دستگاه تست قندخون آوان مدل AGM01

بهترین دستگاه تست قند خون (۳۰+ مدل پرفروش)

پایش سطح قند خون برای افراد دیابتی موضوع بسیار مهمی است و افراد به راحتی می توانند با ابزارهایی مانند دستگاه های سنجش قند خون، سطح قند خون خود را در خانه بررسی کنند.

وجود دستگاه تست قند خون به ویژه برای افرادی مانند بیماران مصرف کننده انسولین (دیابت نوع یک)، زنان باردار، افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، افراد مبتلا به قند خون پایین و در مرحله هشدار، افرادی که رژیم غذایی مانند رژیم کتوژنیک دارند. ، بسیار ضروری است.

منظور از قند خون چیست؟

قند خون در واقع غلظت گلوکز در خون است. گلوکز منبع انرژی و سوخت سلول های بدن است و زمانی که غذا می خورید در واقع گلوکز را وارد بدن خود می کنید. برای اطلاع از غلظت دقیق می توانید از آزمایشات پزشکی یا دستگاه تست قند خون در منزل استفاده کنید.

هورمون انسولین همچنین قند خون را به کبد می برد و آن را به صورت گلیکوژن ذخیره می کند، بنابراین از طریق عملکرد انسولین سطح قند خون را کاهش می دهد. خوشبختانه در سال های اخیر با تولید بهترین دستگاه تست قند خون خانگی از شرکت های مختلف امکان اندازه گیری قند خون به راحتی در منزل فراهم شده است.

دستگاه تست قند خون اس دی

چه زمانی باید قند خون خود را چک کنیم؟

این بستگی به نوع دیابت شما و نوع دارویی دارد که مصرف می کنید. زمان های زیر معمولا برای آزمایش خون مناسب است:

  • وقتی از خواب بیدار می شوید (قبل از خوردن و آشامیدن)
  • قبل از غذا خوردن
  • دو ساعت بعد از غذا

چه چیزی باعث دیابت می شود؟

افراد به دو دلیل رایج به دیابت مبتلا می شوند (قند خون بیش از ۹۶ تا ۱۱۲ میلی گرم در دسی لیتر است) و سطح گلوکز خون آنها افزایش می یابد:

ادامه مطلب  بهترین ماساژور برقی چی بخرم؟ [15 مدل حرفه ای]

۱ بدن قادر به تولید انسولین نیست.

۲٫ بدن حالت مقاومت به انسولین ایجاد می کند (غلظت انسولین در خون زیاد است، اما گیرنده های انسولین کم هستند).

حافظه داخلی

برخی از دستگاه های تست قند خون نتایج ۳۶۰ آزمایش قبلی را ذخیره می کنند و از اطلاعات ۱۴ یا ۳۰ روز گذشته که نتایج اعلام می شود استفاده می کنند و به شما دید بهتری از روند افزایش و کاهش قند خون می دهند. توصیه می شود دستگاهی با ظرفیت حافظه زیاد خریداری کنید.

حجم نمونه خون دریافتی

دستگاه های جدیدتر به حجم کمتری از خون برای بررسی قند خون شما نیاز دارند، بنابراین دستگاه هایی با حجم خون مورد نیاز حدود ۱ میکرولیتر بسیار مناسب تر هستند و درد کمتری را متحمل خواهید شد.

کد نویسی خودکار

برای برخی از محصولات، معمولاً باید قبل از قرار دادن نوار تست در دستگاه، کد را به صورت دستی وارد کنید تا دستگاه راه اندازی شود. اما انواع دیگری نیز وجود دارند که به صورت خودکار رمزگذاری می شوند و خرید این نوع توصیه می شود زیرا برای استفاده افراد مسن و همچنین در مواقع اضطراری و افت قند خون شدید بسیار مناسب است.

دستگاه تست قند خون آوان

قیمت دستگاه اندازه گیری قند خون

در هنگام خرید باید توجه داشت که قیمت بالای محصولات همیشه دلیلی برای بهتر بودن نیست. بنابراین دستگاهی با قیمتی متناسب با کارایی محصول انتخاب کنید. خرید بهترین دستگاه قند خون خانگی با قیمت مناسب امکان پذیر است اما پیشنهاد می کنیم از برندهای مختلف و ناشناخته خرید نکنید.

چرا باید سطح گلوکز خون خود را در خانه کنترل کرد؟

اگر دیابت دارید یا سابقه خانوادگی دیابت دارید، حتما باید در هر زمانی از شبانه روز مراقب قند خون خود باشید، اما همانطور که می دانید آزمایش قند خون توسط پزشک وقت گیر و پرهزینه است و تنها راه ایمن است. و کنترل و مدیریت مقرون به صرفه سطح قند خون استفاده از دستگاهی برای تست قند خون در خانه است.

ادامه مطلب  قیمت دستگاه لیزر خانگی فیلیپس [13 مدل پرفروش]

به خاطر داشته باشید که دیابت همیشه در مراحل اولیه علائمی ندارد و اگر در بدن ایجاد شود عوارضی مانند کمای دیابتی، بیماری چشم، بیماری لثه، آسیب عصبی یا آسیب کلیوی را به همراه دارد. سطح قند خون خود را اندازه گیری کنید، بنابراین همانطور که می بینید، داشتن دستگاه تست قند خون در هر خانه ضروری است.

انواع دستگاه های تست قند خون

دستگاه قند خون بدون نوار

کار با دستگاه های قند خون بدون نوار یا مانیتور بسیار آسان است و سطح قند خون را به سرعت و در کمترین زمان بدون خون و درد نشان می دهد. این نوع دستگاه قند خون برای بهبود فوری کنترل قند خون در بیماران مبتلا به دیابت حاد بسیار مهم است.

این دستگاه را طوری طراحی شده که بیماران دیابتی بتوانند در هنگام کار یا مسافرت آن را در جیب یا کیف خود حمل کنند.

دستگاه قند خون بدون سوزن

دستگاه های قند خون نسبت به مدل های دیگر جدیدتر هستند و اندازه گیری قند خون با آنها بسیار آسان است و توسط سنسور کوچکی که در اطراف بازو و ساعد قرار می گیرد اندازه گیری می شود و تا ۱۴ روز قابل استفاده است.

دستگاه سوزن برای قند خون

با این نوع دستگاه، خون از طریق سوزن گرفته می شود و میزان قند خون موجود در دستگاه روی نوار مخصوص نمایش داده می شود.

با در نظر گرفتن تمامی موارد ذکر شده امیدواریم انتخاب و خرید دستگاه قند خون مناسب و دقیق در منزل آسانتر شده باشد.

دستگاه تست قند خون گالا

نکات مهم قبل از خرید دستگاه اندازه گیری قند خون

مانیتور قند خون باید دارای نمایشگری باشد که قند خون را به راحتی تشخیص دهد. مراقب باشید از وسایل بسیار مدرن و پیچیده دوری کنید تا بعداً دچار مشکل نشوید.
اگر مشکل بینایی و خواندن دارید، دستگاه هایی با ویژگی های صوتی که می توانند سطح قند خون شما را اندازه گیری کنند، انتخاب کنید.

ادامه مطلب  داروخانه آنلاین صبا: مرجع خرید انواع مکمل و پروتئین بدنسازی در تهران

ناگفته نماند که ذخیره نتایج و آپلود خودکار و ارسال نتایج قند خون برای پزشک یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که هر دستگاه تست قند خونی که باید داشته باشید گزینه مهمی در هنگام خرید است.

سیستم قند خون هنگام اندازه گیری قند خون باید از دقت اطلاعات بسیار بالایی برخوردار باشد.

دوستان عزیز اگر می خواهید دستگاه قند خون مناسب منزل خود را انتخاب کنید باید این نکته را در نظر داشته باشید دستگاه باید بتواند قند خون شما را در ۵ ثانیه یا کمتر اندازه گیری کند.

برخی از لوازم جانبی قند خون، مانند نوارها یا سوزن های قند خون، بسیار گران هستند.

بهترین استاندارد ایزو برای دستگاه های اندازه گیری قند خون ISO 15197 می باشد که این استاندارد به این معنی است که دقت دستگاه بسیار پایین بوده و احتمال خطا در تعیین قند خون را کاهش می دهد.

هنگام خرید دستگاه حتما به علامت ISO توجه کنید. لازم به ذکر است که دستگاه های دارای ISO 15197 از سال ۲۰۰۳ دقت کمتری دارند.

هر دستگاه قند خون برای اندازه گیری به مقادیر متفاوتی از خون نیاز دارد، معمولاً از ۰٫۳ میکرولیتر تا ۵ میکرولیتر. هر چه دستگاه جدیدتر باشد درد و خون کمتری نیاز است پس سعی کنید دستگاه های به روز و پیشرفته خریداری کنید.

گارانتی و سرویس دستگاه قند سنج را رعایت کنید

 

حتما ببینید

اتو مو باراباس نانو

اتو مو چه مارکی خوبه ؟ (معرفی ۳۰+ مدل پرفروش)

اتومو ابزار مهمی برای زیباتر کردن موهای شماست، زیرا می توانید موهای خود را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *