استرس های روزانه را چگونه مهار کنیم؟

افرادی که به دلیل استرس نمی توانند به کارهای روزمره دیگر خود در طول روز بپردازند می توانند این مقاله را از فراناز تا انتها بخوانند.

 

من اغلب بدون دلیل دچار استرس می شوم و نمی دانم چگونه با این وضعیت کنار بیایم و شرایط را کنترل کنم؟

 

تفکر: بهترین راه برای کنترل این استرس های غیر قابل توضیح ، فکر کردن درباره آنهاست. خوب است از خود بپرسید ، “چرا من نگران هستم؟” آیا این استرس زا و مهم است؟ اگر نگران نباشم چطور؟ آیا اضطراب من بهتر کار می کند؟ ”

 

از طرف دیگر ، سعی کنید از طریق خودآگاهی و تفکر در مورد اضطراب موجود ، آرام باشید. چند دقیقه نفس آرام و عمیق بکشید و روی آن تمرکز کنید و ذهن خود را به چیز دیگری معطوف کنید. در ابتدا ممکن است لازم باشد این تمرین را چندین بار در روز انجام دهید ، اما با این ورزش عادت می کنید که نگران نباشید.

 

به جای تمرکز روی مشکلاتی که غالباً بی اهمیت هستند ، سعی کنید برای حل آنها زمان تعیین کنید یا مشورت کنید.

 

در افکار استرس زا متوقف نشوید و آرام ننشینید.
اگر مشکل قابل حل نیست ، آن را رها کنید و از خدا کمک بخواهید.

 

آرامش را به عنوان یک ورزش روزانه در یک زمان خاص تمرین کنید.
به یاد داشته باشید که ورزش منظم و منظمی داشته باشید.

 

سعی کنید با خاطرات گذشته زندگی نکنید و به آنچه می توانید تغییر دهید فکر کنید و بقیه را در مسیر خود بگذارید.
وقتی احساس اضطراب می کنید سریع راه نروید و به دنبال سرگرمی های خود نباشید.

 

تجسم یک صحنه زیبا می تواند ذهن شما را از یک موقعیت پراسترس دور کند. هر زمان فرصتی پیدا کرد ، چشمان خود را ببندید و مکانی آرام و زیبا را در ذهن خود تصور کنید. و آن را با تمام وجود احساس کنید.

 

وقت بگذارید و همه کارها را انجام دهید.
هنگام مکالمه تلفنی ، بهتر است به جای انجام همزمان کارها ، بنشینید و روی مکالمه خود تمرکز کنید و هنگام کار با رایانه ، کار یا پروژه دیگری انجام ندهید.

استرس های روزانه را چگونه مهار کنیم؟

از آنجا که افراد شاد بیشتر از دیگران به دیگران کمک می کنند ، کمک به دیگران شادی و رضایت را افزایش می دهد و باعث اطمینان خاطر شما می شود.

 

تمرینات آرامش باید مرتباً در یک زمان و در مکانی کاملاً ساکت انجام شود و هیچ کس شما را آزار ندهد. شما باید لباس های تنگ و پوشیده ای را که دارید بپوشید. مثل کفش یا مانتو. لباس راحتی بپوشید. می توانید روی زمین یا تخت یا روی صندلی ای که دارای محافظ های سر و بازو است نیز بنشینید. اگر می خواهید دراز بکشید ، باید پاها را دراز کنید. در هر صورت ، بدن شما باید کاملاً راحت باشد و احساس ناراحتی نکند.

اکنون می توانید چشمان خود را ببندید و به آرامی نفس بکشید. نفس بکشید تا ۵ بشمارید و آن را به ریه ها بدهید و تا ۵ بشمارید و بازدم را انجام دهید. از طریق بینی و خارج دهان استنشاق کنید. همانطور که نفس می کشید ، فقط به آرامش و تنفس خود فکر کنید و به راحتی نفس بکشید. اگر نمی توانید ۵ نفر را در خود جای دهید ، برای شروع هرچه می توانید حساب کنید.

 

سپس سعی کنید بدن خود را کاملاً شل کنید ، از ماهیچه های انگشتان شروع کرده و همه عضلات بدن خود را یکی یکی شل کنید. شل کنید و رها کنید. این کار را با کوچکترین عضلات انجام دهید. مثل وقتی که در جکوزی گرم می شوید. شما باید احساس سبکی و راحتی داشته باشید. حتی عضلات جمجمه ، فک ، زبان و …

 

در این تمرین می توانید به موسیقی آرامش بخش با صدای ملایم و غیر کلامی گوش دهید تا تأثیر بیشتری داشته باشد.

 

هنگامی که احساس کردید همه ماهیچه هایتان شل و آرام هستند ، به یک تصویر ذهنی آرامش بخش در همان شرایط فکر کنید. منظره یا ساحل یا … مهم این است که آن را با تمام حس درک کنید و آرام باشید. حتی می توانید اهداف خود را در این تصویر ذهنی تجسم کنید و خود را در شرایطی تصور کنید که به هدف مورد نظر رسیده اید.

 

سپس نفس های عمیق را تکرار کنید. کلمه را با آرامش ده بار به صورت ذهنی و آرام تکرار کنید. این تمرین بیست دقیقه طول می کشد.

 

فقط برای بیرون آمدن از ورزش یک باره بلند نشوید ، بلکه خیلی آرام با حرکت دادن دست و پاها و سپس آرام نشستن از تمرین آرامش خارج شوید.

 

بعد از تمرین ، می توانید چند حرکت کششی ملایم روی عضلات بدن مانند پاها و بازوها داشته باشید تا احساس نشاط کنید.

منبع:
http://www.faranaz.com/handle-daily-stress.html

درباره‌ی تاپ پرشین

حتما ببینید

چگونه با دیگران مودبانه صحبت کنیم

چگونه با دیگران مودبانه صحبت کنیم

مودبانه صحبت کردن ، ما را به فردی صادق ، مهربان و مودب تبدیل می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *