زمستان سخت و سرد را با چه نوع میوه های به بهبود سلامتی مان کمک کنیم؟

زمستان سخت و سرد را با چه نوع میوه های به بهبود سلامتی مان کمک کنیم؟

بیماری‌های ویروسی، تنفسی و …، همزاد فصل سرد و زمستان‌های سنگین هستند. اما خوشبختانه راه حل‌هایی نیز برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها وجود دارد. کافی است که خرید میوه از گروه مرکبات و میوه‌های دارای آنتی اکسیدان و ویتامین‌های فراوان را به صورت مرتب دنبال کرده و حتما هر روز از آن‌ها در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید. به این شکل زمستان سخت و سرد را با سلامت و بدون روزهای بیماری و کسالت، پشت سر خواهید گذاشت.

بهترین میوه‌ها برای سپری کردن سلامت فصل زمستان

اگر می‌خواهید در فصل سوز و سرما، در مقابل ابتلا به بیماری‌های ویروسی و تنفسی در امان باشید، باید برنامه تغذیه خود را مملو از میوه‌هایی کنید که سرشار از ویتامین سی و آنتی اکسیدان باشند. با این حساب برای خرید میوه، کمی هوشمندانه‌تر عمل کرده و حتما میوه‌های زیر را در سبد خود قرار دهید:

پرتقال، غنی از ویتامین ث

پرتقال حاوی پروتئین، پتاسیم، ویتامین ث، ویتامین ب۶، منیزیم، کلسیم و فیبر است. این میوه برای فصول سرد سال، فوق العاده عالی بوده و یک گزینه بی نظیر برای تقویت سیستم ایمنی بدن به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید فصل سرد و سخت زمستان را بدون ریسک ابتلا به بیماری‌های ویروسی پشت سر بگذارید، حتما هر روز حداقل یک عدد پرتقال میل کنید.

بهترین میوه‌ها برای سپری کردن سلامت فصل زمستان

در صورتی که بخواهید آب پرتقال را به جای میوه آن بنوشید و ترشی طعم آن، برایتان کمی آزاردهنده باشد، چند راه حل داریم:

  1. شما می‌توانید آب پرتقال خالص را با کمی آب مخلوط کرده و با رقیق کردن آن، از ترشی مزه پرتقال کم کنید.
  2. به عنوان یک راه حل خوشمزه و جذاب دیگر، پیشنهاد می‌کنیم که آب پرتقال و لیمو شیرین را با هم مخلوط کنید تا از ترشی زیاد پرتقال کم شده و طعم خوشمزه‌تری به خود بگیرد.
ادامه مطلب  کلاه زنانه و مردانه یک اکسسوری منحصر به فرد برای خاص پسندان

 

کیوی، میوه سبز محافظ ریه

کیوی یک منبع درجه یک از اسید اسکوربیک یا ویتامین ث است. همین طور وجود ویتامین A، ویتامین E، فولات، ویتامین K و … در این میوه ترش و خوشمزه، محافظت عالی از ریه‌ها در برابر بیماری‌های مختلف به وجود می‌آورد. جالب است بدانید که کیوی ریسک ابتلا به سرطان ریه را نیز به شدت کاهش می‌دهد. توصیه می‌کنیم که پس از پاک کردن پرزهای پوست کیوی و شستشوی مناسب آن، حتما این میوه را با پوست نوش جان کنید.

کیوی، میوه سبز محافظ ریه

پوست کیوی خواص بسیار زیادی داشته و خود یک منبع غنی از آنتی اکسیدان است. با این حساب حتما سعی داشته باشید که بخش‌های سالم پوست این میوه را نیز خرد کرده و همراه با میوه اصلی، میل کنید.

انار سرشار از آنتی اکسیدان

انار سرشار از آنتی اکسیدان بوده و خاصیت بسیار زیادی در مبارزه با میکروارگانیسم‎ها دارد. از این روی مصرف انار، بدن را در برابر بیماری‌های عفونی و تنفسی بیمه می‌کند. برای افرادی که مبتلا به بیماری‌های قلبی هستند، آلودگی هوای فصل زمستان (به دلیل وارونگی هوا) بسیار مضر است و خواص دارویی انار سیاه در این فصل از سال، می‌تواند به کمک این افراد بیاید.

انار سرشار از آنتی اکسیدان

به ویژه انار دانه سیاه   Punica granatum، دارای آنتی اکسیدان زیادی بوده و حتما توصیه می‌شود که در فصل زمستان، مصرف انار را در برنامه غذایی خانواده قرار دهید. اگر با میل کردن دانه‌های انار و هضم آن‌ها مشکل دارید، پیشنهاد می‌کنیم که جای خود میوه انار، آبمیوه طبیعی آن را نوش جان کنید.

 

لیمو شیرین، پیشگیری از سرماخوردگی

لیمو شیرین، پیشگیری از سرماخوردگی

لیمو شیرین(Sweet lemon) با نام علمی  Citrus limetta  برای سم زدایی بدن، فوق العاده عمل می‌کند. این میوه برای درمان التهابات لوزه، بسیار عالی بوده و برای افراد مبتلا به آسم نیز کمک کننده خواهد بود. به طور کلی فواید لیمو شیرین برای تقویت سیستم ایمنی بدن، عالی است و موجب بهبود گردش خون می‌شود. وجود ویتامین ث(c) در لیمو شیرین، از ابتلا به سرماخوردگی پیشگیری می‌کند. از این روی باید گفت که لیمو شیرین یکی از بهترین میوه‌های زمستانی به حساب می‌آید.

ادامه مطلب  بهترین ترشی های خانگی را بشناسید؛ برای خرید تکی و عمده !

 

 

ارزش غذایی در هر ۱۰۰ گرم
انرژی ۱۸۰ کیلوژول (۴۳ کیلو کالری)

 

کربوهیدرات ۹٫۳ گرم

 

قندها ۱٫۷ گرم

 

فیبر ۰٫۵ گرم

 

چربی ۰٫۳ گرم

 

پروتئین ۰٫۷ گرم

 

ویتامین C ۶۰%  معادل ۵۰ میلی گرم

 

 

خرید میوه از میادین میوه و تره بار

برای آن که بتوانید میوه‌های مورد نظر خود را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری کنید، میادین میوه و تره بار، چون میدان تره بار دریا  https://snappfood.ir/grocery/menu/میدان_تره_بار_دریا-r-pz79y1   ، بهترین گزینه برای شما به حساب می‌آیند. به این ترتیب هم قیمت خرید میوه برایتان مقرون به صرفه‌تر خواهد بود و هم این که، می‌توانید میوه درجه یک، تهیه کنید. به علاوه در صورتی که نمی‌خواهید در آب و هوای سرد برای خرید میوه از منزل خارج شوید، امکان سفارش آنلاین از طریق اپلیکیشن یا وب سایت اسنپ فود وجود دارد.

سخن پایانی

در این مطلب دیدیم که چطور می‌توان با قرار دادن میوه‌های فصلی زمستان در رژیم غذایی روزانه، زمستان سخت و سرد را با سلامتی پشت سر گذاشت و هیچ روزی را در بستر بیماری سپری نکرد. به جز این میوه‌ها، شما چه میوه یا صیفی جات دیگری را می‌شناسید که به این شکل در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر باشند؟ این میوه‌ها یا سبزیجات را در بخش نظرات، با ما به اشتراک بگذارید.

حتما ببینید

بهترین ترشی های خانگی را بشناسید

بهترین ترشی های خانگی را بشناسید؛ برای خرید تکی و عمده !

ترشی از مکمل های غذایی محبوب برای مردم است و به خاطر ترکیبات طبیعی همچون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *