عوارض پیکرتراشی چیست؟

عوارض پیکرتراشی چیست؟

عوارض پیکرتراشی یکی از دغدغه های اصلی افرادی است که قصد انجام این روش را دارند. از جمله صحبت هایی که از افراد مختلف شنیده می شود و باعث نگرانی بیشتر داوطلبان جراحی می شود. باید در نظر داشت که هر گونه جراحی اعم از پیکرتراشی نیز خطرات خاص خود را به همراه دارد، اما اینها مانعی برای انجام عمل جراحی محسوب نمی‌شوند، زیرا عامل اصلی کاهش عوارض در هر جراحی مهارت، دقت جراح و مشاهده و مراقبت از فرد است.

عوارض شناخته شده شکل دادن به بدن در هر قسمت از بدن مانند شکم و پهلو، باسن، ران، سینه و بازو کاملا شناخته شده است و راه حل های موثری برای پیشگیری و درمان این عوارض شناسایی شده است.

بنابراین بهترین راه برای کاهش نگرانی در مورد عوارض و خطرات این جراحی، مشورت با جراح پلاستیک و پرسیدن سوالات خود است. در این زمینه بهتر است فقط به نظرات کارشناسان توجه کنید و قصه های مختلف را از ذهن خود دور کنید.

امروزه روش های زیبایی بسیار محبوب هستند. یکی از پرطرفدارترین روش‌های زیبایی، پیکرتراشی بدن است که برای هر ناحیه و هر قسمت از بدن به روش درستی استفاده می‌شود.

یکی از دلایل اصلی محبوبیت این روش ها، دستیابی به ظاهر ایده آل مطلوب در مدت زمان کوتاه و طی یک جلسه جراحی است. افرادی که برای این جراحی ها اقدام می کنند معمولا تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد جراحی کپیکرتراشی جستجو می کنند و اطلاعات متفاوتی به دست می آورند.

برای تصمیم گیری بهتر در این زمینه باید تمام جوانب جراحی از جمله عوارض و خطرات پیکرتراشی در نظر گرفته شود.

پیکرتراشی بدن نوعی عمل جراحی است که مانند همه جراحی ها دارای عوارض و خطرات احتمالی است. دانستن خطرات مرتبط با پیکرتراشی بدن، افراد را وادار به تصمیم گیری درست و منطقی می کند.

ادامه مطلب  محصولی شگفت انگیز برای آبرسانی و نرم شدن لب های خشک

عوارض پیکرتراشی چیست؟

عوارض پیکرتراشی به سه دسته تقسیم می شوند:

۱٫ عوارض موقت

این دسته از خطرات جراحی در دسته عوارض شایعی قرار می گیرد که فرد پس از جراحی با آن مواجه می شود. مانند تورم، کبودی، قرمزی و غیره.

۲٫ عوارض طولانی مدت

عوارض طولانی مدتی که ناشی از استفاده از روش اشتباه برای جراحی پیکرتراشی در بدن فرد است. از جمله دلایل مهم ایجاد این عوارض می توان به فقدان صلاحیت آموزشی مناسب جراح متخصص، عدم آگاهی از روش جراحی اندام مورد نظر و همچنین عدم تجربه و مهارت برای انجام جراحی اشاره کرد.

عوارض جانبی طولانی مدت می تواند تا مدت ها پس از جراحی، معمولاً ۶ ماه، در بیمار باقی بماند. مواردی مانند ناهنجاری های پوستی، روش اجرای نادرست، حذف کم و بیش چربی های اضافی و ایجاد عدم تقارن و ….

۳٫ عوارض نادر و خطرناک

عوارض نادر و خطرناک به دلیل رعایت نکردن استانداردهای لازم و استفاده از تجهیزات نامناسب برای جراحی رخ می دهد. مواردی مانند خطرات بیهوشی و ایجاد آلرژی پس از جراحی را می توان در این دسته قرار داد.

عوارض پیکرتراشی چیست؟

فرم دهی تنها با برداشتن مقدار مشخصی از بافت چربی در ناحیه مورد نظر کمک می کند تا فرد بتواند با کاهش سایز و وزن به شکل ایده آل خود برسد و کمکی به کاهش وزن افراد نخواهد کرد.

در این میان انجام پیکرتراشی می‌تواند با عوارض و خطراتی همراه باشد که در صورت انتخاب تیم پزشکی حرفه‌ای می‌توان آن‌ها را به حداقل رساند و بیمار در مدت زمان کوتاهی با کمترین عوارض به نتیجه رضایت‌بخشی دست یافت.

در میان تکنیک های مختلف پیکرتراشی، عوارض رایجی وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

جای زخم و اسکار

در فرآیند پیکرتراشی ، مقادیر مختلفی از رسوبات چربی اضافی را می توان از لایه های زیرین پوست حذف کرد. به همین دلیل هنگام استفاده از روش های جراحی مانند لیفتینگ، ایجاد برش های عمیق و طولانی ضروری است. در صورتی که پوست خاصیت ارتجاعی کمتری داشته باشد، میزان بریدگی ها و زخم ها در دراز مدت بهبود می یابند.

ادامه مطلب  راه های آبرسانی پوست [1+7 روش موثر]

همچنین فرد پس از پیکرتراشی با زخمی در بدن خود مواجه می شود که این امر اجتناب ناپذیر است. اما جراح متخصص مجرب تمام تلاش خود را می کند تا با استفاده از روش های برش پیوند کمترین آسیب و اسکار را ایجاد کند. برخی از اسکارهای ایجاد شده در نواحی بدن مانند خط بیکینی، زیر سینه یا حتی زیر بغل را می توان برای حفظ زیبایی بدن پنهان کرد.

برای جلوگیری از این عارضه بهتر است جراح قبل از انتخاب روش پیکرتراشی بیمار را از تمامی اطلاعات و خطرات احتمالی در طول مشاوره مطلع کند تا بتواند تصمیم درستی بگیرد.

ایجاد مایع اضافی (سروما)

ایجاد سروما یا تشکیل مایع خون اضافی در لایه های زیرین پوست که در واقع در بدن گیر کرده است، یکی از خطرات منحصر به فرد جراحی پیکرتراشی است.

برای رفع این عارضه و در امان ماندن فرد از بیماری های ریوی و قلبی و سایر مشکلات سلامتی، از لوله های زهکشی استفاده می شود تا بلافاصله پس از عمل و بنا به تشخیص پزشک برای مدت معینی در بدن انسان به خروج این مایع خونی کمک کند. کمک

آمبولی

یکی از بدترین و خطرناک ترین عوارض پیکرتراشی ، لخته شدن خون و تجمع یا چربی آن در وریدهای عمقی است که با انسداد دریچه های قلب باعث ورود آن به خون و سکته در فرد می شود.

خونریزی داخلی

خونریزی داخلی یکی از عوارض جانبی بالقوه در بیمارانی است که تحت عمل جراحی پیکرتراشی  قرار گرفته است. تروما یا روش های دیگری که باعث خونریزی داخلی می شود باعث ایجاد شرایطی مانند سروما در بدن می شود. اگر منبع خونریزی داخلی پیدا شود، می توان آن را متوقف کرد، اما در موارد نادر، فرد باید دوباره تحت عمل جراحی قرار گیرد.

ادامه مطلب  ترک خود ارضایی پسران در زمان کوتاه

فشار آوردن به بدن

افرادی که تحت عمل جراحی پیکرتراشی قرار گرفته اند احساس سبکی در بدن خود می کنند و احساس می کنند پس از یک دوره نقاهت کوتاه می توانند فعالیت های روزمره و عادی خود را انجام دهند که در بسیاری از موارد باعث فشار به ناحیه عمل شده می شود، بخیه های آن باید باز باشد. توصیه می شود قبل از انجام فعالیت بدنی شدید با پزشک خود مشورت کنید.

تورم و کبودی

تورم بدن و کبودی بدن در حین جراحی شایع ترین عوارض جانبی پیکرتراشی است. با توجه به اینکه مقدار قابل توجهی چربی از بدن خارج شده است، بدن با ایجاد تورم و کبودی نسبت به آن واکنش نشان می دهد. این عارضه موقتی است و خطر زیادی برای بیمار ندارد.

احساس درد و عفونت

در پیکرتراشی، مقدار زیادی از بافت بدن و همچنین پوست دستخوش تغییراتی شده و با از بین رفتن داروهای بیهوشی، بیمار دچار درد می شود. این عارضه نیز برای بیمار موقتی است و در صورت تداوم احتمال عفونت در ناحیه وجود دارد. اگر بعد از جراحی طبق نظر جراح آنتی بیوتیک مصرف کنید، می توانید از عفونت و درد در ناحیه خاص محافظت کنید.

علاوه بر عوارض جانبی رایج، هر یک از روش های پیکرتراشی  می تواند خطرات خاص خود را داشته باشد که با انتخاب یک مرکز درمانی دارای مجوز رسمی و همچنین یک جراح مجرب و واجد شرایط، می توان همه آنها را به حداقل رساند. بهبود.

حتما ببینید

راهنمایی درباره میزان استفاده و مصرف تینت لب

راهنمایی درباره میزان استفاده و مصرف تینت لب

هدف این مقاله بررسی میزان استفاده و مصرف تینت لب به عنوان یک محصول آرایشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *