تونر چیست و طرز استفاده از آن چگونه است؟

تونر چیست و طرز استفاده از آن چگونه است؟

تونر یکی از محصولات مراقبتی و بهداشتی پوست صورت است که با عملکرد خاص و ویژه‌ای که دارد، در سال‌های اخیر توانسته است به خوبی جایگاه خود را در میان مصرف کنندگان پیدا کند. این محصول که از لحاظ بافت کاملاٌ مایع است، توسط برندهای مختلف به شکل محلول در اندازه‌ها و انواع مختلف تولید و عرضه می‌شود.

قابلیت پاکسازی کامل منافذ پوست از انواع آلودگی‌هاست، که سبب شده تا تونرها نسبت به سایر محصولات بهداشتی و مراقبتی طرفداران بسیار بیشتری داشته باشند. همچنین این محصولات در کنار تمیز کردن صورت از آلودگی‌ و مواد آرایشی، باعث تنظیم PH پوست و رساندن آن به سطح طبیعی نیز می‌شوند. البته دستیابی به تمامی این موارد تنها با دانستن طرز استفاده از تونر صورت امکان پذیر است.

بنابراین اگر شما عزیزان درباره روش استفاده از تونر صورت اطلاع داشته باشید، دیگر هیچ نگرانی بابت ماندن آلودگی‌ها بر روی پوستتان نخواهید داشت. زیرا تونرها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا کوچک‌ترین ذرات آلودگی و مواد آرایشی که به وسیله پاک کننده‌های آرایشی از بین نرفته‌اند را از روی پوست پاک کنند.

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصولات که افراد را به خرید تونر صورت ترغیب می‌کنند، عبارتند از:

  • پاکسازی پوست از تمامی آلودگی‌های و مواد آرایشی که به وسیله پاک کننده‌ها از بین نرفته‌اند
  • آبرسانی به سطح پوست
  • تنظیم PH پوست صورت

در این مطلب قصد داشتیم شرح دهیم تونر چیست و طرز استفاده از آن چگونه است که تا به این قسمت، شما را با ویژگی‌ها و عمکلردهای خاص تونر آشنا کردیم و در ادامه به شما خواهیم گفتم روش مصرف تونر چگونه است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم اگر سلامت پوستتان برایتان مهم است و قصد استفاده از تونر را دارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ادامه مطلب  علائم كيست سينه چیست؟ چگونه کیست سینه را تشخیص دهیم؟

روش استفاده از تونر چیست؟

روش استفاده از تونر چیست؟

همانطور که پیش‌تر گفته شد تونرها محصولاتی هستند که برای پاکسازی کامل پوست صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما این نیز شرح داده شد که اگر شما ندانید روش استفاده از تونر چیست ، نمی‌توانید به نتیجه دلخواه خود یعنی سلامتی کامل پوستتان برسید.

همچنین باید بدانید همانقدر که مصرف تونر جهت داشتن پوست سالم و پاکیزه ضرورت دارد، عمل کردن مطابق صحیح‌ترین طرز استفاده از تونر صورت نیز اهمیت دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم چانچه قصد استفاده از این محصول را دارید، کاملاً مطابق مراحل زیر عمل کنید تا بتوانید به بهترین نتیجه‌ای که انتظارش را دارید، دست یابید.

صحیح‌ترین روش استفاده از تونر صورت به شرح زیر می‌باشد:

صورت خود را به وسیله پاک کننده‌ها بشویید

صورتتان را کمی نم دار کنید و سپس مقداری از پاک کننده صورت مناسب با پوستتان را بر روی آن بزنید. ۱ الی ۲ دقیقه صورت خود را ماساژ دهید تا مواد آرایشی و آلودگی‌های موجود بر روی پوستتان از بین بروند. سپس صورتتان را با آب ولرم آبکشی کرده و به وسیله یک حوله نرم و تمیز خشک کنید. البته شما می‌توانید به عنوان جایگزین این مراحل از یک دستمال مرطوب آرایشی نیز استفاده کنید.

تونر را بر روی پد آرایشی بریزید

مقداری از محلول تونر خود را بر روی یک پد آرایشی پاکیزه یا مقدار پنبه استریل بریزید؛ اما دقت داشته باشید که پد یا پنبه شما نباید به صورت کامل خیس شود. این بهترین طرز استفاده ی تونر است.

تونر را بر روی پوست صورت خود پخش کنید

تونر را بر روی پوست صورت خود پخش کنید

به آرامی پنبه یا پد آرایشی آغشته به تونر را بر روی پوست صورت و گردن خود بزنید و آن‌ها را از انواع آلودگی پاک کنید. البته بهتر است حتماً به برخی موارد توجه داشته باشید. برای مثال:

  • در صورتی که تونر شما مناسب چشم نیست، از استفاده‌ی آن بر روی لب و چشم‌ها پرهیز کنید.
  • از محکم کشیدن پد آرایشی بر روی پوست خود جداً خودداری کنید.
  • دقت داشته باشید که تمامی نواحی صورتتان مانند ابروها، اطراف بینی، نواحی نزدیک به گوش‌ها و اطراف موها را نیز به وسیله تونر پاکسازی کنید.
ادامه مطلب  از بین بردن جای جوش با اندولیفت صورت

۱ دقیقه صبر کنید

با توجه به فرمولاسیون اغلب تونرها، این محصولات بر پایه آب تولید می‌شوند و بسیار سریع جذب پوست خواهند شد. به همین سبب تنها ۱ دقیقه صبر کردن باعث جذب بیشتر کرم‌های مراقبتی، حفظ رطوبت پوست و محافظت از آن در برابر انواع آلودگی می‌شود.

کرم مرطوب کننده بزنید

فراموش نکنید که همیشه آخرین مرحله پاکسازی پوست، رطوبت رسانی به آن است. همچنین توصیه می‌کنیم همواره پیش از استفاده‌ی محصولات مراقبتی نیز، پوست صورت خود را به وسیله تونرها تمیز کنید.

آیا بعد از استفاده از تونر باید صورت را شست؟

آیا بعد از استفاده از تونر باید صورت را شست؟

برای بسیاری از افراد این سوال مطرح است که آیا بعد از استفاده از تونر باید صورت را شست؟ در پاسخ باید بگوییم که متاسفانه هنوز برای این سوال، جواب مشخصی وجود ندارد. اما توصیه ما به شما این است که علاوه بر استفاده از محصولات معتبر، در صورتی که پوست خیلی خشک یا حساسی ندارید، یک الی دو مرتبه اولیه پس از استفاده‌ی تونر جدید، صورتتان را نشویید.

چنانچه در حالت پوست شما تغییراتی مانند پوسته پوسته شدن، قرمز شدن، التهاب یا چربی بیش حد از ایجاد نشد، می‌توانید به صورت کاملاً نرمال پس از استفاده‌ی تونر صورتتان را نشویید و سایر محصولات مراقبتی خود را مصرف کنید. در غیر این صورت حتماً بعد از زدن تونر به صورتتان و گذشت یک دقیقه، پوستتان را تنها با آب بشویید، با حوله‌ای نرم و تمیز خشک کنید و سپس مرطوب کننده بزنید.

حتما ببینید

از بین بردن جای جوش با اندولیفت صورت

از بین بردن جای جوش با اندولیفت صورت

همانطور که می‌دانید، یکی از مشکلاتی که ممکن است بسیاری از افراد با روبرو شوند، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *