نحوه استفاده از آمپول های مراقبت از پوست

نحوه استفاده از آمپول های مراقبت از پوست

اگر دوست دارید پوست خود را شفاف و سالم نگه دارید، آمپول ها می توانند مکملی عالی برای رژیم مراقبت از پوست شما باشند. آمپول ها یکی از محصولات مراقبت از پوست هستند که دارای غلظت بالاتری از مواد فعال مانند ویتامین C است که به سلامت پوست کمک می کند و ممکن است علائم پیری را کاهش دهد. برای اعمال مستقیم آنها، آمپول ها را روی پوست خود ماساژ دهید. همچنین می توانید چند قطره به کرم های مرطوب کننده و کرم پودر اضافه کنید. اگر آمپول ها برای پوست شما کار می کنند، ممکن است در عرض چند هفته نتایج را مشاهده کنید.

چیزهایی که باید بدانید :

برای اینکه بیشترین بهره را از آمپول خود ببرید، همیشه آن را روی پوست تمیز و خشک بمالید.

برای اینکه بتوانید پوست خود را سریع تر کنید، هر روز صبح چند قطره از آمپول را در مرطوب کننده خود مخلوط کنید.

هنگامی که آرایش خود را انجام می دهید، آمپول ها را با کرم پودر خود مخلوط کنید تا پوست براق بیشتری داشته باشید.

آمپول‌ها گاهی اوقات می‌توانند باعث تحریک پوست شوند، بنابراین اگر باعث ترک‌خوردگی یا قرمزی یا تورم شدید، استفاده از آن را متوقف کنید.

روش اول ؛ استفاده مستقیم از آمپول ها

۱. شستشوی صورت

قبل از استفاده از آمپول روی صورت خود تست کنید

قبل از استفاده از هر محصولی روی پوست خود، همیشه باید صورت خود را بشویید. از پاک کننده معمولی و آب ولرم خود برای شستشوی ملایم و کامل صورت خود استفاده کنید و مطمئن شوید که در طول فرآیند آرایش را پاک کنید.

اگر یک پاک کننده آرایش صورت معمولی برای مراقبت از پوست ندارید، می توانید آن را از یک فروشگاه بزرگ یا داروخانه تهیه کنید. به دنبال یک پاک کننده ملایم و متعادل با pH با لیست مواد تشکیل دهنده کوچکتر بروید که به طور خاص برای نوع پوست شما – حساس، خشک، چرب، یا مستعد آکنه یا معمولی ساخته شده است.

قبل از شستن صورت، دست های خود را کاملا بشویید.

ادامه مطلب  دندانپزشکی در فردیس

از استفاده از آب داغ برای شستشوی صورت خودداری کنید، زیرا باعث خشکی پوست می شود.

۲. استفاده از تونر

یک تونر اعمال کنید. تونر محصولی است که برای متعادل کردن PH پوست شما طراحی شده است. کاربردها بسته به نوع متفاوت است، بنابراین به دستورالعمل های محصول خود نگاه کنید، اما تونر معمولاً با یک پد پنبه ای اعمال می شود. با این حال، شما معمولا مقدار کمی تونر را با انگشتان خود به صورت خود ماساژ می دهید.

به دنبال تونری باشید که حاوی آنتی اکسیدان باشد، زیرا برای پوست شما مفید است.

۳. آمپول خود را فشار دهید.

آمپول های مراقبت از پوست 2

آمپول ها در ظروف مختلف فروخته می شوند. بیشتر آنها یک قطره چکان کوچک زیر درب دارند. درب آن را باز کرده و انتهای قطره چکان را فشار داده و رها کنید تا مقدار کمی از  آمپول آبرسان صورت مکیده شود. سپس چند قطره به صورت خود اضافه کنید. مقدار کمی بسیار زیاد است، بنابراین به قطرات کوچک پایبند باشید.

۴. قبل از استفاده از آمپول روی صورت خود تست کنید.

دو بار در روز به مدت ۴ تا ۵ روز آن را به آرامی روی ناحیه کوچکی از ساعد داخلی خود ماساژ دهید. اگر هیچ واکنش نامطلوبی ندارید – مانند پوست تحریک شده یا کهیر – می توانید از آنها برای صورت خود استفاده کنید.

اگر واکنش نامطلوبی داشتید، فوراً استفاده از آمپول را قطع کنید. اگر پوست دردناک است یا بعد از چند روز پاک نمی شود، به متخصص پوست مراجعه کنید.

۵. آمپول را روی پوست خود ماساژ دهید.

محصول را با انگشتان خود به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید. ماساژ را تا زمانی که آمپول به طور کامل روی پوست شما وارد شود ادامه دهید.

همیشه دستورالعمل های بسته خود را بخوانید، زیرا ممکن است جزئیاتی در مورد مقدار دقیق آمپول مورد استفاده ارائه دهد.

۶. با یک سرم یا اسانس تمام کنید.

سرم یا اسانس ها حاوی موادی برای رفع مشکلات خاص پوست هستند. شما می توانید برای درمان هر گونه مشکل پوستی که در داروخانه دارید، سرم خریداری کنید. به عنوان مثال، اگر پوست شما دارای لکه های تیره است، به دنبال سرم یا اسانسی باشید که برای هدف قرار دادن تغییر رنگ طراحی شده است. سرم یا اسانس را روی پوست خود بمالید تا روتین خود را تمام کنید.

ادامه مطلب  راهنمای قیمت حمل اثاثیه منزل در اصفهان

تفاوت زیادی بین سرم ها یا اسانس ها وجود ندارد. اسانس ها سبک تر هستند، بنابراین اگر محصولات سبک تر را ترجیح می دهید، انتخاب خوبی هستند.

از مصرف سرم یا اسانس با مواد فعال مشابه آمپول خودداری کنید.

روش دوم ، افزودن آمپول به سایر محصولات

۱. اضافه کردن آمپول ها به مرطوب کننده پوست

اگر وقت ندارید محصولات را یکی یکی استفاده کنید، می توانید به سادگی آمپول ها را به کرم مرطوب کننده پوست معمولی خود اضافه کنید. هر بار که یک قطره از مرطوب کننده معمولی خود را به دست خود اضافه می کنید، چند قطره از آمپول انتخابی خود را نیز اضافه کنید. به این ترتیب می توانید به سرعت آمپول های خود را در حالی که صبح ها مرطوب می کنید استفاده کنید.

به محض اتمام حمام کردن، آن را مرطوب کنید تا پوست شما نرم و صاف بماند.

۲. آمپول ها را در فونداسیون خود مخلوط کنید.

راه دیگر برای کار سریع در آمپول، اضافه کردن چند قطره به کرم پودر است. علاوه بر صرفه جویی در وقت شما، برخی افراد متوجه می شوند که آمپول ها وقتی به کرم پودر اضافه می شوند کمی درخشش بیشتری به آرایش آنها می بخشد. آنها همچنین می توانند به مقابله با هرگونه اثرات منفی آرایش بر روی پوست کمک کنند.

۳. آمپول ها را روی فونداسیون خود بمالید.

آمپول های مراقبت از پوست 3

اگر ترجیح می‌دهید آمپول‌های خود را در نواحی خاصی متمرکز کنید، می‌توانید پس از استفاده از آن، آن را روی فونداسیون خود قرار دهید. چند قطره آمپول را روی فونداسیون خود اضافه کنید و سپس آن را با نوک انگشتان خود به پوست خود فشار دهید. این به آرایش شما کمک می کند و می تواند درخشندگی بیشتری به آرایش شما اضافه کند.

ادامه مطلب  کرنوگراف ساعت چیست و چه کاربردی دارد؟

روش سوم ، انجام اقدامات احتیاطی

۱. در صورت مشاهده واکنش بد، مصرف را متوقف کنید.

هر گونه واکنش بدی که ممکن است به آمپول داشته باشید باید در طول دوره آزمایشی ۴-۵ روزه، زمانی که آمپول را روی ساعد خود می‌زنید، شناسایی شود. با این حال، اگر پوست صورت شما واکنش بدی نشان می دهد، قرمزی یا تورم ایجاد می کند، فورا استفاده از آمپول را متوقف کنید.

۲. با مارک های مختلف آمپول آزمایش کنید.

خوشبختانه برندهای مختلفی از آمپول ها در بازار وجود دارد، بنابراین اگر یکی برای پوست شما جواب نداد، می توانید محصول دیگری را امتحان کنید. ممکن است برای یافتن آمپولی که برای شما کار می کند، کمی آزمون و خطا طول بکشد.

۳. استفاده از آمپولها طبق دستور عمل

از آمپول ها هر چند وقت یکبار که برند دستور داده استفاده کنید. آمپول ها دارای غلظت بسیار بالایی از مواد فعال هستند. بنابراین، اکثر آمپول ها حداکثر یک یا دو بار در هفته استفاده می شوند. با توجه به محبوبیت بیشتر آمپول ها، برخی از آنها برای استفاده روزانه طراحی می شوند. برچسب روی آمپول خود را بررسی کنید تا ببینید چند بار باید از آن استفاده کنید.

لایه برداری بیش از حد پوست می تواند پوست شما را چرب تر کند یا حتی آن را حساس کند.

۴. آمپول ها را فقط در مناطق مشکل دار بمالید.

از آنجایی که آمپول ها دارای غلظت بالایی از مواد هستند، درمان لکه بینی بهتر از استفاده از آنها به صورت کامل است. آمپول ها را روی نواحی مشکل دار مانند چین و چروک و لکه های تیره بکشید تا لکه های پوست خود را درمان کنید.

 

حتما ببینید

کرنوگراف ساعت چیست و چه کاربردی دارد؟

کرنوگراف ساعت چیست و چه کاربردی دارد؟

کرنوگراف، شاهکار زمان‌ سنجی در دنیای ساعت‌های مچی، چیزی فراتر از یک ابزار ساده برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *