من از عمل بینی میترسم چیکار کنم؟

من از عمل بینی میترسم چیکار کنم؟

من از عمل بینی میترسم چیکار کنم؟ اگر شما هم جزء افرادی هستید که قصد انجام عمل بینی را دارید ولی ترس از عمل بینی این اجازه را به شما نمیده جای درستی آمده اید.

ما در مقاله قصد داریم اطلاعاتی را درباره عمل انجام بینی ارائه کنیم که به شما برای غلبه بر ترس کمک خواهد کرد.

استرس قبل از جراحی بینی یکی از عوامل رایجی است که کاندیدهای جراحی بینی را دلسرد یا نگران می کند.

یکی از علل استرس، ناآگاهی بیمار از روند جراحی و اطلاعات نادرست ارائه شده توسط دیگران است.

بنابراین آمادگی ذهنی یکی از اقدامات مهم برای کاهش استرس قبل از جراحی بینی است. در زیر در مورد عوامل مختلفی که باعث تشویش نامزدها شده است نوشته ایم.

من از عمل بینی میترسم چیکار کنم؟

ترس از عوارض جراحی بینی

جراحی بینی مانند سایر جراحی ها عوارض احتمالی دارد که متقاضیان را نگران می کند. کاهش حس بویایی، خونریزی یا اختلال لخته شدن خون، خس خس سینه و نامتقارن بودن سوراخ های بینی از جمله مواردی هستند که تصمیم به عمل بینی را زیر سوال می برند.

لازم به ذکر است که کسب اطلاعات کافی در مورد هر یک از این عوارض، راه های پیشگیری و رفع آن ها به شما کمک می کند تا آرامش خود را حفظ کنید.

کاهش حس بویایی:

یکی از نگرانی هایی که باعث افزایش استرس قبل از جراحی بینی می شود از دست دادن حس بویایی است. حتی اگر این عارضه بعد از جراحی بینی ایجاد شود، موقتی است و پس از چند روز از بین می رود. جراحی بینی خارج از اعصاب و حواس بینی انجام می شود، بنابراین جای نگرانی نیست. در هر صورت بیماران با انتخاب جراح بینی مجرب و متخصص می توانند احتمال بروز این عارضه را به حداقل برسانند.

خون ریزی:

احتمال خونریزی بعد از جراحی بینی بسیار کم و نادر است. بنابراین نیازی به استرس در مورد آن نیست.

اختلال خونریزی:

بیماران باید حدود دو هفته قبل از جراحی از مصرف داروهایی مانند آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن و پیروکسیکام که بر انعقاد خون تأثیر می گذارند خودداری کنند. در این میان افرادی هستند که از اختلالات مادرزادی لخته شدن خون مانند هموفیلی رنج می برند. به یاد داشته باشید که تمام موارد لازم قبل از عمل بررسی و آزمایش می شوند و در صورت لزوم کنترل می شوند.

ادامه مطلب  قيمت پروتز سينه در تهران

تنفس سوت مانند:

“همه می توانند نفس کشیدن من را بشنوند.” این جمله ای است که ممکن است برخی از بیماران بعد از جراحی بینی بگویند و از آن شکایت کنند. این موارد در بیمارانی که توسط جراح مجرب و با تجربه عمل می شوند، رخ نمی دهد. اگر جراح متخصص نباشد، با تنگ کردن بیش از حد بینی و کوچک کردن بیش از حد سوراخ های بینی، بیمار دچار مشکل تنفسی می شود. در شرایط عادی و انجام عمل اصلی، گرفتگی بینی پس از چند روز پس از عمل به طور کامل برطرف می شود.

عدم تقارن سوراخ های بینی:

تقارن و عدم تقارن در سوراخ های بینی بعد از جراحی ارتباط مستقیمی با انتخاب جراح دارد. تخصص، مهارت و تجربه جراح میزان مطلوبیت عمل را تعیین می کند. بعد از یک جراحی بینی بزرگ و موفقیت آمیز، اگر سوراخ های بینی نامتقارن به نظر برسد، دلیل اصلی آن تورم بعد از عمل است که بعد از چند هفته شکل صحیح خود را به خود می گیرد.

من از عمل بینی میترسم چیکار کنم؟ 3

ترس از درد حین و بعد از جراحی بینی

یکی از استرس های قبل از جراحی بینی، ترس از درد است. لازم به ذکر است که شدت درد برای همه پزشکان زیبایی یکسان نیست و بستگی به نوع عمل دارد. همچنین می توان پس از به هوش آمدن از مسکن ها استفاده کرد. از آنجایی که فرد تحت بیهوشی تحت عمل جراحی قرار گرفته است، احساس ناراحتی و درد بعد از جراحی کاملاً طبیعی است. پس از دو روز از جراحی، بیمار به تدریج در حال بهبودی است.

ترس از بیهوشی

امروزه با پیشرفت علم پزشکی خطر بیهوشی بسیار کاهش یافته و عوارض بیهوشی در افراد دارای سلامت عمومی بسیار کم شده است. قبل از جراحی بینی، سابقه پزشکی کاندید به طور کامل توسط جراح بررسی می شود و تمام جنبه های جراحی اندازه گیری می شود. بنابراین بیمار می تواند با خیال راحت وارد اتاق عمل شود.

ترس از اینکه نتیجه عمل مطلوب نباشد

معمولاً واکنش های متقابل جراحی های زیبایی ناموفق خبرساز می شود و این موضوع بر استرس قبل از جراحی بینی در بین متقاضیان زیبایی می افزاید. کیفیت جراحی و نتیجه جراحی نتیجه مهارت جراح بینی است. بنابراین حساسیت هنگام انتخاب جراح ضروری است. قبل از عمل بینی، بیمار چندین بار با جراح مشورت می کند، خواسته های خود را برای عمل بیان می کند، مدلی که دوست دارد بینی اش شبیه بینی باشد را به پزشک نشان می دهد و سلیقه خود را به وضوح بیان می کند. جراح پس از شنیدن خواسته های بیمار، نتیجه عمل را به او اطلاع می دهد.

ادامه مطلب  هزینه زاویه سازی صورت گرد و چاق چقدر است؟ اردیبهشت 1401

ترس از عدم پذیرش فرم بینی گوشتی بعد از جراحی

یکی از دغدغه های اصلی افرادی که بینی گوشتی دارند، برگشت پذیری فرم بینی بعد از جراحی است. اگرچه بدست آوردن نتیجه از عمل بینی گوشتی دشوارتر از بینی استخوانی است، اما نمی توان نتیجه عمل را معکوس کرد.

البته باید گفت شاید این مشکل در گذشته غیرقابل انکار بود اما امروزه با پیشرفت های صورت گرفته در زمینه جراحی بینی این مشکل برطرف شده است. امروزه بینی های گوشتی با تقویت غضروف ها شکل می گیرند و شکل می گیرند تا بینی به عقب و افتادگی نخورد.

نحوه مدیریت استرس قبل از جراحی بینی

هر ساله ده ها میلیون بیمار در سراسر جهان زیر تیغ جراحی می روند. موضوعی که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در تهران روزانه صدها بیمار جراحی بینی انجام می دهند و از نتیجه و عمل راضی هستند. به همین دلیل است که امروزه مانند بسیاری از عمل های دیگر، جراحی بینی به امری عادی تبدیل شده است.

جراحی برابر با استرس است که باعث پاسخ های فیزیولوژیکی و استرس روانی (اضطراب و ترس) می شود. در واقع، ورود ناآگاهانه به بیمارستان ها و مراکز جراحی باعث استرس خفیف می شود. سوال اصلی این است؛ چگونه می توان استرس قبل از عمل را کاهش یا کنترل کرد؟

۱- از تکنیک های کاهش استرس استفاده کنید

شاید یکی از واکنش های طبیعی بیماران قبل از جراحی استرس باشد. اما اگر سطح استرس و اضطراب بالاتر از حد طبیعی باشد، علائمی مانند تپش قلب، درد قفسه سینه، بی خوابی و حالت تهوع بروز می کند که بر نتیجه عمل تاثیر می گذارد. بنابراین کنترل استرس و رسیدن به آرامش برای جسم و روح بیمار ضروری است. برخی از تکنیک های تمدد اعصاب عبارتند از مدیتیشن، تمرینات تنفس عمیق، پیاده روی در طبیعت، گوش دادن به موسیقی و غیره. این روش ها در کاهش انواع دیگر استرس ها مانند استرس قبل از امتحان یا استرس روز عروسی نیز موثر هستند.

ادامه مطلب  درمان و جوانسازی پوست با دو دستگاه پلکسر و پلاژن

۲- از روش تجسم سازی استفاده کنید

این روش به بیمار کمک می کند تا از نظر ذهنی برای فرآیند جراحی آماده شود. بیمار از روز عمل می تواند خود را در حین و بعد از عمل با نگرش مثبت تصور کند. چنین بیمار در روز جراحی آمادگی ذهنی بیشتری خواهد داشت.

۳- دانستن مراحل جراحی بینی

برای کاهش استرس قبل از جراحی بینی، بیماران می توانند در مورد این عمل مطالعه کنند و سوالاتی را که در ذهن دارند از جراح خود بپرسند. بهتر است بیماران در مورد جراحی خود از سایت های معتبر علمی اطلاعات کسب کنند. زیرا هوشیاری و آمادگی روحی و جسمی نقش مهمی در روند عمل و بهبود سریع بیمار دارد.

من از عمل بینی میترسم چیکار کنم؟ 2

 

سوالات متداول

خطر بیهوشی چیست؟

بیهوشی های امروزی بسیار ایمن هستند، مشکلی ندارند و جای نگرانی نیست

آیا جراحی بینی درد زیادی دارد؟

جراحی بینی بدون درد است، زیرا تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و معمولاً بیماران پس از عمل هیچ شکایتی ندارند.

آیا تنفس بعد از جراحی بینی بدتر می شود؟

اگر جراحی بینی به درستی انجام شود، مشکل تنفسی نه تنها ظاهر نمی شود، بلکه بهبود می یابد.

آیا افراد مبتلا به آلرژی می توانند عمل بینی انجام دهند؟

جراحی بینی باعث بهبود یا بدتر شدن علائم حساسیت بینی نمی شود. بیماران مبتلا به آلرژی بینی را نیز می توان عمل کرد، اما بسته به شدت علائم، بهتر است از قبل از عمل تا مدتی پس از آن با داروهای ضد حساسیت درمان شوند.

آیا بیمار در حین عمل بیهوش است؟

بله، بیمار در حین عمل کاملا بیهوش است. او نه چیزی می شنود و نه احساس می کند.

آیا وضعیت روحی و روانی فرد در عمل بینی تاثیری دارد؟

بدون شک تاثیر زیادی دارد. بسیاری از بیماران هستند که علیرغم نتیجه رضایت بخش عمل، به دلیل مشکلات روحی و روانی، وسواس، شخصیت متزلزل و تاثیرپذیری بیش از حد دیگران از نتیجه عمل خود ناراضی هستند.

بیهوشی عمومی برای جراحی بینی بهتر است یا بی حسی موضعی؟

جراحی بینی را می توان با بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی انجام داد. دکتر برومند جراحی بینی باز انجام می دهد. روشی که در دنیا انجام می شود و نتایج عمل بسیار نزدیک به خواسته بیمار است. جراحی بینی باز تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.

حتما ببینید

درمان سنگ مثانه و روش تشخیصی نوار مثانه

درمان سنگ مثانه و روش تشخیصی نوار مثانه

در هیاهوی زندگی مدرن امروزی، بحث سلامتی و تندرستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *