگاهی دست به قلم میشن بیان ساده همراه باچاشنی اصطلاحات علمی و البته بدون تعارف از محاسن این مقاله بود، ای ولا🙏👌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *