دیگر خواص کینوا برای کودکان

آیا کینوا به رشد کودکان میتواند کمک کند؟

خواص گیاه کینوا برای کودکان یک مزیت خیلی خوب و به جا به حساب می آید. وقتی میخواهیم به سلامت کودکان عزیزمان توجه کنیم باید به غذا و حتی آب و خوراک آنها توجه کنیم زیرا اینجا همه چیز جدی و مهم میشود.

نیازهای اساسی بدن کودک برای رشد در گروه‌های غذایی چهارگانه زیر موجود است.

  • گروه نان و غلات
  • گروه میوه‌ها و سبزی‌ها
  • گروه گوشت و تخم مرغ، حبوبات و مغزها
  • گروه شیر و لبنیات

نیازهای تغذیه‌ای بدن در سنین رشد شامل، انرژی، پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی (املاح)، ویتامین A، آهن، ید، ویتامین D، کلسیم، ویتامین C، روی است. کینوا شامل تمامی‌مواد مورد نیاز بدن است و این یک مزیت بزرگ است که شما در یک وعده غذایی تمام نیازهای تغذیه ای بدن کودک را می‌توانید رفع کنید.

خواص کینوا برای کودکان و استفاده از آن

برای استفاده از کینوا برای نوزادان و کودکان باید به موارد زیر دقت کرد:

۱. کینوا مورد مصرف نباید ساپونین داشته باشد. بهتر است از دانه‌های کینوا‌ بدون گلوتن استفاده کنید. ساپونین پوسته دانه کینوا هست و استفاده از آن برای کودکان و در مقدار زیاد برای بزرگسالان سمی ‌و خطرناک است)

۲. طریقه پخت کینوا برای نوزادان با بزرگسالان متفاوت است. هضم کینوا ممکن است برای کودکان سخت باشد، لذا باید به طوری پخته شود که نرم باشد. برای نرم‌تر شدن کینوا باید آب بیشتری جذب کینوا شود.

یعنی باید مقدار آب حین پخت را بیشتر در نظر گرفت (حالت عادی پخت، دو پیمانه آب برای یک پیمانه کینوا است) سه پیمانه آب و گاها چهار پیمانه آب برای نرم شدن و شکفته شدن کامل کینوا کافی است.

و یا زمان پخت را طولانی کرد. یعنی حرارت را کم کنیم (حالت عادی پخت، حرارت متوسط است تا آب ظرف بخار شود) با کم شدن حرارت، زمان لازم برای تبخیر آب طولانی شده و کینوا فرصت لازم را برای جذب آب کافی دارد.

۳. استفاده از کینوا سفید برای کودک مناسب تر از نوع رنگی است. کینوا رنگی به دلیل اینکه کاملا نرم و شکفته نمی‌شود برای هضم معده کودکان سخت است.

ادامه مطلب  معرفی کامل مراکز تفریحی جنوب|جنوب کجا بریم؟

دیگر خواص کینوا برای کودکان

۴. استفاده از کینوا برای نوزادان بالای هشت ماه مناسب است. اما گاها پدر و مادرها زودتر از موعد هم در تغذیه نوزادان از کینوا بهره می‌برند.

۵. از مزیت‌های استفاده از کینوا در رژیم غذایی کودکان این است که فرد به طعم کینوا عادت می‌کند. مثلا صبحانه مقوی با محصولات کینوا برای رژیم غذایی کودکان عالی است. گاها افرادی که در بزرگسالی مصرف کینوا را آغاز می‌کنند، بزودی نمی‌توانند به طعم آن عادت کنند. به این افراد توصیه می‌شود که کینوا را در ابتدای مصرف با غذاهای دیگر ترکیب کرده چون کینوا براحتی طعم دار می‌شود. در ادامه می‌توانند بعد از عادت کردن به طعم آن، کم کم به تنهایی هم میل کنند.

۶. دانه کینوا برای کودکان یک غذای ایده‌آل است و بسیار مقوی، تهیه آن برای مادران آسان است و زمان کمی ‌می‌برد و در نهایت اطمینان کامل دارند که مواد غذایی سالم مورد نیاز کودک با بهترین کیفیت تأمین می‌شود.

آیا کینوا به رشد کودکان میتواند کمک کند؟

از آنجا که شیر و لبنیات یک غذای مقوی و موثر برای رشد کودک است و گاها افرادی هستند که از بدو تولد به لبنیات حساسیت دارند (حساسیت به لاکتوز)، می‌توانند نگرانی فقدان لبنیات را با تهیه شیر کینوا رفع کنند و اطمینان حاصل کنند که تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را دریافت کرده‌اند.

شیر کینوا یکی از فرآورده‌هایی است که براحتی و در منزل قابل تهیه کردن است و برای همه افراد خانواده، مخصوصا نوزادان قابل مصرف است. ضمن این که افراد سلیاک و حساس به گلوتن هم می‌توانند با خیال راحت در همه سنین از شیر کینوا بهره ببرند.

مواد غذایی مورد نیاز برای رشد بدن

پروتئین کینوا نقشه بسیار کلیدی در رشد سالم بدن دارد و کلسیم و منیزیم و ویتامین D و فسفر موجود در کینوا از عنصر‌های اساسی برای رشد و افزایش قد کودک هستند.

ادامه مطلب  مراحل تولید پیچ و مهره به چه صورت است؟

کینوا دارای تمام نه آمینو اسید ضروری بدن و یک پروتئین کامل است، ضمنا منبعی عالی برای منیزیم و برای تراکم استخوان و تحکیم دندان‌ها در سن رشد کودک است.

پروتئین و کربوهیدرات موجود در کینوا برای حفظ شادابی کودکان در بازی موثر است. پتاسیم موجود در کینوا برای حفظ سلامت قلب در حین بازی‌های مهیج و ورزش لازم است. قیمت کینوا به قدری مناسب است که با هر بودجه ای میتوان انرا تهیه نمود. فروشگاه هایوا بهترین انتخاب برای آنست.

ویتامین‌های گروه B موجود در کینوا در رشد قد کودک بسیار موثر هستند. منیزیم موجود در کینوا، محرک تیروئید برای ترشح هورمون کلسی تونین است که میزان که سبب تنظیم فعالیت سلول‌های استخوانی و تراکم استخوان می‌گردد. عنصر روی در کینوا با جذب کلسیم در رشد استخوانی کودک موثر است.

یکی از ویتامین‌های اساسی برای رشد کودک، ویتامین C موجود در کینوا است که سبب تحکیم بافت‌های استخوانی می‌شود. ساختار اصلی استخوان‌های فسفر است که ۲۲% از کینوا شامل فسفر است.

یکی از مزیت‌هایی که کینوا دارد این است که از اولین ماه‌های تولد و جز اولین غذاهای کودک قابل مصرف بوده و برای مادرانی که دغدغه تأمین شدن مواد مورد نیاز بدن نوزاد هستند، می‌توانند با خیال راحت از کینوا استفاده کنند. در سن ۶ تا ۸ ماهگی می‌توان، کینوا را به همراه موز و شیر پوره کنند و به نوزاد بدهند.

در ادامه آموزش تهیه یک غذا با کینوا برای نوزادان خواهیم داشت:

سوپ کینوا

مواد لازم برای تهیه سوپ کینوا عبارت است از:

  • هویج کوچک نصف عدد
  • پیاز کوچیک نصف یک عدد
  • کره یک قاشق غذاخوری
  • سیب زمینی کوچک نصف یک عدد
  • آب مرغ دو لیوان
  • کینوا دو قاشق غذاخوری
  • جعفری تازه یک قاشق غذاخوری
  • نمک طبیعی (دریاچه) به مقدار نیاز
  • آلو و عصاره قلم در صورت نیاز

طرز تهیه سوپ کینوا

پیاز را خرد کنید و در کره کمی‌ تفت دهید. هویج و سیب زمینی خرد شده را اضافه کنید. سپس آب مرغ و کینوا را هم اضافه کنید. اجازه دهید بجوش بیاید و بعد حرارت را کم کنید تا با گاملا پخته و جا بیفتد. در پایان جعفری و نمک را اضافه کنید و سرو کنید.

ادامه مطلب  ایده های تزیین هدیه شب یلدا برای داماد

مهم‌ترین مزایای کینوا برای کودکان

آیا کینوا می‌تواند دغدغه تغذیه کودک برای پدر و مادران عزیز را رفع کند؟ این دانه خوشمزه و شگفت‌انگیز چه تأثیراتی برای رشد کودکان دارد؟

این روزها یکی از دغدغه‌های اکثر والدین بی‌اشتهایی و بدغذایی کودکانشان هست که این امر باعث کاهش رشد وزن آن‌ها می‌شود. کودکان معمولاً خود را با مواد خوراکی و تنقلات ناسالم سیر می‌کنند. این کار سبب می‌شود که نه ‌تنها انرژی لازم را دریافت نکرده، بلکه در رشد سلامت آن‌ها نیز، تأثیرگذار است.

کودکان معمولاً با ایجاد سرگرمی و بازی برای خود، از غذا خوردن فرار می‌کنند. این موضوع یکی از دغدغه‌های بزرگ والدین است که نگران سلامت و آینده کودکان هستند، چراکه از هیچ تلاشی برای آن‌ها دریغ نمی‌کنند. درواقع کودکان، آینده جامعه هستند.

اکنون با دادن خبر خوش به شما می‌خواهیم از نگرانی و دغدغه شما والدین عزیز کم کرده و شما را با دانه‌ای که حاوی تمامی پروتئین، فیبر و مواد مغذی کاملی است که می‌توان به ‌راحتی جایگزین بسیاری از خوراکی‌ها و مواد غذایی که نمی‌تواند انرژی لازم را به کودکانتان برسانند، معرفی کنیم. بله درست حدس زدید این دانه کینوا است یا همان خاویار گیاهی.

خرید کینوا از فروشگاه معتبر

شما میتوانید کینوا و محصولات آنرا از فروشگاه  معتبر هایوا تهیه کنید. آنچه باعث ماندگاری هایوا شده است ثبات کیفیت، قیمت مناسب و تازگی محصولات ارائه شده است. فرهنگ تغذیه سالم و تغذیه مفید در جامعه داشته باشیم. امروزه نام (هایوا) سلامت و نشاط را برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورد و شهرت آن حاصل پشتکار تیمی جوان، خلاق و دانشجو است. کافیست به سایت https://hayvaco.com مراجعه کنید.

حتما ببینید

تعویض مفصل زانو

تعویض مفصل زانو

بازگشت به حرکت و زندگی فعال با جراحی تعویض مفصل زانو در دنیای امروز با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *