تست بارداری خانگی

از کجا بفهمم باردارم با روش خانگی؟ [۱۰+ روش خاص]

چطور بفهمم باردارم خانگی

از کجا بفهمم باردارم

چطور بفهمم باردارم

بدون آزمایش از کجا بفهمم باردارم

از کجا بفهمم باردارم با روش خانگی

تست بارداری با پیاز

تست بارداری با سیر

تست بارداری با روش خانگی

 

تست بارداری خانگی چگونه است؟ روش های تست بارداری در خانه کدام است؟ در مقاله میخواهیم روش های تست های تشخیص بارداری خانگی را معرفی کنیم.
شما هم اگر می خواهید بدانید که باردار هستید یا نه بدون اینکه نیاز باشه به دکتر مراجعه کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تست بارداری خانگی از روش های مرسوم در گذشته بوده وقتی که هنوز کیت های بارداری در علم پزشکی به وجود نیامده بود. ما هم در این مقاله قصد داریم بهترین روش های تست بارداری خانگی را معرفی کنیم.

اقدام اولیه قبل از تست بارداری خانگی

برای شروع نیاز است که اولین ادرار خود را در ابتدای صبح برای تست کنار بگذارید زیرا اول صبح ادرار شما غلیظ تر است و بهتر پاسخ می دهد.
تا انجایی که می توانید آب بنوشید تا مثانه های شما پر آب شود.
بعد از این پیش نیازها می رویم سراغ روش های تست بارداری خانگی

تست بارداری خنگی با سفید کننده

بله دقیقا منظور ما همان سفید کننده هایی است که در خانه برای شستن لباس ها از آن استفاده می کنید. سفید کننده یک ترکیب شیمیایی است که می تواند HCG را تشخیص دهد.

پودر و یا مایع سفید کننده را داخل فنجان بریزید و ادرار خود را به آن اضافه کنید. اگر دیدید که مقدار زیادی چرک وجود دارد در نتیجه جواب مثبت است ولی اگر دیدید اتفاق خاصی نیوفتاد و همه چیز حل شد جواب آزمایش منفی است.

تست بارداری خانگی با سرکه

همانطور که می دانید سرکه یک اسید شیمیایی رقیق استو قابلیت تشخیص HCG را دارد. در یک ظرف تمیز نمونه ادرار خود را جمع آوری می کنید و بعد نمونه ادرار را روی سرکه ریخته و تغییرات را مشاهده می کنید.

تغییر رنگ نشان دهنده حامله بودن شماست اگر تغییر قابل توجهی مشاهده نکردید جواب منفی استو حامله نیستید. نکته مهم در این آزمایش این است که نباید ادرار را به سرعت مخلوط نکنید.

تست بارداری خانگی با ادرار

همیشه به یاد داشته باشید که ترکیب ادرار در هنگام حاملگی تغییر می کند.
ادرار خود را در یک فنجان تمیز جمع آوری کرده و به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید بماند.
اگر بعد از گذشت ۱۰ دقیقه لایه ای در بالای ادرار مشاهده کردید پس نتیجه مثبت است اگر چنین نبود جواب منفی است این روشی یکی از روش های مرسوم در گذشت برای تست بارداری بود.

ادامه مطلب  چگونه زاویه فک داشته باشیم زنانه ؟ [معرفی روش های بدون جراحی]

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: لیفت واژن با نخ | تنگ کردن واژن با نخ [راهنمای جامع]

تست بارداری خانگ

تست بارداری با شامپو

یکی دیگر از رایج ترین و شاید غیرعلمی ترین روش های خانگی، آزمایش بارداری با شامپو است. شامپو ماده ای است که امروزه در همه خانه ها یافت می شود و شاید جالب به نظر برسد که می توان از آن برای انجام تست های بارداری استفاده کرد.

بسیاری از مادران می خواهند در اسرع وقت بدانند که آیا باردار شده اند یا خیر، بنابراین از روش های خانگی تست بارداری مانند تست بارداری با شامپو استفاده می کنند.
برای انجام این آزمایش ، ابتدا باید مقداری از ادرار خود را در یک فنجان تمیز ، خشک و یکبار مصرف جمع آوری کنید. بهتر است ابتدا از ادرار غلیظ در صبح استفاده کنید.

اگر نمی توانید اول صبح از ادرارتان استفاده کنید، تا ۴ ساعت به توالت نروید، مایعات ننوشید تا ادرارتان کمی غلیظ شود. پس از گرفتن نمونه ادرار، مقدار کمی شامپو داخل آن بریزید. اگر بعد از چند دقیقه رنگ ادرار تغییر کرد و کف کرد ، به این معنی است که شما باردار هستید.

تست بارداری خانگی با قند

تست بارداری خانگی با قند یکی از ساده ترین روش های خانگی برای تشخیص بارداری است. با این روش ابتدا باید مقداری از اولین ادرار صبح خود را در یک فنجان یکبار مصرف جمع آوری کنید.

سپس چند حبه قند را روی یک سطح صاف قرار دهید. ادرار خود را به آرامی روی قندها بریزید. اگر قندها شروع به ذوب شدن کنند ، به این معنی است که شما باردار نیستید ، اما اگر قندها به هم بچسبند ، به جای ذوب شدن و ایجاد توده ، به این معنی است که شما باردار هستید.

به یاد داشته باشید که تست بارداری خانگی با شکر به هیچ وجه به اندازه سایر تست های بارداری خانگی علمی نیست و نمی توان بر اساس نتیجه به طور دقیق درباره باردار بودن یا نبودن خود قضاوت کرد.

به همین دلیل توصیه می شود حتی پس از انجام آزمایش بارداری با قند، ظرف یک هفته از موعد مقرر به آزمایشگاه مراجعه کرده و با انجام آزمایش خون بارداری از بارداری خود مطمئن شوید.

تست بارداری با نمک

تست های بارداری نمک به اندازه روش های دیگر، به خصوص بیبی چک، دقیق و قابل اعتماد نیستند. همچنین هیچ متخصص پزشکی صحت آن را تأیید نمی کند. این آزمون اصلاً پایه علمی ندارد. لازم به ذکر است که از نظر تجربی این آزمایش تنها حدود ۵۰ درصد دقت دارد.

ادامه مطلب  ژل کربوکسی تراپی چیست؟

برای انجام این نوع تست بارداری به دو قاشق غذاخوری نمک، یک نمونه ادرار اول صبح (باید حدود ۷ یا ۸ ساعت بعد از آخرین وعده غذایی باشد) و یک ظرف ترجیحا شفاف نیاز دارید.

نمک معمولی در اکثر منابع ذکر شده است، بنابراین بهتر است از نمک دریا، هیمالیا و برای انجام صحیح این آزمایش استفاده نشود.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: آموزش روش های سفید کردن واژن [نکات محرمانه]

مرحله انتظار مرحله مبهم آزمون است، زیرا طبق برخی منابع برای دیدن نتیجه آزمون فقط باید چند دقیقه منتظر بمانید، در حالی که طبق منابع دیگر ۲ ساعت طول می کشد تا منتظر بمانید. در برخی موارد ، زنان حتی می توانند تا ۸ ساعت یا بیشتر صبر کنند!

بعد از مخلوط کردن نمک و ادرار حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید. اگر مخلوط شیری یا پنیری شد و حباب های بیشتری نسبت به خود ادرار اصلی روی سطح مخلوط ظاهر شد و رنگ ادرار تیره تر شد، این به معنای نتیجه مثبت است. گاهی اوقات ادرار کف آلود می شود. اما اگر نتیجه منفی باشد، هیچ تغییری ایجاد نمی شود و مخلوط دست نخورده باقی می ماند.

علت ادرار شیری هورمون hCG است که همان هورمون بارداری است که در دوران بارداری در خون شما ترشح می شود. این هورمون با نمک واکنش می دهد و بافت نمک را تغییر می دهد و آن را به رنگ خمیری و شیری تبدیل می کند.

تست بارداری به روش های خانگی

تست بارداری با جوش شیرین

جوش شیرین به طور سنتی برای تعیین بارداری استفاده می شود و هنوز در بسیاری از نقاط جهان برای آزمایش بارداری خانگی استفاده می شود. این یک روش ساده ، ارزان و راحت برای تشخیص Hash CG (هورمون بارداری) در ادرار است.

دریابید که چگونه این آیتم ساده روزمره می تواند به شما بگوید باردار هستید یا نه.

برای انجام این آزمایش بارداری خانگی به موارد زیر نیاز دارید:

  • جوش شیرین
  • دو فنجان خشک را به عنوان فنجان های “A” و “B” علامت گذاری کنید.
  • نمونه ادرار تازه
  • برای تست بارداری مراحل زیر را دنبال کنید:
  • ادرار را در یک فنجان “A” بریزید. می توانید مستقیماً در آن ادرار کنید.
  • یک لیوان “B” بردارید و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید.
  • حالا مخلوط را از فنجان “B” به فنجان “A” اضافه کنید.
  • چند دقیقه صبر کنید تا متوجه واکنش شوید.

توجه: وقتی ادرار تازه است، هورمون هش سی جی به راحتی تشخیص داده می شود. یعنی از ادراری که چندین ساعت در مثانه بوده و ترجیحاً صبح زود است استفاده کنید.

اگر در فنجان واکنش کف یا حباب زد، به این معنی است که نتیجه مثبت است، یعنی باردار هستید. اگر در فنجان واکنشی وجود نداشته باشد، نتیجه منفی است، یعنی باردار نیستید.

ادامه مطلب  آیا عمل بینی درد دارد؟ [پاسخ شفاف]

گاهی اوقات انجام آزمایش در زمان نامناسب می تواند منفی باشد اگر آزمایش واقعاً مثبت باشد. به همین دلیل مهم است که بدانید چه زمانی باید آزمایش کنید تا به نتایج درست برسید.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: هزینه تزریق چربی به واژن چقدر است؟ [ نکات مهم ]

تست تشخیص بارداری با روش های خانگی

تست بارداری با عسل

در این روش باید یک یا دو قاشق غذاخوری عسل را با آب سرد مخلوط کرده و قبل از خواب میل کنید. می گویند اگر باردار باشد خوردن عسل و آب باعث دل درد شدید و تهوع اطراف ناف می شود. بنابراین اگر با خوردن آن درد دارید، احتمالاً یک فرشته کوچک در راه است.

نکته مهم این است که این روش های تست بارداری خانگی هیچ پایه علمی ندارند و تنها بر اساس باورهای رایج هستند. طبق منابع علمی، خوردن عسل برای مادران باردار در سه ماهه اول بارداری توصیه نمی شود و به دلیل ضعف سیستم ایمنی مادر، احتمال مسمومیت بوتولیسم وجود دارد. بنابراین، استفاده از این روش برای تشخیص باردار بودن یا نبودن شما ممکن است گزینه خوبی نباشد.

اگر بنا به دلایلی تصمیم به استفاده از روش های تشخیص خانگی بارداری دارید، توصیه می کنیم به جای تست بارداری با عسل از روش های دیگری مانند تست بارداری با سیر، پیاز، نمک و غیره استفاده کنید.

به دلیل غیرعلمی بودن این روش ها، استفاده از تست های بارداری عسلی یا سایر روش های تشخیص بارداری خانگی ممکن است نتایج قطعی نشان ندهد. بنابراین توصیه می کنیم برای اطمینان از باردار بودن یا نبودن خود یک هفته پس از زایمان به آزمایشگاه مراجعه کرده و آزمایش خون بدهید.

تست بارداری با پیاز

برای تست بارداری با پیاز کافی است یک تکه کوچک پیاز را بشویید و شب در واژن قرار دهید. تفسیر نتایج تست بارداری با پیاز به این صورت است که صبح روز بعد اگر بوی پیاز از دهان و بینی استشمام نشود به معنای باردار بودن فرد است و اگر این بو از دهان استشمام شود. و بینی، این بدان معنی است که او باردار نیست.

روش تست بارداری خانگی با پیاز بسیار شبیه به روش تست بارداری خانگی با سیر است. بسیار مهم است که اگر می خواهید از این روش ها استفاده کنید اشکالی ندارد اما باید بدانید که تست بارداری خانگی با پیاز پایه علمی ندارد و توصیه می شود در اسرع وقت با کمک آزمایش خون برای تشخیص بارداری، بارداری را انجام دهید.

 

 

حتما ببینید

از بین بردن جای جوش با اندولیفت صورت

از بین بردن جای جوش با اندولیفت صورت

همانطور که می‌دانید، یکی از مشکلاتی که ممکن است بسیاری از افراد با روبرو شوند، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *