ایا لیزر برای افراد زیر ۱۸ سال ضرر دارد

ایا لیزر برای افراد زیر ۱۸ سال ضرر دارد (بهترین سن)

رشد موهای زائد از اوایل نوجوانی شروع می شود و می تواند منجر به کاهش عزت نفس افراد شود. اعتماد به نفس در این سن بسیار مهم است و رضایت از ظاهر می تواند یکی از عواملی باشد که باعث افزایش عزت نفس او می شود.

از بین بردن موهای زائد را می توان یکی از عوامل موثر در بهبود ظاهر نوجوانان دانست. به همین دلیل، افراد معمولاً از ابتدای نوجوانی به دنبال راهی مطمئن برای از بین بردن موهای زائد هستند.

از نظر علمی، لیزر موهای زائد از ۱۴ سال به بالا مجاز است. در واقع متخصصان بر این باورند که لیزر موهای زائد باید پس از رسیدن به سن بلوغ و متعادل سازی هورمون ها انجام شود.

به عنوان مثال برای دختران نوجوان بهتر است این کار بعد از قاعدگی انجام شود. زیرا در دختران بعد از شروع قاعدگی، هورمون ها متعادل می شوند و مشکلی برای تخمدان هایشان پیش نخواهد آمد.

از آنجایی که هورمون ها در دوران نوجوانی هنوز به تعادل و ثبات نرسیده اند، استفاده از این روش ممکن است چندان موثر نباشد. در واقع این عامل احتمال بازگشت موهای ناخواسته را افزایش می دهد.

در نتیجه ممکن است جلسات لیزر تکرار شود و قیمت لیزر مو افزایش یابد. بنابراین، متخصصان توصیه می کنند که نوجوانان تا سن ۱۷ تا ۱۹ سالگی برای لیزر موهای زائد اقدام کنند. در این سن هورمون‌ها پایدار می‌شوند و اثرات لیزر ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

به غیر از محدودیت سنی، نکات دیگری نیز وجود دارد که یک نوجوان در مراجعه به مرکز لیزر باید به آنها توجه کند. در ادامه به برخی از این نکات می پردازیم.

نوجوانان باید بدانند که لیزر موهای زائد ممکن است با درد یا ناراحتی همراه باشد. بنابراین باید خود را برای تحمل این درد آماده کنند.

یک نوجوان باید بتواند به طور منظم در جلسات بیزر شرکت کند تا به نتیجه خوبی برسد.

فرد باید بتواند قبل و بعد از لیزر درمانی به درستی مراقبت کند. برخی از این اقدامات احتیاطی شامل محدود کردن فعالیت‌های خاص یا ماندن در آفتاب است.

ادامه مطلب  چگونه زاویه فک داشته باشیم زنانه ؟ [معرفی روش های بدون جراحی]

از چه سنی باید برای لیزر موهای زائد اقدام کرد؟

استفاده از لیزر یکی از روش های ایمن و کاربردی حذف موهای زائد است که در سال های اخیر بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. به دلیل همین ایمنی، استفاده از این روش در بین گروه های سنی مختلف رواج یافته است. فرقی نمی کند موهای زائد را از کدام قسمت بدن پاک کنید. این روش همیشه می تواند موثر باشد.

ایا لیزر برای افراد زیر ۱۸ سال ضرر دارد 2

ایا لیزر برای افراد زیر ۱۸ سال ضرر دارد؟

خیر – در مورد سن مناسب برای لیزر موهای زائد نظرات مختلفی وجود دارد. اما اکثر متخصصان ۱۸ سالگی را سن مناسبی برای شروع لیزر موهای زائد می دانند.

استفاده از لیزر مو برای از بین بردن موهای زائد یک روش مطمئن است. این روش را می توان برای همه افراد در هر سنی مناسب دانست. نوجوانان یا پسران و دختران بزرگسال می توانند از این روش برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنند. این روش هم برای افراد مشهور و هم برای افراد عادی که می خواهند ظاهر خود را زیبا کنند می تواند بسیار مناسب باشد.

آنچه در استفاده از لیزر مهم است، صلاحیت و تجربه پزشک در استفاده از آن است. اگر پزشک متخصص در این زمینه تجربه و مهارت کافی داشته باشد جای نگرانی برای نوجوانان وجود ندارد.

مراکز معتبر لیزر معمولاً لیزر موهای زائد را برای نوجوانان زیر ۱۸ سال فقط با رضایت والدین می پذیرند. در واقع پزشک مرکز قبل از شروع جلسات لیزر با والدین و نوجوانان صحبت کرد و تمامی نکات لازم را برای آنها توضیح داد. در نهایت این والدین هستند که تصمیم می گیرند لیزر موهای زائد برای فرزندشان مناسب است یا نه.

از نظر عوارض، تفاوتی بین لیزر موهای زائد نوجوانان و بزرگسالان وجود ندارد. اگر هر یک از این گروه ها مراقبت های قبل و بعد از لیزر را به دقت رعایت کنند، هیچ عارضه ای برای هیچ یک از آنها وجود نخواهد داشت.

ادامه مطلب  درمان و جوانسازی پوست با دو دستگاه پلکسر و پلاژن

در برخی موارد نادر، عوارض جانبی خاصی ممکن است رخ دهد. به همین دلیل، پزشک باید قبل از شروع عمل، نوجوان را به دقت معاینه کند و به والدین شما اطلاع دهد. این کار باعث می شود آنها با آگاهی کامل فرم رضایت نامه را امضا کنند.

ممکن است والدین احساس کنند که استفاده از روش های سنتی برای نوجوانان مناسب تر است. والدین معمولاً نگرانی کمتری در مورد استفاده از روش هایی مانند اصلاح، کرم های موبر، نخ یا اپیلاسیون دارند.

زیرا معتقدند این روش ها هیچ عارضه ای ندارند و در نتیجه جای نگرانی ندارند. اما باید بدانید که هر کدام از این روش ها می تواند خطرات و مشکلات خاص خود را داشته باشد. همچنین درد ناشی از این روش ها معمولاً بسیار زیاد است و در برخی موارد باعث پرپشت شدن موهای زائد می شود.

لیزر موهای زائد یک روش بسیار ایمن است. نور لیزر تنها به لایه اول پوست نفوذ می کند و فولیکول های مو را از بین می برد. این نور به لایه های دیگر پوست نفوذ نمی کند. بنابراین هیچ خطری برای پوست شما وجود نخواهد داشت. این لیزر دارای انرژی غیر یونیزه است. بنابراین هیچ نگرانی در مورد سرطان زا بودن لیزر وجود نخواهد داشت.

ایا لیزر برای افراد زیر ۱۸ سال ضرر دارد

آیا استفاده از لیزر برای نوجوانان محدودیتی دارد؟

لیزر اپیلاسیون را می توان یکی از مدرن ترین و کاربردی ترین دستگاه ها برای رفع موهای زائد دانست. هیچ محدودیت سنی برای استفاده از این دستگاه وجود ندارد. اما کارشناسان پزشکی آن را برای افراد زیر ۱۳ سال مناسب نمی دانند. همانطور که این افراد به تازگی وارد سنین نوجوانی شده اند و موهای زائد آنها در آینده افزایش خواهد یافت.

اگر فرزند زیر ۱۶ سال دارید که به دلیل مسائل هورمونی و مسائل دیگر موهای زائد زیادی دارد، حتما با یک متخصص لیزر موهای زائد مشورت کنید. در طول مشاوره، متخصص تمام توصیه های لازم را به شما می دهد و به شما می گوید که آیا این روش برای کودک شما مشکل یا عوارضی ایجاد می کند. مشکلات این روش در موارد نادری پیش خواهد آمد. بنابراین نمی توان آن را محدودیت یا خطر خاصی در استفاده از لیزر مو برای نوجوانان دانست.

ادامه مطلب  محصولی شگفت انگیز برای آبرسانی و نرم شدن لب های خشک

اغلب متخصصان به دلیل عدم ثبات هورمون ها در سنین نوجوانی توصیه می کنند درمان با این روش را در سنین بالاتر شروع کنید. در مورد دختران نوجوان نیز تأخیر این روش تا شروع قاعدگی را توصیه می کنند. زیرا در این صورت رشد موهای ناخواسته در سنین نوجوانی ادامه می یابد و پس از اتمام جلسات لیزر رشد موها از سر گرفته می شود.

نکته مهم: این روش باید توسط متخصص انجام شود تا کاملاً ایمن و بدون دردسر باشد. لیزر مو کاملا بی خطر است و عوارض خاصی در نوجوانان ایجاد نمی کند. یکی از عوارض اصلی این روش هم در بزرگسالان و هم در نوجوانان قرمزی یا تغییر رنگ پوست و تورم یا التهاب است.

لیزر موهای زائد روشی مناسب برای افراد زیر ۱۲ سال است. استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد می تواند با کمی درد و ناراحتی همراه باشد. یکی از مشکلات اساسی نوجوانان این است که آستانه تحمل درد آنها ممکن است خیلی بالا نباشد و در نتیجه در جلسات لیزر با مشکل مواجه شوند. علاوه بر این، عوارض این روش می تواند برای آنها غیر قابل تحمل باشد. علاوه بر این، جلسات طولانی درمان یا نیاز به شرکت منظم در جلسات لیزر می تواند باعث بی حوصلگی نوجوانان شود.

پزشک متخصص معمولا از کرم های بی حس کننده برای کاهش درد و ناراحتی ناشی از لیزر مو در طول جلسات استفاده می کند. اما با توجه به تجربه متخصصان، نوجوانان بالای ۱۶ سال تحمل بیشتری دارند و به راحتی عوارض یا دردهای این روش را تحمل می کنند. بنابراین بهتر است افراد زیر این سن از روش های دیگری مانند اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنند.

 

حتما ببینید

از بین بردن جای جوش با اندولیفت صورت

از بین بردن جای جوش با اندولیفت صورت

همانطور که می‌دانید، یکی از مشکلاتی که ممکن است بسیاری از افراد با روبرو شوند، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *