چگونه با وجود شکست عشقی رابطه جدید سالم برقرار کنیم؟

بسیاری از افراد در زندگی خود شکست عشقی را تجربه می کنند ، اما اکثر آنها هرگز نمی گویند که وقایع دردناک گذشته باعث ناتوانی عاطفی فعلی آنها شده است. این حوادث گذشته ممکن است یک آسیب دوران کودکی یا عدم توانایی در پایان دادن به ارتباط عاطفی و جدایی در روابط قبلی باشد. در همین حال ، یکی از مهمترین س questionsالاتی که می توانیم از خود بپرسیم و پاسخ آن به ما کمک می کند تا در روابط عاطفی بعدی خود موفق شویم این است که ریشه مشکلات روحی و الگوی ناسالم کجا ریشه دارد و چگونه آنها را شناسایی و درمان می کنیم؟ و چگونه می توان گذشته را فراموش کرد و تمام توجه خود را معطوف روابط فعلی خود کرد؟ در واقع اولین قدم در این مسیر شناخت مشکلات عاطفی و مشکلات لاینحل کودکی و تمایل به حل آنها است.

چگونه می توان از کودکی از نظر عاطفی برنامه ریزی کرد؟

برنامه ریزی عاطفی شامل مجموعه ای از تصمیمات و اعتقاداتی است که شما معمولاً در کودکی برای دیگران و همچنین دنیای اطراف خود گرفته اید و آنها را کشف کرده اید.

وقتی وارد این دنیا می شوید ، یک تخته خالی برای شما باقی می ماند. اگرچه هر یک از ما با زمینه ژنتیکی خاصی متولد شده ایم ، اما در ابتدا هیچ احساس منفی یا بدی بر ما تأثیر نمی گذارد. اما یک روز ما اتفاقاتی از آسیب دیدگی کد گرفته تا شکست عشق در سنین جوانی را تجربه می کنیم که هر کدام به ما چیزهایی در مورد خود و دیگران می آموزند.

در این مدت ، آنها می توانند آموزش مفیدی به شما بدهند و با شما مهربان و مهربان رفتار کنند. یا برعکس ، رفتار خشونت آمیز. آنها ممکن است شما را دوست داشته باشند یا شما را نادیده بگیرند. ممکن است مورد تشویق یا تحسین قرار بگیرید یا برعکس ، دائماً متهم و تحقیر شوید.

هر یک از این رفتارها به شما کمک می کند تا برای خود ، دیگران و به طور کلی زندگی تصمیم بگیرید. به عنوان مثال فرض کنید که پدر شما همیشه از نظر احساسی شما را تنها می گذارد. ممکن است ناخودآگاه تصمیم گرفته باشید: “من نمی توانم از کسانی که دوستشان دارم حمایت کنم”. یا “کسانی که دوستشان دارم مرا ترک می کنند”. تجربه گذشته شما باعث می شود که تصمیم خاصی بگیرید و مجموعه ای از آن تصمیمات و اعتقادات را برنامه ریزی عاطفی خود می نامید.

 

چگونه با وجود شکست در عشق ، یک رابطه جدید سالم برقرار کنیم؟

 

این برنامه ریزی نحوه تفکر و رفتار شما را در طول زندگی تعیین می کند. به طور خاص ، تعیین می کند که شما در برابر چیزهایی که خاطرات دردناک کودکی شما را برمی انگیزد ، واکنش نشان خواهید داد. بیشتر این برنامه ریزی ها در دوران کودکی انجام می شود. از نظر روانشناسی:

پنجاه درصد برنامه ریزی عاطفی بین سنین ۰ تا ۵ سال انجام می شود.
سی درصد برنامه ریزی احساسی در سنین ۵ تا ۸ سالگی انجام می شود.
پانزده درصد از برنامه ریزی های عاطفی بین سنین ۸ تا ۱۸ سال انجام می شود.
این بدان معناست که در سن هشت سالگی از نظر روانشناختی ۸۰ درصد برنامه ریزی شده اید ، به عبارت دیگر ، ۸۰ درصد تصمیم خود را برای خود و دیگران گرفته اید. و در سن ۱۸ سالگی ، نود و پنج درصد برنامه ریزی شده اید. فقط پنج درصد از این مقدار تا آخر عمر باقی می ماند. این ممکن است زیاد به نظر نرسد ، اما خبر خوب این است که با پنج درصد دیگر ، می توانید بفهمید که چگونه این نود و پنج درصد را برنامه ریزی کرده و سپس تغییر دهید.

بنابراین ، از آگاهی دور نیست که فرد از انگیزه های پنهان در روابط خود آگاه نباشد. با همین پنج درصد افکار آگاهانه است که با خود می گویید ، “من می خواهم همسرم را دوست داشته باشم.” خود را کنار بکشید و از ایجاد سوراخ در او جلوگیری کنید ، در غیر این صورت در عشق شکست خواهید خورد.

در اینجا سه ​​مرحله وجود دارد که می توانید برای شروع روند آماده سازی برای مدی تیشن انجام دهید:

۱- احساسات و عواطف حل نشده ای را که در درون خود دارید شناسایی کرده و ابراز کنید تا بتوانید آنها را حل کنید و به آنها عمل نکنید.

۲- روابط عاشقانه ناسالم و قدیمی خود را شناسایی کنید و سپس روابط سالم را برای التیام ترس های قدیمی خود انتخاب کنید و می توانید به رابطه جدید اعتماد کنید.

۳- از ماجراجویی های عاشقانه جدید استقبال کنید که برای بهبود درد و رنج ناشی از شکست عشقی یا بی مهری به شما راه می یابند.

چگونه با وجود شکست عشقی رابطه جدید سالم برقرار کنیم؟

چگونه می توان یک رابطه سالم جدید ایجاد کرد؟

گام مهم این است که با ترس از جدایی در گذشته خود روبرو شوید. در واقع ، پس از یک رابطه عاشقانه و کمی جدایی ، ترس برای یک رابطه جدید طبیعی و مفید است. در واقع ، ترس شما را محتاط تر می کند و به رابطه جدید شما بیشتر توجه می کند.

شما و همسرتان ، اگر به رابطه شکست خورده گذشته و قبلی خود نگاه کنید ، متوجه خواهید شد که در این شرایط به علائم هشدار دهنده ، مشکلات ، درگیری ها ، نیازهای برآورده نشده و هزاران چیز دیگر توجه کافی نکرده اید. سرانجام ، این بی توجهی ها رابطه شما را از بین برده است. بنابراین باید به رابطه جدید خود توجه ویژه ای داشته باشید. این بار شما می دانید که چگونه از تجربه جدید کیف خود مراقبت کنید.

تمرین

لیست جداگانه ای از اشتباهات خود و همسرتان در گذشته ایجاد کنید. با دقت به روابط گذشته خود نگاه کنید و صادقانه آنها را از ابتدا تا انتها مرور کنید و اشتباهاتی را که مرتکب شده اید را یادداشت کنید. به عنوان مثال: “من می گذارم نامزد یا همسر سابقم احساسات من را بی فایده بخواند و این باعث می شود من از او مریض شوم …” اگر لیست شما خیلی زیاد شود تعجب نکنید

لیست های خود را عوض کنید و در مورد هر یک از موارد لیست خود صحبت کنید. سپس به اتفاق آرا یک قانون جدید برای هر خطا تعیین کنید. به عنوان مثال: هر وقت با گفته ها یا رفتارهای همسرم مخالف باشم ، به او می گویم چه احساسی دارم. حتی اگر باعث تنش شود.

این تمرین دو هدف دارد:

۱- به شما کمک می کند تا درک کنید که رابطه قبلی شما از ابتدا خوب و عالی نبوده است ، اما با گذشت زمان بدتر شده است ، اما برخی از عادتهای رفتاری اشتباه شما باعث از بین رفتن رابطه شما شده و در عشق شکست خورده اید.

۲- وقتی به عادت ها و رفتارهای بد خود توجه کنید و آنها را روی یک کاغذ قرار دهید و عادت های صحیح را در ستون مقابل بنویسید ، این نه تنها باعث می شود که وجود آنها را بپذیرید ، بلکه دفعه بعد کمتر مستعد این موارد می شوید. اشتباهات و خطاها. و در نتیجه آسیب کمتری.

توصیه می کنم از کتاب ها یا نوارهای موجود در این زمینه استفاده کنید. شما می توانید برای تقویت بنیان روابط خود به کارگاه های ازدواج بروید و سرانجام به عشق ، هیجان و شور بیشتری در زندگی خود دست پیدا کنید.

منبع:

https://vista.ir/w/a/34/jikiv

درباره‌ی تاپ پرشین

حتما ببینید

شناخت نشانه‌های آغاز زایمان

شناخت نشانه‌های آغاز زایمان

شروع زایمان علائمی دارد که به راحتی قابل تشخیص است. ترک نوزاد از زمان شروع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *